Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 93! ABS lys, bremsevarsel og tap av Speedometer?


baarsk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

For noen dager siden, sprakk slangen til varmeapparatet (i motorrom). Måtte selvfølgelig stoppe og ordne, men når slangen var fikset (kapp og skjøt) oppsto et annet problem.

 

Jeg startet bilen og det gikk ca 10 min, så begynte varsellampe for ABS og bremsefeil å lyse. I tillegg til dette så sluttet speedometeret å virke.

 

Har prøvd å kjøre bilen 2 ganger etter dette og det samme skjer???

 

Er det noen som har forslag til hva som er galt? Er det kommet fukt i kontaktene på ABS, eller er det bare tilfeldigheter og sensor for (ABS / speedometer) på bakhjul som er røket?

 

PS:

Når slangen sprakk, så ble hele motorrommet dynket med vann..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

@LVS

Har hatt svært lite problemer med SAAB'en. Har gått fint og gjør der fortsatt, på tross av feilmeldingene :-)

 

@Exiter

Har gjort alt som er mulig for å få tørket ut fukt, har brukt både vanndriver og trykkluft. Har i tillegg til dette i perioder stått i oppvarmet garasje.

 

Det som er litt rart og som kan indikere at det ikke er ABS'en som er problemet, er at feilen oppstår etter ca 10 min kjøring.

Og nå når det er kaldt (ca -6 grader og lavere) så kommer ikke feilen i det hele tatt..

Lenke til kommentar

@LVS

Har hatt svært lite problemer med SAAB'en. Har gått fint og gjør der fortsatt, på tross av feilmeldingene :-)

 

@Exiter

Har gjort alt som er mulig for å få tørket ut fukt, har brukt både vanndriver og trykkluft. Har i tillegg til dette i perioder stått i oppvarmet garasje.

 

Det som er litt rart og som kan indikere at det ikke er ABS'en som er problemet, er at feilen oppstår etter ca 10 min kjøring.

Og nå når det er kaldt (ca -6 grader og lavere) så kommer ikke feilen i det hele tatt..

 

Og nå i det siste.

Når jeg buker langlys så får jeg varsel om røket lyspære, men alle lyser.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av baarsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...