Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SiT-nett, uidentifisert nettverk, null internett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lest og lett for å finne løsninger på problemet mitt, men har enda ikke funnet noe som fungerer. Jeg bor på en hybel (gjennom SiT, småhus Steinan) og får internett fra en kontakt i veggen, altså ikke noe router/modem eller sånt i mellom. Dette har fungert helt fint med min bærbare pc, men den stasjonære er ikke like begeistra for dette nettet.

Den sier at det er et "unidentified network" og tvinger dermed nettverks-typen til å være "Public". Det ser ut til at det er dette som gjør at jeg ikke får internett.

 

Populære løsninger inkluderer å sette en gateway addresse på routeren eller andre instillinger knytta til router, men det er ikke relevant i min situasjon, siden jeg bare har en kabel til veggen. Både den bærbare og den stasjonære kjører Windows 7 og burde derfor ha samme utgangspunkt for å komme på nett (skulle jeg tro).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Router og switch osv er det, bare inne bak en lukket dør.

Du vet du har begrensninger på nettet (mengde) og de slår det av om du bryter den?

Det skal være plugg og kjør, du kan evt sette på en egen switch eller ap/ router , så slå av DHCP så du får wifi osv.

Lenke til kommentar

Hmm, dette var mystisk, men bra. Kobla kabelen i den stasjonære for 'nte gang og plutselig så bare... funka det. Merkelig. Uansett, takk for hjelpa (selv om jeg ikke trengte den allikevel). Jeg er klar over begrensningene, men jeg hadde veksla fram og tilbake mellom stasjonær og bærbar mange ganger (i tillegg til at jeg vet jeg er langt under grensa) så det var utelukka.

Lenke til kommentar

Hmm, dette var mystisk, men bra. Kobla kabelen i den stasjonære for 'nte gang og plutselig så bare... funka det. Merkelig. Uansett, takk for hjelpa (selv om jeg ikke trengte den allikevel). Jeg er klar over begrensningene, men jeg hadde veksla fram og tilbake mellom stasjonær og bærbar mange ganger (i tillegg til at jeg vet jeg er langt under grensa) så det var utelukka.

Det har ingenting å si. Grensen går på porten - ikke per nettverkskort/MAC-adresse.

Lenke til kommentar

Hmm, dette var mystisk, men bra. Kobla kabelen i den stasjonære for 'nte gang og plutselig så bare... funka det. Merkelig. Uansett, takk for hjelpa (selv om jeg ikke trengte den allikevel). Jeg er klar over begrensningene, men jeg hadde veksla fram og tilbake mellom stasjonær og bærbar mange ganger (i tillegg til at jeg vet jeg er langt under grensa) så det var utelukka.

Det har ingenting å si. Grensen går på porten - ikke per nettverkskort/MAC-adresse.

Det vet jeg, det var derfor jeg vet at det ikke var grunnen, hvis en hadde vært sperra pga for mye bruk, så hadde begge blitt det, men laptopen funka hele tiden. Nå skrudde jeg på den stasjonære på nytt etter å ha vært ute en stund og da var den tilbake til uidentifisert nettverk og ikke noe internett.

Nettverkskortet er stilt inn på automatisk på alt som går ann å få automatisk, så det burde være greit (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...