Gå til innhold

ZOTAC GeForce GTX 560Ti Metal klirring?


KiX

Anbefalte innlegg

Hei. Da jeg bestilte min komplett gamer pc ved komplett.no(for rundt en måned siden), fikk jeg med et ZOTAC GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA i pakken, og nå har et lite spørsmål om kortet: Er det normalt at på oppgangen i ytelse skal kortet begynne å lage en ekle metall vibrasjons lyd helt til det kommer til et høyere ytelses nivå? Det som er, er at når jeg kjører la oss si battlefield 3, hører jeg GPU vifta starter å suse(noe som er helt normalt med alle kort), men da den kommer på et viss mellom punkt, begynner en metal klirrings lyd å snike seg frem. Det høres ut akkurat som når du setter en vibrerende telefon eller lignende mot kabinettets dør eller andre lette metalliske overflater. Denne lyden varer helt til kortet har begynt å komme seg opp på et høyere plan av ytelse, og kommer tilbake hvis kortet jobber på lavere ytelse igjen. Kan det være noe med tesseliserigen eller noe i Nvidia kontrollpanel som jeg kan stille på som vil fjerne denne irriterende lyden, eller er dette et vanlig problem med kortene? (Merker heller ikke noe forskjell på ytelsen i det lyden dukker opp og forsvinner)

P.S#1 La ved et .jpg bilde som ska virke som en illustrasjon av når lyden forekommer.

P.S#2 Denne lyden er ikke til vanlig(hvis det skulle missforståes i teksten, den er kommer kun når GPU'en er under "medium" intensitet)

~Takk for svar.

 

1255122.jpeg

http://bildr.no/view/1255122

Endret av KiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett Zotac GTX570 kort som lagde litt rar lyd ved hard bruk, da jeg åpnet kabinettet viste det seg at det store klistremerket på grafikkortet hadde løsnet litt og "flagret" når det var mye blås. Tok det av og har ikke hatt noe lyder etterpå. Kanskje det er samme sak hos deg?

 

Den lyden jeg har er metallisk klirring :/ Slik lyd får du ikke av et simpelt klistermerke som "blaffrer i vinden" :p

Endret av KiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...