Gå til innhold

Test: Nikon D3200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå ville vel Heineoen hverken etterbehandle bilder på kameraet eller PC. Slik jeg forsto det ville han ha automatisk beskjæring til 16:9 slik at han kan vise bildene direkte på en 2 megapiksel TV med HDMI-kabel fra kameraet til TVen. Point - shoot - show. Til det bruket tror jeg det kan være lurere å kjøpe et billig kompaktkamera. Dslr er overkill for den type bruk.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aftenposten gjengir AKAM's test av Nikon D3200, og der ser jeg at det står:

"Kameraet har også en rekke smarte funksjoner som settes pris på, blant annet infrarøde mottakere både foran og bak kamera. Dette gjør at man kan bruke kameraet til å trigge Nikons eksterne blitser trådløst. En funksjon som manglet på forgjengeren."

 

Kan dette virkelig stemme? Er ikke disse infrarøde mottakerne kun for å fjernstyre utløseren på kamera?

Det er jo tradisjonelt bare Nikon's semi-pro kamera og oppover som kan styre blitser trådløst. (EDIT: og da gjøres jo det med den innebygde blitsen, ikke de infrarøde åpningene)

 

Jeg finner ikke igjen tilsvarende tekst i originalartikkelen på akam.no, så kanskje dette er noe Aftenposten selv har skrevet...?

Endret av ozone
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...