Gå til innhold

Flere Tv-er på samme vegguttak, kabel-tv


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har per i dag 4 TV-er på ett vegguttak med kabeltv. Dette medfører jo selvfølgelig elendig kvalitet. Jeg kan heller ikke bruke HD-dekoder pga dårlig signal.

 

Jeg har vært i kontakt med leverandøren og prisene for nytt vegguttak til hver tv kommer på 1290 per kontakt. En forsterker/repeater koster 1063.

 

Det er ikke aktuelt å betale 5000kr for en slik jobb.

Dette må jeg da kunne kunne ordne selv?

 

Noen som har erfaring med slike forsterkere og om jeg kan få inn 4 tv-er på en slik.

Kan jeg eventuelt sette en forsterker ved vegguttaket og så splitte signalet der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke nødvendigvis slik at du må bruke kabeltv-leverandøren din sin montør for å utvide kablingen i huset ditt. Finnes garantert andre du kan hente inn pristilbud fra.

 

Anbefaler ikke å gjøre noe sånt selv. Det tar tid, krever presisjon og know-how, samt gjør du noe feil som medfører at ting ikke funker senere, blir det fort dyrere enn det de hadde blitt å få autorisert montør til å fikse med en gang.

Lenke til kommentar

Låner denne topicen litt;

Skal flytte til en leilighet hvor det per i dag er en kabel til hele underetasjen. Ønsker to tver, så må få splittet dette på ett vis, men hvordan gjøres det med tanke på og ikke svekke signalet? Er elektriker, så selve termineringen av coaxen skal gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...