Gå til innhold

Går ikkje ned i vekt uansett, tips?


Anbefalte innlegg

Hei, eg 17 år og trenge nokre tips får å gå ned i vekt. Eg trenar 8 gongar i veka. 5 fotball i 1,5/2 timer og 3 kondis i 1 time.

Bruke 45 min på styrke trening eit par gongar i veka. Slik har eg dreve på i mange måneder. Eg har allikevel ikkje gått ned i vekt (Har faktisk økt) og har litt bolle mage. Muskel massen har heller ikkje økt.

 

 

Detta er det vanlige kosthalde mitt:

 

Frokost: 1 porsjon havre gryn.

lunch: 2 skjeve og eit eple.

middag: alltid 1 posjon.

Kvelds: 2 skjeve med ofte fisk, har ofte protein rik mat.

Drikke mykje ca.6-8 liter vatn dagen.

 

Eg drikke ikkje noko alkohol, røyke eller snuse.

Allikevel går eg opp i vekt og blitt litt rundare rundt magen og hoftene. Trur eg har veldig dårlig forbrenning! nokon som kan komma med nokre tips?? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Reduser kalori-inntak. Hvor mye du skal innta om dagen for å gå ned i vekt kommer vel ann på din høyde/vekt. Folka på Treningsforum kan sikkert hjelpe deg med det.

 

2. Bytt ut styrketreningen med intervaller i sykling eller løping, og evt. begynn med styrketrening igjen når du føler du har mistet nok fett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vekten kan stige hvis du også spiser for lite og for sjeldent. Kanskje det hadde vært en idee å spree måltidene dine utover dagen, og kanskje spise litt mer?

 

Jeg hadde en ekstremt overvektig svigermor.. hun dro til legen, fikk vite at hun spiste for LITE (kun ett stort måltid om dagen) og ble bedt om å spise mer og ofte. Hun har vel gått ned 50 +++ kilo på ett og ett halvt år, bare ved å spise mer og oftere. Bacon og egg ble sterkt anbefalt av legen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, eg 17 år og trenge nokre tips får å gå ned i vekt. Eg trenar 8 gongar i veka. 5 fotball i 1,5/2 timer og 3 kondis i 1 time.

Bruke 45 min på styrke trening eit par gongar i veka. Slik har eg dreve på i mange måneder. Eg har allikevel ikkje gått ned i vekt (Har faktisk økt) og har litt bolle mage. Muskel massen har heller ikkje økt.

 

 

Detta er det vanlige kosthalde mitt:

 

Frokost: 1 porsjon havre gryn.

lunch: 2 skjeve og eit eple.

middag: alltid 1 posjon.

Kvelds: 2 skjeve med ofte fisk, har ofte protein rik mat.

Drikke mykje ca.6-8 liter vatn dagen.

 

Eg drikke ikkje noko alkohol, røyke eller snuse.

Allikevel går eg opp i vekt og blitt litt rundare rundt magen og hoftene. Trur eg har veldig dårlig forbrenning! nokon som kan komma med nokre tips?? :)

Kutt ut alt godteri, brus, potetgull, frukt o.l.

Lenke til kommentar

Du spiser ekstremt lite syns jeg. Det er ikke sunt å prøve å slanke seg ved å spise minst mulig! Og for å øke i muskelmasse må du ha i deg det kroppen og musklene trenger for å vokse!

 

Du må generelt ha nok protein, fett og karbohydrater. Om du vil ned i vekt, kutt ned på karbohydrater, men nå protein- og fett-kravene dine hver dag. Og med fett mener jeg SUNT fett. (Eksempel: olivenolje, mandler.)

Endret av Cepherit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...