Gå til innhold

Noen fler enn meg som ikke gidder og jobbe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ka e dette for noko tøv. Du må jobba her i landet for å kunna leve.

Slikt tøvprat e akkurat kva som gjer at unge menneskar idag går glipp av muligheitar som detta landet har å by på.

 

Tenk på barna i afrika, tror du dei hadde tenk på d her viset om dei hadde muligheitan te å jobba i detta landet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg orka aldri og jobbe eller utdanne meg pga d var saa sykt kjedelig er naa ca 25 aar men ble lei av og bo i Norge saa flyttet til Asia.

 

Er det noen andre som aldri har orket og stresse med jobb?

 

Hvis hun rike dama du bor sammen med bestemmer seg for å dumpe deg, da står du på bar bakke. Men da er det jo bare å oppsøke nærmeste norske ambassade / utenriksstasjon (siden du jo bor i Asia) og forlange returbillett hjem til Norge på første klasse. Har du ikke husvære, så snylt på noen av dine tidligere venner (hvis du har noen). Så kan du begynne med den nye sporten som er blitt så populær blant unge her hjemme, nemlig Naving. Det er en aktivitet der du får penger inn på konto hver fjortende dag, uten at du trenger å gå utenfor stuedøren. Det eneste du trenger er et norsk personnummer, og internettilgang. Denne aktiviteten kan du ikke holde på med i det uendelige, jeg tror det er 18 måneder.

 

Men fortvil ikke. Ran en kiosk eller noe slik slik at du havner i fengsel. Det betyr gratis kost og losji i en av disse nybygde anstaltene der cellene til forveksling ligner på hotellrom, med egen dusj og flatskjerm. Er du ekstra heldig havner du i landlige omgivelser på Bastøy. Der er det ikke mye som minner om fengsel.

 

Når du har sonet ferdig, så er det bare å begå et nytt ran, så får du på nytt et gratis "ferieopphold" på statens bekostning

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Men fortvil ikke. Ran en kiosk eller noe slik slik at du havner i fengsel. Det betyr gratis kost og losji i en av disse nybygde anstaltene der cellene til forveksling ligner på hotellrom, med egen dusj og flatskjerm. Er du ekstra heldig havner du i landlige omgivelser på Bastøy. Der er det ikke mye som minner om fengsel.

 

Du vet tydeligvis veldig lite om hvordan norske fengsel faktisk er bortsett fra det mølet media mater deg med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Naving lønner seg ikke, selv om det for "enkelte" er lettvint å ty til.

 

Nå sier jo du ingenting om at akkurat du naver da. Men, det nevnes som en praksis her i tråden. Du tjener betydelig bedre av å ha en normal jobb.

 

Dessuten står dere i stor fare for å falle utenfor, og forbli sosialklienter. Nå vil jo alltid noen få falle utenfor av mer naturlige årsaker enn av selve latskapen. At NAV ønsker å hjelpe disse er prisverdig, og det å snylte på NAV er forkastelig.

 

 

 

Grunnen for at dere så lett faller utenfor er sammensatt:

 

- Arbeidsgiver vil kvie seg å ansette en vitnemål-/attestløs

 

- Man kan ha flaks å få seg upopulære jobber, men er "du" villig til å ta en og kanskje flere for å komme tilbake i det gode selskap? Du trenger kanskje flere for å få arbeidsmoralen som arbeidsgiver ser etter, inn i blodet.

 

- Å gå ledig takler kanskje noen, og da spesiellt for en kort stund. Men, dette kan lede til helsemessige utfordringer som depresjon, angst og mange ting.

 

- Det sier seg selv at de som arbeider har mye igjen for dette mentalt sett, og de føler seg ofte som en del av et fellesskap, som er viktig.

 

- Veien er som regel alltid tyngre når en eventuellt forsøker å komme seg tilbake.

 

Lykke til med avviklingen av det livet som er ganske langt, og latskap leder nedi den dårlige spiralen. Tenk dere om, vil dere trekkes lengre og lengre ned i avløpet på eget initiativ?

 

Jeg synes dere burde ta den utdanningen som tilbys. Greit at dere trenger et friår eller tre, men ikke la det skli ut, for dere vil ha mye igjen for det. Jeg ser tilbake på de årene på videregående skole som noen av de bedre. Når du kommer i arbeid, ser du virkelig hvor godt du hadde det på skolen.

 

Arbeidslivet kan være slitsomt, men er verdt det for psyken og for lønna.

Skolen ser en hvor fin var, etter man starter å arbeide.

 

Jeg har stor forståelse for at skolebenken ikke alltid er innbydende for alle. Noen sliter med fag og miljø mer enn andre. Det er likevel bedre å ta skoletilbudet når du tror du er klar for å hive deg på det igjen, da bittelitt senere enn hva normal-eleven gjør.

 

 

Til trådstarte

 

Det er likevel litt interessant å lese om din "suksess". Håper dama vil beholde deg lenge, for din egen del. Du må ha en eller annen begavelse for å bli en "golddigger".

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg orka aldri og jobbe eller utdanne meg pga d var saa sykt kjedelig er naa ca 25 aar men ble lei av og bo i Norge saa flyttet til Asia.

 

Er det noen andre som aldri har orket og stresse med jobb?

 

Jo, hvem kunne ikke tenkt seg å slappe av en stund ... Når det er sagt så vet jeg at man ville kjedet vettet av seg hvis man ikke har noe interessant å fordrive tiden med. Jeg hadde vel holdt ut i ett halvt år, før jeg hadde gått på veggen - så hva bedriver du all denne fritiden med, og hvor i asia bor du for tiden?

Lenke til kommentar

Jeg bor i Thailand og bedriver fritiden med festing, jenter, gaming, bading, ekstrem vannsport+++. Dagene gaar veldig fort og altid ting og gjore.

Får håpe du aldri går lei av de aktivitetene :)

At du ikke havner i dop-helvete, også videre ..

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg bor i Thailand og bedriver fritiden med festing, jenter, gaming, bading, ekstrem vannsport+++. Dagene gaar veldig fort og altid ting og gjore.

 

Hvor lenge tror du det er interessant nok, og hva planlegger du å finne på når denne typiske "ferieaktiviteten" ikke lengre har noen interesse?

Lenke til kommentar

Har ingen planer tar d som det kommer og tenker ikke sånn, tenker på hva jeg gjør nå og ikke tenk om bla bla.

 

Vil jeg gjøre noe annet senere ok no stress da gjør jeg det

 

Bruker skjeden noe form av rus da jeg bare blir dårlig av det og det forgifter kroppen din

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...