Gå til innhold

Vurdering av THOR pc-er.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så gale det da. Bedre det enn å kjøpe nytt grafikkort. Dersom jeg kjøper pcen (GTX 670) så tror jeg ikke at jeg kommer til å overclocke CPUen med det første uansett.

 

Sånn rent bortsett fra at et bytte av hovedkort unyttiggjør hele poenget med å kjøpe ferdigbygg, så er det ikke så gale. Bytter man hovedkort er man rundt regnet 4-8 skruer unna å bygge PC-en fra bunnen av.

Lenke til kommentar

Samsung 830 er en av de mest stabile og gode ssd-ene på markedet. Eneste som muligens slår den på varighet er Crucial M4, men den har dårligere ytelse. I5-2500k står ikke tilbake for Ivy-prosessorene. Den klokkes perfekt og utvikler MINDRE varme enn tilsvarende i5 Ivy Bridge. Green harddisk funker utmerket til lagring, men om du skal installere større spill etc på den vil du merke at ytelsen svikter.

 

Sandforce har kommet seg etter barnesykdommene og fungerer fint, men dette er irrelevant da du har valgt Samsung. GTX580 OC er gammelt ja, men yter bra. Selv ville jeg ha gått for Geforce 670 da det gir mest bang for buck.

 

Samsung er ikke mye bedre en Crucial m4. Idag så merker man ikke forskjell. På sammenligninger så er Samsung disken "mye bedre" selv om i praksis så merker du ikke noe forskjell. Crucial m4 er billigere og holder lenge stabilt. SandForce har kommet seg etter OCZ sin fortid med Octane og Vertex diskene.

Lenke til kommentar

Ikke så gale det da. Bedre det enn å kjøpe nytt grafikkort. Dersom jeg kjøper pcen (GTX 670) så tror jeg ikke at jeg kommer til å overclocke CPUen med det første uansett.

 

Sånn rent bortsett fra at et bytte av hovedkort unyttiggjør hele poenget med å kjøpe ferdigbygg, så er det ikke så gale. Bytter man hovedkort er man rundt regnet 4-8 skruer unna å bygge PC-en fra bunnen av.

 

Tenkte da altså å kjøpe hovedkort i fremtiden når jeg trenger å overclocke. Men er det noe vanskelig å bytte ut hovedkort? Og pcen jeg snakker om er vel faktisk billigere enn om man han kjøpt delene og bygd selv.

Lenke til kommentar

Vanskelig? Tja er man nybegynner er kanskje alt vanskelig, men jeg vil si det er ganskje lett om man forstår hvordan det er, kanskje det å velge riktig skruer og feste hovedkortet i kabinettet kan være vanskelig. Power knappen, reset spessielt LED lysene kan være viren i første omgang men der pleier det på nye hovedkort å følge med en overgangkobling som gjør det enklere spessielt på asus hovedkort.

 

Men ellers burde det ikke by på noen problem. Kjølepasta kan være greit å vite ca hvor mye som trengs som man ikke tar hele for mye.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bare pass på når du bytter prosessor, er lett å bøye noen pins om man er uforsiktig, kan ende med å måtte kjøpe ny maskin, også statisk eleksitet er heller ikke ønsket. Vær også forsiktig med å sette på kjøleren uten å feste den godt, kan nok ende med defekt CPU i verstefall.

 

arni90: Ikea møbler kan være veldig vanskelig for noen, men heldigvis skal man være større kløne om man ikke kan sette opp et skap en å kunne bytte hovedkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk tatt et par bilder av en Thor PC. Slik så den ut rett ut av esken, ser faktisk ut som de har lagt "litt" jobb i det. Denne ble kjøpt for 7600,-

spesifikasjoner:

Prosessor: i5 3570k

Hovedkort: MSI H77MA-G43

Skjermkort: stock MSI GTX 670

PSU: Corsair CX600

RAM: Vengeance 16gb

SSD: Corsair 120GB - Force 3

HDD: Seagate Barracuda 1TB

Den kom også med et Microsoft X4 Keyboard og en SteelSeries Kan mus.

Litt usikker på hva som sitter i det nederste Ekspansjons-sporet?

 

20120919_161427_zps16812493.jpg

 

20120919_161624_zps3e4b11ac.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...