WiiBoy Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 ..Ja, tenk om CIA skulle få tilgang til SMS'ene mine. Skrekk og gru! Dersom du ikke har noe i mot det, så zip gjerne ned alt innhold på mobilen din og legg det ut her.. du bryr deg jo ikke om andre leser innholdet uansett, og det kan hende noen av oss på forumet kjeder oss en dag og vil ha noe alternativt å lese..
Displayname Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Jeg kjenner meg overraskende avslappet. De som har sensitive data vil mest sannsynlig ikke legge dem i skyen. De aller fleste har uansett bare bilder, skolestiler og annet møl som de ikke ønsker å miste. Da vil jeg påstå at fordelene utveier "risikoen" for at noen snoker.
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Jeg bruker skytjenester (idiotisk navn) som en enkel distribusjonskanal (dropbox) samt en ekstra "out of house" backup (Jotta). TrueCrypt gjør det enkelt å kryptere enkelte data. Jeg vil ikke slutte med lokal lagring/backup. Lokale data er langt raskere å bearbeide, hvilket alene gjør at kun skylagring er uaktuelt. Hastigheten til en lokal server vil sannsynligvis alltid være høyere enn en skytjeneste. Vurderer forøvrig folk muligheten for at tjenestetilbyder f.eks går konkurs ? (Småleit om alle dine data brått tilhører et konkursbo som ikke har noe spesielt å tjene på drift slik at folk skal få hente ned igjen ting og tang.)
bOMS Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 (...) Vurderer forøvrig folk muligheten for at tjenestetilbyder f.eks går konkurs ? (Småleit om alle dine data brått tilhører et konkursbo som ikke har noe spesielt å tjene på drift slik at folk skal få hente ned igjen ting og tang.) Og ikke nok med det, men siden en del av brukeravtalene gir tilbyderen eierrettigheter ovenfor innholdet så risikerer du at innholdet blir solgt til ett eller annet sted i konkurssalget
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 ... men siden en del av brukeravtalene gir tilbyderen eierrettigheter ovenfor innholdet så risikerer du at innholdet blir solgt til ett eller annet sted i konkurssalget Det er nok riktig, men jeg tror ikke sjansen er så veldig stor for at noen er interessert så lenge det er snakk om private data. Derimot er løpende kostnader noe et konkursbo er relativt raske til å kvitte seg med, så utgifter vedr. drift av (eller leie av) maskinparken vil nok opphøre rimelig umiddelbart ved en konkurs.
Newton Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Uavhengig av om man ikke er enig med han eller ikke, er The Woz en person man burde høre på. Hvorfor? Hva har Wozniak gjort de siste 30 årene som gjør han spesielt kompetent til å uttale seg om nettskyen?
Newton Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 (endret) Det andre store er siden det man laster opp, skriver man fra seg rettighetene til, så vil det en eller annen gang i fremtiden garantert komme en sak hvor en eller annen forfatter "mister" sin ututgitte bok til noen som stjeler den. Eller i verste fall Apple saksøker fordi denne forfatteren gir ut materiale de har rettighetene på. Nå tuller både du og enkelte andre fælt her. Mitt innhold (dvs. alt innhold som jeg eier rettighetene til) forblir mitt innhold også etter at det er lastet opp til iCloud, og Apple kan ikke under noen omstendigheter påberope seg eierskap til mitt innhold. "Med unntak av materiale vi lisensierer til deg, påberoper ikke Apple eierskap til det materiale og/eller Innhold du sender inn eller gjør tilgjengelig på Tjenesten" http://www.apple.com...d/no/terms.html Endret 6. august 2012 av Newton
bOMS Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 (...) Nå tuller både du og enkelte andre fælt her. Mitt innhold (dvs. alt innhold som jeg eier rettighetene til) forblir mitt innhold også etter at det er lastet opp til iCloud, og Apple kan ikke under noen omstendigheter påberope seg eierskap til mitt innhold. "Med unntak av materiale vi lisensierer til deg, påberoper ikke Apple eierskap til det materiale og/eller Innhold du sender inn eller gjør tilgjengelig på Tjenesten" http://www.apple.com...d/no/terms.html Jeg hadde ikke Apple spesielt i tankene, jeg tenkte mer på hvordan Facebook ihvertfall tidligere behandlet folk sine rettigheter i forhold til hva man laster opp. Og Apple har tydeligvis riktig holdning til eierskap av data, ihvertfall på dette området.
baguett Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 Helt enig med han, men mest pga at jeg har dårlig nettfart.
romeo_clive Skrevet 7. august 2012 Skrevet 7. august 2012 Lagring i skyen går helt fint. Kryptering beskytter datainnholdet. Helt til Første Cyber War... 1
Visjoner Skrevet 10. august 2012 Skrevet 10. august 2012 hadde jeg hatt et firma med mye R&D så hadde jeg aldri tatt sjansen på CLOUD. En kan være temmelig sikker på at USA da(eller andre lands e-tjenester har like mye tilgang til dem som du har, og da mener jeg det land tjenesten egentlig ligger under)Ja, tenk om CIA skulle få tilgang til SMS'ene mine. Skrekk og gru! Hvis du faktisk leser det GenRabbit skriver, "et firma med mye R&D", så dreier det seg ikke om dine personlige sms'er, hvor uinteressante de enn måtte være. Jeg er fullstendig enig i poenget til GenRabbit. For et firma som sitter på mye data de har brukt årevis og millioner på å utvikle, er det altfor risikabelt å slenge dette ut i en sky hvor du garantert ikke er alene om å ha tilgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå