Gå til innhold

BARE for dere som liker dance/trance


Anbefalte innlegg

jeg og en kompis driver med litt dance/trance musikk på fritida. Ble ferdige med en ny "kreasjon" i går, og vi er intr. i respons.

 

og med ordet respons mener jeg ikke sånn som *trance/dance suger, gå å heng deg*, men litt konstruktiv kritikk!!! :)

 

så, alle som ikke liker trance/dance og ikke er gira på å "prøve noe nytt", hold dere langt unna "svar-knappen" :roll:

 

all konstruktiv kritikk mottas med takk, både positiv og negativ.

 

Vi har laget musikk i noen år, og begynte med Impulse Tracker. Avanserte senere til Fruityloops, og nå har vi drevet med Reason 2.0/2.5 en stund. Stilen for tia er mest dance/trance, men tenker for tiden også på andre sjangre.

 

vi er først og fremst ute etter respons på den nyeste sangen, "Launch", men lytter også gjerne til kritikk på andre sanger.

 

Musikken kan lastes ned på http://dj-jk.iscool.net / http://john.e.morsk.com (samme side, 2 redirects)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og med ordet respons mener jeg ikke sånn som *trance/dance suger, gå å heng deg*, men litt konstruktiv kritikk!!! :)

 

Trance suger longe time....gå å heng deg....:lol:

 

Nei da.

 

Jeg er ikke noe stor fan av trance, men må si jeg liker noen sanger,

og jeg ble litt imponert når jeg hørte sangen,bra den ikke ble for lang etc.

Trance har en tendens for å være kjedelig, 10 min. med akuratt den samme rytmen (uten endringer eller noen ting) er ikke akuratt det som jeg syns er det beste.

 

Konklusjon (må jo alltid ha det :) )

Til trance å være var den meget bra, nok en del folk som vil like den.

Lenke til kommentar
Bra jobba.

 

Syntes personlig intro'en er litt for lang, slik at det går en litt for lang stund før sangen "tar" av.. Skal dere inn i dance sjangeren ville jeg hatt mer og tidligere take off!

 

Men fordømte bra!

 

joda... hvis man ser på det med klassisk trance syn, er dette riktig. Men vi annser dette som en ganske mild form for trance, og det er jo også en remix, så vi tok en sjanse på det. :)

Lenke til kommentar
Syns og den var bra :yes: ,men det skulle vert litt dypere bass i starten,og litt mer markert rytme. Fra 1.27 og utover var det veldig bra,syns klimakset kunne vert enda mer markert,og la det bygge seg opp enda litt mer.

 

 

Stå på :woot:

 

bassen var dypere i begynnelsen i utgangspunktet, men tidligere erfaring med mindre anlegg har gjort oss noe forsiktigere med bassen. Sitter med b.la en vega xl 18 og en 12 tommer og snart en 15 tommer i bunn, og da kan "virkeligheten" bli litt vanskelig å "se" når man holder på. Men skal ta det til etterettning!

Lenke til kommentar
Syns og den var bra :yes: ,men det skulle vert litt dypere bass i starten,og litt mer markert rytme. Fra 1.27 og utover var det veldig bra,syns klimakset kunne vert enda mer markert,og la det bygge seg opp enda litt mer.

 

 

Stå på :woot:

 

bassen var dypere i begynnelsen i utgangspunktet, men tidligere erfaring med mindre anlegg har gjort oss noe forsiktigere med bassen. Sitter med b.la en vega xl 18 og en 12 tommer og snart en 15 tommer i bunn, og da kan "virkeligheten" bli litt vanskelig å "se" når man holder på. Men skal ta det til etterettning!

 

Jeg må nesten høre sangen i bilen før jeg kan bedømme hvordan den blir på diskotek.Tenker da på bassen,det er ikke bra med for mye heller nei.Tror nok den 1.58 sekvensen hadde fått vegaen til og vrenge membranen :D godt rockford`en er tatt ut :wink:

 

Men det er en meget bra dance låt,og jeg er ikke noe dop hue :wink:

Lenke til kommentar
er disse låtene laget på datamaskin??

 

ja! Vi bruker for tiden Reason 2.5 (og en Yamaha PSR 630 som midi synth til de mest avanserte jobbene). Calling you, In ireland og Launch er laget med Reason 2.0/2.5. alt annet er laget i fruityloops uten om happy forever (som er laget i impulse tracker).

 

alt er laget fra scratch, ikke noe EJAY fakter her ass! :) *fu all ejays!* :D

 

Calling you er den første (og foreløbig eneste) dance sang vi har laget med vocal i form av sang....noe som høres godt! :) vi har veldig primitive opptaksmuligheter når det gjelder sampling, og hu som synger har ikke så mye erfaring innen dance sjangeren. Men vi vil prøve oss på nye utfordringer etter hvert!

Lenke til kommentar
MC TarmgaZZ feat. NODA - Tribute to Rotnar 2003 edit var snåle saker

 

ja! :) hehe... det er egentlig bare en remake, og bakgrunnsmusikken er rippa, så den kan vi egentlig ikke ta credits for! :) jalp bare en kompis med sampling av vocal ect.

 

Clubsound begynner nå å bli forholdsvis gammel, og den er det bare Ryan som har mekka. den har blitt kritisert for å ligne noe jævlig på system f - out of the blue, noe jeg er relativt enig i. Men den vant 3plass (?) på xenox xl 2001 (da vi sammen vant 1. med whalesong) så den måtte jo såklart legges ut. Ryan har også en del andre prosjekter alene som han mekker men, men ofte ripper vi mye av "tekniken" hans inn i våre sanger som vi lager sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...