Gå til innhold

Feminisert nasjon


  

240 stemmer

  1. 1. Har Eivind Berge mer eller mindre korrekt i sin antakelse av vi lever i en feministstat?

    • Helt rett
      93
    • Delvis rett
      92
    • Hverken rett eller galt
      10
    • Delvis galt
      9
    • Helt galt
      36


Anbefalte innlegg

Litt spesielt at en som skriver "forsovet" i stedet for "for så vidt" omtaler en med Berges utdannelse som "gæærn"...

OT

Har utdannelse noe med om du kan bli gal eller ikke å gjøre? Jeg har da sett flere professorer som har blitt "litt vel eksentriske" etterhvert.

Og gærningen Hans Gaarder som er redaktør i nyhetsspeilet er utdannet siviløkonom.

 

For å ikke snakke om sjakklegenden Bobby Fischer som fullstendig tiltet etterhvert.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jeg er kommet litt sent til diskusjonen, men hvorfor er det så gærent om kvinner er likestilt med menn?

Hvis du i det heletatt hadde fulgt med på diskusjonen så ville du ha fått med deg at det ikke er likestilling det handler om, men særbehandling og favorisering av kvinner. Som i kjønnskvotering, kjønnspoeng, osv.

 

Feminisme handler på ingen måte om likestilling. Det handler om kvinnekamp på bekostning av menns rettigheter og muligheter.

Endret av flesvik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du i det heletatt hadde fulgt med på diskusjonen så ville du ha fått med deg at det ikke er likestilling det handler om, men særbehandling og favorisering av kvinner. Som i kjønnskvotering, kjønnspoeng, osv.

 

Feminisme handler på ingen måte om likestilling. Det handler om kvinnekamp på bekostning av menns rettigheter og muligheter.

 

Kjønnsgreiene er kun der for å oppmuntre kvinner til å være med og ta ledelse i samfunnet. Det er flust av muligheter for menn - det finnes ingen mennkvotering fordi alt er mannskvotert fra før av.

 

Synes det er smålig å nekte kvinner denne muligheten. :nei2:

Lenke til kommentar

 

 

Kjønnsgreiene er kun der for å oppmuntre kvinner til å være med og ta ledelse i samfunnet. Det er flust av muligheter for menn - det finnes ingen mennkvotering fordi alt er mannskvotert fra før av.

 

Synes det er smålig å nekte kvinner denne muligheten. :nei2:

 

Jeg tror ikke det er noen her som vil nekte kvinner de samme mulighetene som menn. Men nå er det altså ikke synd på kvinnene lenger, dere har alle de samme mulighetene som oss, i tillegg til en hel del fordeler for å hjelpe kvinner inn i stillinger der det ikke er så mange.

 

Jeg oppfatte det slik at de fleste menn Som deltar i diskusjonen ønsker å unngå å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn, slik loven legger opp til i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kjønnsgreiene er kun der for å oppmuntre kvinner til å være med og ta ledelse i samfunnet. Det er flust av muligheter for menn - det finnes ingen mennkvotering fordi alt er mannskvotert fra før av.

 

Synes det er smålig å nekte kvinner denne muligheten. :nei2:

 

fascist.

 

Dessuten en løgner. Når du hevder at du har lest tråden. Men, takk for det. Du fremviser et godt eksempel på problemet.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjønnsgreiene er kun der for å oppmuntre kvinner til å være med og ta ledelse i samfunnet. Det er flust av muligheter for menn - det finnes ingen mennkvotering fordi alt er mannskvotert fra før av.

 

Synes det er smålig å nekte kvinner denne muligheten. :nei2:

 

Du har helt rett, "kjønnsgreiene" er der for det formål å få kvinner opp og frem. Problemet er bare at de er allerede oppe og framme. Norge er hundre prosent likestilt, og allikevel er alle Norges partiledere kvinnesaksforkjempere. Hvilke kvinnesaker er det igjen nå egentlig?

Endret av Frankkjell
Lenke til kommentar

 

 

Du har helt rett, "kjønnsgreiene" er der for det formål å få kvinner opp og frem. Problemet er bare at de er allerede oppe og framme. Norge er hundre prosent likestilt, og allikevel er alle Norges partiledere kvinnesaksforkjempere. Hvilke kvinnesaker er det igjen nå egentlig?

 

En av hovedsakene er vell at de ønsker lik lønn for ulikt arbeid.

Lenke til kommentar

En av hovedsakene er vell at de ønsker lik lønn for ulikt arbeid.

 

Hehe, ja, den er fin. Den har jeg aldri skjønt. Jeg har prøvd å finne ut hva som er poenget i likelønnsargumentet, men det eneste som det slås hardt i bordet med er at gjennomsnittslønna til kvinner er lavere enn den til menn. Det henger jo ikke på greip.

 

Hadde hatt forståelse for det hvis det var sånn at mannlige sykepleiere tjener femti laks mer i året enn kvinnelige sykepleiere, men sånn er det jo ikke. Eller tar jeg feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser jeg er kommet litt sent til diskusjonen, men hvorfor er det så gærent om kvinner er likestilt med menn?

 

Synes jeg har sett avataren din før.

 

overlyattachedgirlfriend.jpg

 

Du har helt rett, "kjønnsgreiene" er der for det formål å få kvinner opp og frem. Problemet er bare at de er allerede oppe og framme. Norge er hundre prosent likestilt, og allikevel er alle Norges partiledere kvinnesaksforkjempere. Hvilke kvinnesaker er det igjen nå egentlig?

 

Det finnes ingen saker igjen. I såfall er det bare kosmetiske problemer, og noe som kvinner som individer må rydde opp i selv på lik linje med alle andre.

 

Institusjonell diskriminering av kvinner tror jeg ikke man kan snakke om i dag. Det er også sagt at når hovedsakene til en bevegelse har fått gjennomslag, så vil det bare være ekstremister igjen i bevegelsen. Desverre tror jeg det er det som har skjedd med feministene.

 

Hehe, ja, den er fin. Den har jeg aldri skjønt. Jeg har prøvd å finne ut hva som er poenget i likelønnsargumentet, men det eneste som det slås hardt i bordet med er at gjennomsnittslønna til kvinner er lavere enn den til menn. Det henger jo ikke på greip.

 

Hadde hatt forståelse for det hvis det var sånn at mannlige sykepleiere tjener femti laks mer i året enn kvinnelige sykepleiere, men sånn er det jo ikke. Eller tar jeg feil?

 

Du tar ikke feil. Likelønnskommisjonen med Anne Enger Lahnstein i spissen kom fram til samme konklusjon. Årsaken til at kvinner har dårligere lønn er bla at de i større grad jobber i offentlig sektor og at de jobber mer deltid:

 

http://e24.no/kommen...keloenn/3666278

http://e24.no/likelo...vsloert/3686116

http://www.nrk.no/ny...norge/1.4888639

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser jeg er kommet litt sent til diskusjonen, men hvorfor er det så gærent om kvinner er likestilt med menn?

 

Det er bare bra med det, men jeg mener at det blir problemer når selve målet blir å se på menn som fiender, og at de skal straffes, som de ekstreme feministene mener.

 

Forsåvidt så er jeg ikke enig i kjønnkvotering i det hele tatt. Det burde alltid være den som er best egnet til en jobb som skal få den.

 

Jeg mener at alle skal få lov til å følge drømmene sine og gjøre det de vil så lenge de tenker slik for andre mennesker. Altså, at alle tenker på å leve i et samfunn og ikke se enkelte som fiender (som kanskje ikke gjør mye galt?). Når vi ser på mennesker som fiender så går vi ned en farlig sti, fordi det er lettere å se på mennesker med medfølelse når vi ser på mennesker som tre dimensjonelle, men derimot vanskelig å ha medfølselse for noen som vi ser som fiender.

 

Problemet med ekstreme ytringer er vel når det ligger lite gjennomtenkning bak det. Det å mene noe ekstremt er en farlig sti å gå ned, så man burde tenke ganske godt gjennom hva som er galt og riktig, og vise litt moderasjon.

 

Svart & hvit tenkning kan være et tegn på at man burde tenke godt gjennom hva det gjelder.

Lenke til kommentar

Jeg tilhører dem som mener at verden ikke er en kake av fast størrelse, at flere til å bake kake gir mer kake å dele på. Så også her. Man behøver ikke ta fra mennene for å gi til kvinnene, eller "kvotere" kakestykkene. Jeg har full tiltro til at kvinnene kan klare sin egen kakebaking. I hvertfall ikke dårligere enn gutta boys, som må ha hjelp av Trond Giske for å få styrejobber og andre posisjoner...

 

Helt uten paralleller til ordene Marie Antoinette visstnok aldri ytret.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

http://aftenkampen.w...a-rette-staden/

 

Synes denne var ganske fin, foruten det denne fine linjen

 

tas en av grunnene til at det er få kvinner i toppstillinger opp.

 

Denne orangutangen mener at vi lokker kvinnedyret ut på vår glattis, ofte kalt apegården, og slår henne med våre biologiske fortrinn (kuk) og total sanseløs primitivitet hvor ordet "dominans" er et fint smykke å henge rundt bjellene.

 

Det neste blir vel at apene må være med å betale for at kvinnen skal utvikle sine små nusselige klitoriser frem til ca minst 15 cm, og da kan vi i hvert fall fekte litt sammen ...

 

sa han, mens han dro seg lett bekymret i den fine snoppen ...

 

:p

Lenke til kommentar

 

 

Denne orangutangen mener at vi lokker kvinnedyret ut på vår glattis, ofte kalt apegården, og slår henne med våre biologiske fortrinn (kuk) og total sanseløs primitivitet hvor ordet "dominans" er et fint smykke å henge rundt bjellene.

 

Det neste blir vel at apene må være med å betale for at kvinnen skal utvikle sine små nusselige klitoriser frem til ca minst 15 cm, og da kan vi i hvert fall fekte litt sammen ...

 

sa han, mens han dro seg lett bekymret i den fine snoppen ...

 

:p

 

Sikkert jeg som er dum, men her forstod jeg ingen ting :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://maddam.no/2012/07/hvorfor-ble-vi-feminister-i-verdens-mest-likestilte-land/

 

Vet ikke om det er linket til denne før, men det er behov for feminister.

 

"SSB hadde riktignok varslet at det er slik verden henger sammen, og at menn har mer makt enn kvinner. Og vi tar på oss deler av ansvaret, for vi kunne tatt mer plass, ropt høyere og forlangt mer? Hvorfor gjorde vi ikke det? Vi erfarer uansett at maktforholdet mellom kjønnene er i tråd med tallene, og vi sier til oss selv at vi aldri må høre på de som sier at vi er frie og likestilte."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...