Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - august 2012


Anbefalte innlegg

Hardt belyst murpus(s)!

 

At lyset er intenst på Rhodos merker nok alle.

Her i gatene i gamlebyen søker kattene mot skygge der den er å finne.

Kattene er ganske så avlange og smale, lik gatene de ferdes i!

 

post-251380-0-76859000-1344458079_thumb.jpg

Canon PowerShot G12

Brennvidde: 24.98 mm

Lukkertid: 1/800 s

Blender: f/4.5

ISO: 200

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skipsmegler?

 

Observert innenfor en av hovedportene i gamlebyen på Rhodos!

Gikk vel forbi denne karen og hans flåte av skip et dusin ganger i løpet av 2 uker. Han holdt stand og var der "hele" døgnet så det ut til.....

Men skipene så ikke ut til å få så mye vind i seilene akkurat!

En skyggefull og sval plass under de høye trærne var det, og om ikke annet en sikkert behagelig arbeidsplass i varmen....

post-251380-0-81001700-1344534966_thumb.jpg

Canon EOS 7D og CANON EF-S 17-85mm f4-5.6 IS USM

Brennvidde: 85 mm

Lukkertid: 1/100 s

Blender: f/5.6

ISO: 200

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På vei innover Mørkridsdalen fortalte moren min meg at en fyr ved navn Lars Mørkrid, lokal (derav navnet) utflytter (nå kjent som professor ved universitetssykehuset). Han hadde en utstilling i 2005, hvor han hadde tatt en del bilder ved tjern i dalen, og rotert disse på ulikt vis. Fordi, som han sier selv (jeg googla selvsagt fyren): "-Jeg leter etter objekter som kan minne om levende vesener, og er opptatt av hvordan den menneskelige hjerne ekstraherer og tolker mønstre i tilsynelatende kaotiske strukturer. Jeg vil også gi eksempler på hvordan ulik rotasjon av symmetriske strukturer gir forskjellig motivoppfatning, og at dette er ulikt hos ulike individer."

 

Uansett, jeg ble inspirert til å prøve noe lignende selv, og tok en rekke bilder med vannrefleksjoner på denne turen. Skrota det meste, men det ene motivet ble jeg ganske fornøyd med. Dette får kanskje gimmick-bjellene til å kime ganske kraftig, men for meg ser dette (som i berget på bildet, roter 90 grader mot venstre for å få originalperspektiv) ut som både en ugle og noe katteaktig. Ugle ovenfra og ned, og et slags gapende kattemonster (det gule er selvsagt øyne, det rødburgundere under munn) nedenfra og opp. Kanskje den er på vei til å spise gresspartiet nederst i sentrum, hvem vet.

 

7747527838_216374111c_z.jpg

Owl/Cat by Cinemarxism, on Flickr

Endret av dodraugen2k
  • Liker 8
Lenke til kommentar

^

stilig

 

tatt igår ved Geitvågen..

 

Seascape - Geitvågen by tomme86, on Flickr

 

Ser du har funnet mitt favorittsted for å ta nordlysbilder. Pent bilde og forresten!

 

så lenge siden jeg har vært i Geitvågen så jeg og madamen dro dit en tur før å se, så var det jo et par "spoter" som jeg kunne ha tenkt meg å tatt bilder fra så endte opp med å dra utover på kvelden :) .. sikkert meget fint å ta Nordlys bilder derfra ja !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...