Gå til innhold

Microsoft lanserer tastatur og mus til Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei.

 

"Nei"? Jeg svarer bare ut av ren interesse, så "Nei" hjelper ikke så veldig mye med å vise meg hvem som startet med den type tastaturer.

Så svaret ditt er bare ren gjetning? Kanskje lurt å spesifisere det litt nærmere isåfall? Tidligste kompakte trådløse tastaturet jeg vet om er det som Fulte meg IBM PCjr i 1983. Den kompakte versjonen av apples trådløse kom vel i 2007?

 

AtW

 

Det var vel Apple som først begynte med disse veldig kompakte, trådløse tastaturene.

 

Er det ikke Apple soom er/var først ute med ALT? Det virker ihvertfall som om frukthodene tror dette.

;)

 

Så du påstår at jeg er et "frukthode" kun fordi jeg la frem den påstanden? Det ser jo ut som om ingen her er klar for å motbevise det.

 

Om du gir folk mer enn 15 minutter på å svare, så kanskje noe skjer?

 

AtW

Lenke til kommentar

Så svaret ditt er bare ren gjetning? Kanskje lurt å spesifisere det litt nærmere isåfall? Tidligste kompakte trådløse tastaturet jeg vet om er det som Fulte meg IBM PCjr i 1983. Den kompakte versjonen av apples trådløse kom vel i 2007?

 

 

Om du gir folk mer enn 15 minutter på å svare, så kanskje noe skjer?

 

Når du med en gang bastant bare svarer "Nei" så er ikke akkurat din argumentasjonsform spesielt mye bedre. Om du ikke ønsker at folk svarer slik til deg, så får du heller bruke mer tid på innleggene dine før du trykker "Svar nå".

 

Og ja, min første post skulle kanskje hatt et spørsmålstegn til slutt og ikke punktum.

Endret av ahpadt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så svaret ditt er bare ren gjetning? Kanskje lurt å spesifisere det litt nærmere isåfall? Tidligste kompakte trådløse tastaturet jeg vet om er det som Fulte meg IBM PCjr i 1983. Den kompakte versjonen av apples trådløse kom vel i 2007?

 

 

Om du gir folk mer enn 15 minutter på å svare, så kanskje noe skjer?

 

Når du med en gang bastant bare svarer "Nei" så er ikke akkurat din argumentasjonsform spesielt mye bedre. Om du ikke ønsker at folk svarer slik til deg, så får du heller bruke mer tid på innleggene dine før du trykker "Svar nå".

 

Og ja, min første post skulle kanskje hatt et spørsmålstegn til slutt og ikke punktum.

 

Svaret mitt er konsist og korrekt (i motsetning til ditt, som var konsist og ukorrekt). Det kan sikkert utdypes, men det er noe annet enn å komme med feilaktige påstander, eller feilaktige vurderinger (som feks at man ikke får svar etter 11 minutt betyr at ingen er villig til å motbevise det.)

 

Og her er min ærlige grunn til å svare som jeg gjorde. Når folk kommer med påstander som er feil, og dette blir påpekt, så har jeg ett lite håp om at de faktisk gidder å sjekke det ut selv, istedet for å legge den jobben på andre, så kanskje de neste gang faktisk undersøker ting før de påstår det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Automatisering, spill og mediaavspilling/håndtering er områder der OSX faller igjennom.

Hvor tar du det fra? OS X faller slett ikke igjennom på noen av områdene du nevner.

OS X er f.eks helt ypperlig tilrettelagt for automatisering, gjennom bl.a Apple Script og Automator. Med Steam tilgjengelig for OS X og snart også for Linux, og Valve som legger planer for å rømme den synkende Windows-skuta fordi "Windows 8 er en katastrofe", ser det ut til at meningene er delte om hva som er verdt å satse på for spill. For meg ser det ut til at framtidens spill vil bli utviklet primært for OpenGL-baserte plattformer, og at Microsoft er i ferd med å bli utmanøvrert i forbrukermarkedet.

 

Du skal få ett bittelite poeng: OS X mangler innebygget støtte for avspilling av Blu-ray plater - noe som er en helt bevisst utelatelse fra Apples side. Bortsett fra det så er jo en god del av dagens musikk, video- TV- og filmproduksjoner laget på Mac, og en plattform som er bra nok for profesjonele mediaskapere er selvsagt sterk og solid innen mediaavspiling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Automatisering, spill og mediaavspilling/håndtering er områder der OSX faller igjennom.

Hvor tar du det fra? OS X faller slett ikke igjennom på noen av områdene du nevner.

OS X er f.eks helt ypperlig tilrettelagt for automatisering, gjennom bl.a Apple Script og Automator. Med Steam tilgjengelig for OS X og snart også for Linux, og Valve som legger planer for å rømme den synkende Windows-skuta fordi "Windows 8 er en katastrofe", ser det ut til at meningene er delte om hva som er verdt å satse på for spill. For meg ser det ut til at framtidens spill vil bli utviklet primært for OpenGL-baserte plattformer, og at Microsoft er i ferd med å bli utmanøvrert i forbrukermarkedet.

 

Du skal få ett bittelite poeng: OS X mangler innebygget støtte for avspilling av Blu-ray plater - noe som er en helt bevisst utelatelse fra Apples side. Bortsett fra det så er jo en god del av dagens musikk, video- TV- og filmproduksjoner laget på Mac, og en plattform som er bra nok for profesjonele mediaskapere er selvsagt sterk og solid innen mediaavspiling.

 

Hvor jeg tar det fra? Erfaring med begge plattformene.

 

Spill er så ekstremt åpenbart mye bedre på windows at det ikke bør være noen protest overhode fra folk som har i nærheten av objektivt syn på det. Og det hindres ikke av en hypotetisk framtid der alt er annerledes. Å prøve å late som OSX er noe i nærheten av likeverdig på spill har bare ett resultat, å skade troverdigheten av egne påstander.

 

Jeg snakker om automatisering som innebærer ting utenfor datamaskinen. Hardware-støtten er ikke noe spesielt konge på windows, på OSX er den ekstremt mangefull.

 

Jeg snakker ikke om produksjon, jeg snakker om håndtering og avspilling. Man kan iskkert kalle OSX "sterk og solid" avhengig av hvor man legger lista, men det er endel dårlige enn windows. Ting er kanskje i ferd med å endre seg der når program som JRMC etterhvert kommer til OSX (såfremt apple ikke gjør seg vonde mtp en konkurrent som slår itunes godt ned i støvlene)

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var vel Apple som først begynte med disse veldig kompakte, trådløse tastaturene.

 

Er det ikke Apple soom er/var først ute med ALT? Det virker ihvertfall som om frukthodene tror dette.

;)

 

Så du påstår at jeg er et "frukthode" kun fordi jeg la frem den påstanden? Det ser jo ut som om ingen her er klar for å motbevise det.

 

Nokia lanserte et kjekt tastatur med blåtann for 7 år siden:

http://www.amobil.no/artikler/nokia_su-8w/16721

 

Selv har jeg liggende et par små Compaq-tastatur med PS/2-kabel i kjelleren, det ene var på en laptop fra 80-tallet og det andre er fra en tablet på begynnelsen av 90-tallet.

Lenke til kommentar

Hvor jeg tar det fra? Erfaring med begge plattformene.

 

 

Spill er så ekstremt åpenbart mye bedre på windows at det ikke bør være noen protest overhode fra folk som har i nærheten av objektivt syn på det. Og det hindres ikke av en hypotetisk framtid der alt er annerledes. Å prøve å late som OSX er noe i nærheten av likeverdig på spill har bare ett resultat, å skade troverdigheten av egne påstander.

 

Jeg snakker om automatisering som innebærer ting utenfor datamaskinen. Hardware-støtten er ikke noe spesielt konge på windows, på OSX er den ekstremt mangefull.

 

 

Jeg snakker ikke om produksjon, jeg snakker om håndtering og avspilling. Man kan iskkert kalle OSX "sterk og solid" avhengig av hvor man legger lista, men det er endel dårlige enn windows. Ting er kanskje i ferd med å endre seg der når program som JRMC etterhvert kommer til OSX (såfremt apple ikke gjør seg vonde mtp en konkurrent som slår itunes godt ned i støvlene)

AtW

Du verden, så du også har erfaring med begge plattformene!? Ja, det visste jeg faktisk, og da står vi (i hvert fall i prinsippet) ganske likt på det området.

 

 

Igjen ser du ut til å forveksle kvantitet og kvalitet. Det finnes flere spill for Windows, men det betyr ikke at spillene er bedre fordi de spilles i Windows, eller at spillene blir mer underholdene med DirectX enn med OpenGL-grafikk.

 

Automatisering av "ting utenfor datamaskinen" var jo passe diffust, men man kan fritt skrive drivere og software for å kontrollere ekstern hardware, for både Windows og OS X - eller hvorfor ikke i Linux? Igjen, kvantitet har minimalt å gjøre med egenskaper i OS'et eller hvilket OS som kvalitativt er "best" egnet. Dessuten bør man heller bevege seg bort fra de tradisjonelle desktop-OSene dersom man skal lage effektive automasjons- og styringssystemer for krevende og kritiske områder.

 

 

Mediaproduksjon inkluderer i høyeste grad "håndtering og avspilling". OS X har en sterkt og solid rammeverk for multimediahåndtering, som er bra nok for ledende virksomheter som NRK og BBC. Da får det så være at JRiver ikke har utviklet en versjon av JRMC for Mac, det har fortsatt ingen tiing å gjøre med OS X sine egenskaper innen avspilling av mediainhold. Om det er noen som faller igjennom her så må det være JRiver med sin Windows-only tilnærming, eller de som tror at Apple skulle ha noen interesse av å "gjøre seg vonde" over en ubetydelig "konkurrent" som aldri har vært noen trussel mot iTunes.

 

Med det tror jeg det er greit å a denne off-topic diskusjonen ligge, og la folk kose seg med å diskutere Microsofts nye produkt - hvis noen gidder... ;)

Lenke til kommentar

Hvor jeg tar det fra? Erfaring med begge plattformene.

 

 

Spill er så ekstremt åpenbart mye bedre på windows at det ikke bør være noen protest overhode fra folk som har i nærheten av objektivt syn på det. Og det hindres ikke av en hypotetisk framtid der alt er annerledes. Å prøve å late som OSX er noe i nærheten av likeverdig på spill har bare ett resultat, å skade troverdigheten av egne påstander.

 

Jeg snakker om automatisering som innebærer ting utenfor datamaskinen. Hardware-støtten er ikke noe spesielt konge på windows, på OSX er den ekstremt mangefull.

 

 

Jeg snakker ikke om produksjon, jeg snakker om håndtering og avspilling. Man kan iskkert kalle OSX "sterk og solid" avhengig av hvor man legger lista, men det er endel dårlige enn windows. Ting er kanskje i ferd med å endre seg der når program som JRMC etterhvert kommer til OSX (såfremt apple ikke gjør seg vonde mtp en konkurrent som slår itunes godt ned i støvlene)

AtW

Du verden, så du også har erfaring med begge plattformene!? Ja, det visste jeg faktisk, og da står vi (i hvert fall i prinsippet) ganske likt på det området.

 

 

Igjen ser du ut til å forveksle kvantitet og kvalitet. Det finnes flere spill for Windows, men det betyr ikke at spillene er bedre fordi de spilles i Windows, eller at spillene blir mer underholdene med DirectX enn med OpenGL-grafikk.

 

Automatisering av "ting utenfor datamaskinen" var jo passe diffust, men man kan fritt skrive drivere og software for å kontrollere ekstern hardware, for både Windows og OS X - eller hvorfor ikke i Linux? Igjen, kvantitet har minimalt å gjøre med egenskaper i OS'et eller hvilket OS som kvalitativt er "best" egnet. Dessuten bør man heller bevege seg bort fra de tradisjonelle desktop-OSene dersom man skal lage effektive automasjons- og styringssystemer for krevende og kritiske områder.

 

 

Mediaproduksjon inkluderer i høyeste grad "håndtering og avspilling". OS X har en sterkt og solid rammeverk for multimediahåndtering, som er bra nok for ledende virksomheter som NRK og BBC. Da får det så være at JRiver ikke har utviklet en versjon av JRMC for Mac, det har fortsatt ingen tiing å gjøre med OS X sine egenskaper innen avspilling av mediainhold. Om det er noen som faller igjennom her så må det være JRiver med sin Windows-only tilnærming, eller de som tror at Apple skulle ha noen interesse av å "gjøre seg vonde" over en ubetydelig "konkurrent" som aldri har vært noen trussel mot iTunes.

 

Med det tror jeg det er greit å a denne off-topic diskusjonen ligge, og la folk kose seg med å diskutere Microsofts nye produkt - hvis noen gidder... ;)

 

Jeg skrev bedre, jeg mente bedre. Dette er åpenbart for enhver, ønsker man å spille så er ikke OSX i samme liga engang. Det eneste er om du har meget smal smak og den ved en tilfeldighet dekkes av OSX, mengden kvalitetstitler på windows er mye større, og svært mange av de beste titlene finnes ikke til OSX (og de som finnes yter stort sett dårligere). Spill blir ikke mer underholdene av seg selv med DX, men det er knapt relevant, og det vet du godt, problemet er er at spillene ikke finnes. Det er så åpenbart for enhver som er noe i nærheten av objektiv at det egentlig ikke burde være nødvendig å argumentere for.

 

Alle fasetter av hjemmeautomasjon, det som finnes til OSX er ikke så mye å skyte av. Det hjelper ikke at man kan programmere det selv eller at det ikke brukes for systemkritiske ting, det er lite relevant for vanlige bruker. Du virker ikke til å forstå at de aller fleste ikke sitter å lager programmer selv til det meste de gjør, og hva som finnes til OS er derfor høyst relevant.

 

Jeg mener ikke mediaproduksjon og mediehåndtering er det samme, om du mener det er det greit nok, men min uttalelse omhandlet ikke medieproduksjon, så du får ta det som en korreksjon til min opprinnelige uttalelse.

 

Ok nok engang, så virker du som du tror at man kan programere det slev liksom er relevant for almuen. Husker du min opprinnelige uttalelse? "De fleste og beste programmene er til windows", ikke "det er umulig å lage gode programmer til OSX" som du virker til å argumentere imot.

 

J. river har brent seg før på grunn av vondskap fra apple. Vi får se hva som skjer denne gangen. Kanskje er det ingen komersiell trussel, men det er en av programmene som gjør windows til en bedre plattform til den slags.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spill: Flere = kvantitet, ikke kvalitet.

 

Hjemmeautmasjon: Kan gjøres med nær sagt hvilken som helst gammel PC eller Mac. Eksempel på software for OS X, som er laget for "den vanlige bruker": http://www.perceptiveautomation.com/indigo/index.html

For øvrig er ikke hjemmeautomasjonssystemer noe "den vanlige bruker" setter opp selv, og "den vanlige bruker" vil i det daglige forholde seg til en brukervennlig front-end (f.eks web-grensesnitt eller en iPad), ikke PCen eller Macen som står og styrer det hele fra boden i kjelleren.

 

Mediaproduksjon inkluderer også medieavspilling/-håndtering, hvilket ikke betyr at det er samme sak.

 

Jeg har for øvrig ikke nevnt ett ord om at sluttbruker skal "programmere det selv". Sluttbruker kan fint forholde seg til de mange kvalitetsprogrammene for OS X (eller iOS), enten det er automatisering, spill eller medieavspilling det gjelder, vel vitende om at kvantitet og kvalitet langt fra er samme sak.

 

JRiver har brent seg på grunn av "vondskap fra Apple"?...sikkert morsom historie, som jeg er sikker på at du brenner etter å dele med oss på din ett eller annet sted "i nærheten av objektive" måte! :p

Lenke til kommentar

Spill: Flere = kvantitet, ikke kvalitet.

 

Hjemmeautmasjon: Kan gjøres med nær sagt hvilken som helst gammel PC eller Mac. Eksempel på software for OS X, som er laget for "den vanlige bruker": http://www.perceptiv...digo/index.html

For øvrig er ikke hjemmeautomasjonssystemer noe "den vanlige bruker" setter opp selv, og "den vanlige bruker" vil i det daglige forholde seg til en brukervennlig front-end (f.eks web-grensesnitt eller en iPad), ikke PCen eller Macen som står og styrer det hele fra boden i kjelleren.

 

Mediaproduksjon inkluderer også medieavspilling/-håndtering, hvilket ikke betyr at det er samme sak.

 

Jeg har for øvrig ikke nevnt ett ord om at sluttbruker skal "programmere det selv". Sluttbruker kan fint forholde seg til de mange kvalitetsprogrammene for OS X (eller iOS), enten det er automatisering, spill eller medieavspilling det gjelder, vel vitende om at kvantitet og kvalitet langt fra er samme sak.

 

JRiver har brent seg på grunn av "vondskap fra Apple"?...sikkert morsom historie, som jeg er sikker på at du brenner etter å dele med oss på din ett eller annet sted "i nærheten av objektive" måte! :p

 

Prøver du fortsatt å late som OSX er på høyde med windows her? Jeg har forklart ganske nøye hvordan spill er både flere og bedre til windows. Det er mange kategorier der det knapt finnes en topptittel, de få elitetitlene som finnes yter dårligere, og koster mer i så godt som alle tilfellene.

 

Hva er det den "vanlige" bruker gjør da mener du? Leier inn folk til å sette opp maskinen? Driver den "vanlige bruker" med mediaproduksjon også? Poenget er at folk som sitter i ett normalt hjem gjerne ikke sitter med "systemkritiske" behov. At man i det daglige bruker fron-enden hindrer ikke at backend-mulighetene på OSX er dårlige. Ett program som støtter X10 (en gammel og lite velfungerende protokoll) og Insteon (som ikke engang finnes i norge), endrer ikke den saken.

 

Hele forrige innlegget ditt var stappfullt av den type insinuasjoner, bla "man kan fritt skrive drivere og software for å kontrollere ekstern hardware," Det er sikkert "mange kvalitetsprogrammer" etter som hvor man legger lista, poenget er at programmene til windows er bedre.

 

Apple har vært, la oss kalle det lite samarbeidsvillig, når det gjelder oppkobling og syncing mot appleenheter fra programmet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...