Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om noen har noen forslag til noen gode linser/objetiver til et Sony Alpha 390 kamera. Til nå har jeg bare standardlinsa 18-55 milimeteren, og ønsker gjerne et med bedre zoom, men fortsatt ikke sikker.

 

Jeg er en nybegynner, men liker godt å ta bilder, ikke blitt så dresen på mye manuelt men prøver meg ;)

 

Jeg har så vidt sett på 75-200 ? objetivet, noen som har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar bilder av det jeg føler for :p Bedere forklart mennesker rundt meg/hendelser med de jeg ønsker å huske, jeg liker også å ta bilder av naturen, blomster o.s.v og da bruker jeg en del makro. Jeg må si brennvidde har jeg ikke satt meg inn i (bevist vertfall) og må si jeg er litt usikker på den. Vis det er i forhold til manuelt er jeg ikke så flink ..

Lenke til kommentar

Hva savner du med 18-55'en i dag?

Savner du mer tele (at du vil zoome "trangere" enn 55mm?

Savner du mer vidvinkel (at du vil ha noe videre enn 18mm)?

Ønsker du mer lysstyrke (at du vil ha bakgrunnen mer ute av fokus)?

Synes du innebilder med blits får for lys forgrunn og for mørk bakgrunn?

 

 

I så fall vil jeg kunne anbefale en telezoom, en vidvinkelzoom, lyssterk fastoptikk og/eller ekstern blis, avhengig av hva du svarer. :)

 

Lenke til kommentar

Man kan ikke få i sekk og pose :p Men det å kunne zoomet mer og få litt mer uklar bakgrunn på noen bilder er vel kanskje det jeg savner mest akkurat nå. Vidvinkel er for meg ikke det som jeg bryr meg aller mest om enda og blizen er helt grei, samme med lysstyrka :)

 

Hva savner du med 18-55'en i dag?

Savner du mer tele (at du vil zoome "trangere" enn 55mm?

Savner du mer vidvinkel (at du vil ha noe videre enn 18mm)?

Ønsker du mer lysstyrke (at du vil ha bakgrunnen mer ute av fokus)?

Synes du innebilder med blits får for lys forgrunn og for mørk bakgrunn?