Gå til innhold

Trenger ny strømforsyning, men hvor kraftig må den være?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testene av forrige revisjon av 750 HX sier i alle fall at støy ikke er en faktor, siste utgave bør sannsynligvis være enda litt mer stillegående eller i det minste like stillegående som forgjengeren.

36db er heller ikke så mye egentlig, en standard prossesorkjøler eller gpu kjøler kan ofte støye opp mot 40db på max belastning og til daglig bruk antar jeg at vifta ikke er i nærheten av 36db.

Lenke til kommentar

Nå var det ikke HX, men XFX som var oppgitt til 36 db.

 

Helt urolig at jeg ikke skal klare å bestemme meg, er tross alt bare snakk om en strømforsyning, men likevel skal jeg undersøke alt som går an å undersøke før kjøp.

 

Heller litt mot NZXT HALE 90 PSU 80+ GOLD 650W MODULAR nå. Står oppført med 20 db og den er modulær. I tillegg er den billigere enn HX750.

 

Eneste som bekymrer meg litt er 2 års garanti, men det er gjerne 5 års reklamasjon på disse uansett?

Lenke til kommentar

HX750 ser riktignok støysvak ut på papiret og er sikkert også det for majoriteten, men jeg har faktisk eid hele tre stk. av disse og samtlige har stukket seg ut fra resten av oppsettet. Nå skal det sies at mine maskiner er så godt som lydløse så under normale omstendigheter er det nok ikke et tema. Jeg har vel når jeg tenker meg om heller ikke sett/hørt så mange andre som opplever dem som støyende.

 

Edit: Uansett, NZXT Hale 90 er et sikkerstikk. Disse har vel ikke semipassiv vifte, men det gjør ikke stort så lenge den er tyst i utgangspunktet. Hvis du har lyst på noe med semipassiv vifte så er Seasonic X/Corsair AX gode valg. Jeg har 850W-utgaven av Corsair AX selv og kan bekrefte at den er totalt lydløs. Den plages dessverre litt av coilwhine, men dette er såvidt jeg har forstått stort sett begrenset til 850W-utgaven.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Nei, men den får strålende kritikker ser det ut som. Med semipassiv vifte vil også disse være så godt som lydløse opp til ganske så tung belastning. Spørsmålet er kanskje om man burde gå for AX istedet når prisen ligger på samme nivå. Jeg har ikke finlest tester enda så den eneste forskjellen jeg har fått med meg så langt er at HX har Channel Well som OEM kontra Seasonic på AX. I tillegg brukes en vifte fra Hong Hua i HX mens AX bruker Sanyo Denki som nærmest er legendarisk. Techpowerup har en fin test av HX850.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte NZXT Hale 90 550W.

 

Den får mye skryt, er oppgitt til 7db lavere støynivå enn HX750, samt den er over 400,- billigere ferdig levert.

 

Jeg går glipp av 7 års garanti og modulære kabler, men tjener på pris og støynivå som i utgangspunktet var mine to kriterier.

 

Modulære kabler er mer en luksus enn noe jeg trenger. Har klart meg uten i alle mine pcer frem til nå, så ser ikke helt at det skal bli det store problemet nå heller.

 

Antall tilkoblinger for SATA kunne gjerne vært flere. Men med 8 stykker så trenger jeg bare en 4-pin-->2-SATA kabel for å få det til å gå opp. Per i dag bruker jeg ihvertfall fire slike, så det skal ikke være noe problem.

 

Håper og tror jeg blir fornøyd med valget og at den irriterende summingen jeg må høre på med dagens psu forsvinner om få dager:-)

 

Takker så mye for alle svarene som har kommet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...