Gå til innhold

Augustfest 2012 - Bykatt - Kameraet skal med


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typ 2018 tipper jeg. Om området igjen blir tilgjengelig da. Jernbaneverket har jo kuppet området for utbygging av Follobanen f.o.m. 2014, så noe tidligere er jo heller tvilsomt.

 

Forøvrig en flott dokumentasjon av den flotte festivalatmosfæren Øya gir. Kan fort bli noen kjipe år uten dette og den umiddelbare nærheten til sentrum.

 

Jeg skal definitivt på neste års Øya, i tilfelle det blir det siste i nåtdens ånd.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Stilig bilde - lurer på når det vil være mulig å ta et bilde i den retningen uten å fa med seg en skog av kraner.

 

Det tar nok sin tid. De har nesten blitt en del av bybildet, de også.

 

Typ 2018 tipper jeg. Om området igjen blir tilgjengelig da. Jernbaneverket har jo kuppet området for utbygging av Follobanen f.o.m. 2014, så noe tidligere er jo heller tvilsomt.

 

Forøvrig en flott dokumentasjon av den flotte festivalatmosfæren Øya gir. Kan fort bli noen kjipe år uten dette og den umiddelbare nærheten til sentrum.

 

Jeg skal definitivt på neste års Øya, i tilfelle det blir det siste i nåtdens ånd.

 

Takk. Nærheten til byen er en del av sjarmen med dagens plassering. Selv om det undrer meg at det virkelig er lov med så mange mennesker i umiddelbar nærhet til ruinene. På tross av vakter og skilt, er det vanskelig å overvåke hele tiden.

Lenke til kommentar

7. Blomsterbukett

 

DSC02724-S.jpg

 

Et raskt tatt bilde av blomsterbuketten før den måtte gjemmes fra kattene...

 

Sony NEX 5N med Sony E 50mm f/1.8 på ISO 3200, f/3.2, 1/80s.

 

8. Blomsterpiken

 

DSC02728-S.jpg

 

Katten Lillefot har fått en ny husfred å stelle og trimme.

 

Sony NEX 5N med Sony E 50mm f/1.8 på ISO 640, f/3.5, 1/80s.

Lenke til kommentar

Det der er i mitt nabolag og, faktisk. Jeg la merke til det selv for et par uker siden etter å ha bodd her i 2.5 år... :p

 

Lurer på hva det er/har vært. Med tanke på den sentrale, men tilbaketrukne beliggenheten, er det et under at ingen bolighaier har fått kloa i det.

 

9. Var "grusomt" vakkert....vi er flere som liker den slags...merkelig. :hmm:

 

Tror det er spesielt utbredt blant fotoentusiaster. Det gamle og slitte er mer interessant å forevige enn det nye, perfekte, kjedelige.

 

Man kan jo ikke noe annet enn å elske slikt :)

 

Dette er i en del av Oslo hvor vi ikke har vært på Akam-treff i min tid i hvert fall. Kanskje ikke så spektakulert, men mange flotte bygg, samt at en tur rundt på St. Hanshaugen hadde vært noe. Og så kunne vi avsluttet på Schrøder. :D

Lenke til kommentar

10. Sommeridyll

 

DSC02744-S.jpg

 

Endelig kom sommeren til Oslo, her nærmere bestemt Sognsvann.

 

Idyllen er ikke komplett, det synes jo ikke på bildet, men det bildet er tatt etter at jeg mistet søkeren til NEX-en min på vei til Ullevaalsseter. Grrr. Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Den koster jo en arm. Får vente og se om det blir noe av ryktene om lansering av nye NEX-hus den 28. august, med søker innebygget.

 

Sony NEX 5N med Sony E 50mm f/1.8 på ISO 100, f/7.1, 1/500s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sett eller kommentert på en stund, så her var det dukket opp mye interessant :). Blomsterbuketten var flott tatt, og som flere andre liker jeg godt # 9. Fin sommerstemning i det fra Sognsvann hvor innholdet er godt ballansert. Leit at du skulle miste søkeren...

 

Takk! :)

 

11. Veiarbeid

 

DSC02749-S.jpg

 

Det har til min irritasjon vært veiarbeid i evigheter i nabolaget. Men det ser litt interessant ut også, så når kameraet blir med ut på tur, hender det jeg knipser litt.

 

Arbeiderne minner meg i blant litt om doserne fra Fragglene i stilen, men kanskje hakket mindre ivrig i tjenesten. ;)

 

Sony NEX 5N med Sony E 50mm f/1.8 på ISO 125, f/6.3, 1/80s.

Lenke til kommentar

Sommeridyll var bare herlig...og Veiarbeid var veldig typisk...flotte farger. :yes:

 

Det var årets sommer i Oslo du så på bildet der. I morges var det kjølig høstluft... :(

 

Veiarbeid var ett flott bilde med mange detaljer å få øye på i bakgrunnen, som karen i døren som iakttar arbeiderne.

 

Takk. Godt lyd ikke kommer med på bilder noen ganger. ;)

Lenke til kommentar

12. Fin komposisjon og duse, fine farger.

 

Takk. Det er i liten grad etterbehandling og i stor grad kattens egne naturlige duse sølvfarger. :D

 

Enig med Randi...fungerer faktisk godt med blikket til katten i retning bildekanten. Voldsomt med pels på den bakfoten forresten :)

 

Katten nekter å se mot kameraet med mindre jeg lurer henne. Hun hater å bli fotografert. ;)

 

Og voldsomt med pels overalt faktisk. Sofaen og gulvet også. :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...