Gå til innhold

? Glem termisk pasta


Anbefalte innlegg

Samme for meg om det koster 6,- eller 60,-.

Jeg skal jo bare (forhåpentligvis) sette på prosessorkjøleren en eneste gang.

 

Hvor dyr kan denne nye oppfinnelsen være, hvis de bare vil selge til dyre servere?

Det må jo være ekstremt dyrt. For er du entusiast med råd til i7-prosessor for gaming, har du vel litt småpenger til kjølepastaen også.

Mitt argument også, servere masseproduseres, du er ikke interesert i å bruke 10 kr ekstra når du lager dem, regner også med at de kjøper økonomi pakker med kjølepasta.

 

Derimot er det få som bryr seg om en løs cpu kjøler koster 20kr mer, bare det at du slipper å påføre pasta men sette den rett på ville lokke mange kjøpere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved $6/stk så er de ikke spesielt mye dyrere enn kjølepasta?

Det er bare et par kroner dyrere, men i prosent er det ganske høyt. En tur til Arctic Silver sin hjemmeside og prisjakt.no forteller at en stor sprøyte gir omtrent 6,- NOK/CPU for det som er en veldig dyr kjølepasta. Og $6 er nok bulk-pris uten MVA og slikt.

Hvis man overklokker er 3 grader ganske mye. Dessuten har man de andre fordelene med enklere påføring og slipper griseri. Hvis de selger disse stykkevis tror jeg det kan bli et attraktivt produkt.

Lenke til kommentar
Jeg bruker vanlig smør (bremykt)! Har overklokket prosessoren stabilt fra 1.86 til 3.15 GHz.
Ikke si at du gikk gjennom bryderiet med å opprette en ny bruker for det der. Eller er planen å fortsette å kaste vekk tiden vår med flere skittvittige ablegøyer?

 

Det er seriøst. Skal se om jeg finner testen som dinside/itavisen eller hardware gjorde.

Lenke til kommentar

Jeg har Ivy Bridge, men den er bare klokka til 4,3ghz. Har kjørt Sisoft Sandra på den med H60 kjøleren til Corsair med 2 noctua 120mm vifter på. Den peaket på 59 celcius. Synes det er ganske så bra med alle kjerner på 100% load i en times tid.

 

Hvis du ikke vet hva Sisoft sandra er, så sjekk det ut selv. Er et Benchmark program som gjør MYE grundigere testing av CPU enn hva 3dmark osv gjør. Gir vel cpu'en noen skikkelig nummer å knekke.

Lenke til kommentar
joke fail.Ikke post noe helt på trynet bare fordi du vil at folk skal spørre deg så du kan oppklare med en punchline. Hvis du på død og liv vil nevne artikkelen som en artig påminnelse, så får du skrive det litt mer i klartekst, skjønner?

 

Ser jo ut som smør fungerer bedre enn Artic Silver! ;p

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

jeg har Artic Silver (2 eller 3, tror jeg) og den fra noctua som vanligvis følger med CP-viftene deres liggende, regner med det var en av dem. Litt googling viste at det var et ganske vanlig problem, og at man burde kjøre PC-en lit før man skulle ha den av, da den er myk så lenge den er varm. Men jeg har aldri pplevd det før, så synes nå det var forbasket iriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...