Gå til innhold

Hvordan kan jeg få trial for W7?


Anbefalte innlegg

Som det er skrevet, så lurer jeg på hvordan jeg kan få tak i en 30-dagers (eller mer) trial på W7. Vil gjerne spare den 1000 lappen når det kommer til kjøpet av det nye rigget mitt. Forhåpentligvis så vil jeg ha nok penger etter den 30 dagers trialen til at jeg kan kjøpe W7 Full.

 

Om dette er feil plass for posten, kan moderator gjerne flytte på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+152

Ettersom produsenten av min forrige pc (Packard Bell) ikke sendte med windows-cd, ble jeg nødt til å laste ned selv. Nedlasting fra... skal vi si mindre lovlige kilder, fungerte helt fint. Ikke at jeg vil oppfordre til piratkopiering altså..... ;)

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

http://arstechnica.c...ws-on-a-new-pc/

 

Se under "Getting Windows install media" i denne artikkelen. Der er det linker.

 

Kan forøvrig slenge dem inn her også.

Windows 7 Home Premium SP1 32-bit 64-bit

Windows 7 Professional SP1 32-bit 64-bit

Windows 7 Ultimate SP1 32-bit 64-bit

 

Dette er "lovlige linker" til trygge og garantert virusfri versjoner rett fra MS.

Det som ikke er lov å er å bruke dem uten gyldig lisens - men 30 dager trial har man (evt. mer med "rearm"-kommandoen).

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Skal også sies at hvis du laster ned Ultimate, så kan du redigere .iso fila.. Finne ei fil som heter "ei.cfg", om du sletter denne, så har du ei plate som kan installere alle utgavene av Windows 7 (alle utgaver av 32-bit på 32-bits plata, og alle utgaver av 64-bit på 64-bit plata) (uten om enterprise, men denne er uansett ment for bedrifter, skoler osv..).

Lenke til kommentar

Nedlasting fra... skal vi si mindre lovlige kilder, fungerte helt fint. Ikke at jeg vil oppfordre til piratkopiering altså..... ;)

 

Ja, flott med en installasjon som er "forhåndshacka", så slipper jævlene å lure deg til å trykke på en exe fil før du blir medlem i bot-nettet deres...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Ja, flott med en installasjon som er "forhåndshacka", så slipper jævlene å lure deg til å trykke på en exe fil før du blir medlem i bot-nettet deres...

 

Jeg tar heller sjansen på det enn å betalt 800kr for noe jeg allerede har kjøpt

Lenke til kommentar

Ja, flott med en installasjon som er "forhåndshacka", så slipper jævlene å lure deg til å trykke på en exe fil før du blir medlem i bot-nettet deres...

 

Jeg tar heller sjansen på det enn å betalt 800kr for noe jeg allerede har kjøpt

 

Les posten min fra noen hakk opp, så ser du hvor du får tak i det du trenger fra sikre/lovlige kilder - like gratis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

På PCer hvor det ikke følger med Windows-CD'er, kan man brenne ut restore cd selv...

 

I teorien, ja. Husker ikke alle detaljer, men fikk det ihvertfall aldri til på min pc, etter iherdige forsøk.

 

Edit: Tror det var at jeg måtte ha det første passordet som var brukt på pcen, eller noe annet søkt..

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Min PC fra Asus ble levert med forhåndsinnstallert Windows 7 Home Premium, og lisensklistermerke under.

 

Den forhåndsinstallerte Windowsen var full av dritt... Demoversjoner av et CD-brenneprogram med begrenset funksjonalitet, dårlig antivirusprogram som maste om beskyttelsespenger...

Min gamle datamaskin opplevdes som raskere enn denne helt nye monster-gamer-PCen.

 

Det var da jeg lastet ned Windows 7 Pro fra Digitalriver, og la det på en minnepinne med Microsoft sitt eget program.

Etter tips fra en forumpost slettet jeg ei.cfg.

Da jeg bootet Windows 7 installasjonsprogrammet fra minnepinnen, fikk jeg spørsmål om hvilken versjon jeg ville ha.

Det er derfor man må slette ei.cfg. Hvis man ikke sletter den fila, vil man ikke kunne velge versjon.

 

Jeg valgte Windows 7 Home Premium, som er samme versjon som jeg har lisenskode for på klistermerket under maskinen.

Installasjonen var vellykket.

 

 

 

Når Windows-installasjonsprogrammet spør om nøkkel, kan du taste inn din lovlige lisens som står på klistermerket under maskinen.

Den diskriminerer ikke på språk eller 32/64 bits versjon, så velg den du foretrekker.

Men det må være rett versjon, for eksempel Home Premium i mitt tilfelle.

 

Du kan også trykke "Hopp over" når den maser om lisensnøkkel.

Ja, det er faktisk sant. Du kan hoppe over, og bruke Windows som normalt i en hel måned.

Du vil få enkelte påminnelser.

 

Hvis du taster rearm-kommandoen før måneden er omme, får du enda en måned. Max 3 måneder.

 

Til slutt skjer det uunngåelige, at Windows får gammeldags Windows2000-brukergrensesnitt og rebooter annenhver time.

 

Du har altså god til å spare penger til å kjøpe en gyldig lisens. Eller om du har laptop som ble levert med klistermerke med kode for Win7, kan du bruke den koden, bare det er samme versjon.

 

 

 

Anbefaler å formatere harddisken og bli kvitt alt forhåndsinnstallert søppel. Legg inn rein Windows, ikke Windows som er "tilpasset" av laptop-produsenten.

Det eneste minuset er at du må skaffe enkelte programvare selv, som visse drivere.

De finner du vanligvis på produsentens hjemmeside under Support and drivers, eller liknende.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...