Gå til innhold

Test: Alienware M17x


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LITE FOR PENGENE. Vent et år og kjøp en til 10.000 med nesten lik ytelse, eller vent to år og kjøp en til 9.000 med BEDRE ytelse.

 

... eller bare vent og vent og vent. Med den instillingen kjøper en aldri ny maskin.

Synes du 16.000 er verdt å bruke på en bærbar PC? I så fall har vi feil opfating.

 

Dette er vel heller ikke en maskin som er ment for personer som kun skal ha en vanlig bærbar pc til litt word og surfing. For denne brukergruppen så er det helt klart billigere alternativer der ute. Alienware M17x er en pc som er ment for personer som ønsker å spille de nyeste spillene med god framerate og grafikk selv når de ikke er hjemme ved sin stasjonære pc. For denne gruppen personer ville det heller vært negativt hvis hjørner ble kuttet og prisen hadde vært lavere. Skal man ha en slik gaming laptop så forventer man også at den er RÅ og er villig til å betale for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En flott maskin dette her! leste i en tråd for ikke langt tilbake at det er mulig med 15% studentrabatt. Ellers ville jeg valgt maskinen med gtx 680m da optimus fungerer bedre, og det leverer enda mer ytelse.

 

Uansett blir dette for stort og tungt for min del, og en multicom p150e gir samme ytelse i en langt mindre forpakning og med vekt på ~3kg (har fjorårets modell og er knallfornøyd!)

Lenke til kommentar
Dette er feil, den dyreste retina modellen koster langt mer enn 20,000 norske kroner.

Den beste "standard" pakken koster 22.490 kr. Og jeg skrev det /nesten/ var dobbelt så mye for Alienware. Ser forøvrig at jeg siterte artikkelen feil. Den dyreste versjonen koster /over/ 40 k. For morro skyld makset jeg ut MB Pro Retina og da kom sulamitten på 30 k. Det er fortsatt en nokså vesentlig prisforskjell

 

Lenke til kommentar

LITE FOR PENGENE. Vent et år og kjøp en til 10.000 med nesten lik ytelse, eller vent to år og kjøp en til 9.000 med BEDRE ytelse.

 

... eller bare vent og vent og vent. Med den instillingen kjøper en aldri ny maskin.

Synes du 16.000 er verdt å bruke på en bærbar PC? I så fall har vi feil opfating.

Om bruksmønsteret og/eller kravene kan forsvare det så er det ingen problemer med å bruke 16 000 kr på en laptop.

 

Det er nok heller du som har feil oppfatning om du mener at å bruke 16 000 kr på en laptop er dust, det finnes faktisk de som trenger slike slepbare fordi de har en jobb som krever massiv grafikkytelse og mye reising.

 

Med lysene tastatur?

Lenke til kommentar
Dette er feil, den dyreste retina modellen koster langt mer enn 20,000 norske kroner.

Den beste "standard" pakken koster 22.490 kr. Og jeg skrev det /nesten/ var dobbelt så mye for Alienware. Ser forøvrig at jeg siterte artikkelen feil. Den dyreste versjonen koster /over/ 40 k. For morro skyld makset jeg ut MB Pro Retina og da kom sulamitten på 30 k. Det er fortsatt en nokså vesentlig prisforskjell

 

Og? Skal det bevise noe at den dyreste macbook pro koster 30.000 og den dyreste alienware koster 40.000?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er feil, den dyreste retina modellen koster langt mer enn 20,000 norske kroner.

Den beste "standard" pakken koster 22.490 kr. Og jeg skrev det /nesten/ var dobbelt så mye for Alienware. Ser forøvrig at jeg siterte artikkelen feil. Den dyreste versjonen koster /over/ 40 k. For morro skyld makset jeg ut MB Pro Retina og da kom sulamitten på 30 k. Det er fortsatt en nokså vesentlig prisforskjell

 

og ganske vesentlig dårligere spesifikasjoner på mac'en...

Endret av Joona
Lenke til kommentar
Dette er feil, den dyreste retina modellen koster langt mer enn 20,000 norske kroner.

Den beste "standard" pakken koster 22.490 kr. Og jeg skrev det /nesten/ var dobbelt så mye for Alienware. Ser forøvrig at jeg siterte artikkelen feil. Den dyreste versjonen koster /over/ 40 k. For morro skyld makset jeg ut MB Pro Retina og da kom sulamitten på 30 k. Det er fortsatt en nokså vesentlig prisforskjell

 

Og? Skal det bevise noe at den dyreste macbook pro koster 30.000 og den dyreste alienware koster 40.000?

Nei, jeg har da visselig ikke påstått det heller. Jeg svarte på Zpeed sin kommentar om at MB Pro ikke fikk trekk for høy pris. En skal ikke se bort ifra at en prisforskjell på 1/4 faktisk er en legitim grunn til å gi det dyreste alternativet litt trekk..

Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner hva du mente nå. At du _kan_ få den dobbelt så dyr som den de testet kvalifiserer ikke til trekk i karakter i mine øyne, samme for Macbook.

Spesielt er det rart at "dyre oppgraderinger" er et minus på en laptop der man kan oppgradere selv, men ikke på en der det ikke går an. Når alt det er sagt så er det utvilsomt at Alienware er mer for pengene, men mange velger en macbook istedenfor uansett, inkludert meg selv.

Lenke til kommentar

Hvis man tilpasser 17x og mulitcom sin kunshan så likt og billig som mulig så blir prisen hhv 17 960 og 14 615. Hvis du topper prosessor, skjermkort, minne og ssd så blir det 32 590 og 22 755. Hvorfor tar Dell så sinnsykt mye mer for oppgraderingene? Hvis det hadde vært byggekvalitet eller skjerm burde jo ikke differansen øke når man oppgraderer tilsvarende deler hos begge to. Forskjellige produsenter kan være årsaken, men det er jo enorme forskjeller på skjermkort og prosessor som er identiske. Skjønner ikke at det går an.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...