Gå til innhold

"FAQ": Hvordan sende MSN/ICQ/AIM fra din T610 med


bergetun

Anbefalte innlegg

Etter aa ha lekt meg litt med Cmessenger en stund saa fikk jeg det til aa virke fint som bare det..

 

"FAQ": Hvordan sende MSN/ICQ/AIM fra din T610 med CMessenger.

 

1: Downloade CMessenger her: JAR og .JAD

 

2: Installere det paa telefonen din :)

 

3: Foerst maa du registrere deg her ..

Register

 

4: Logge inn her :

Configuration og legge til kontakter til icq eller msn. Dette gjoeres automatisk naar du skriver inn ICQ passordet og brukernavnet ditt paa denne siden.

 

5: logge ut og inn igjen paa websiden.

 

6: Gaa inn paa settings og skrive inn passord og brukernavn (det du brukte til aa registrere deg paa punkt 2)

 

6: <viktig>Sette refresh under settings paa Cmessenger (paa mobilen) til 0</viktig>

Jeg fikk ikke til aa connecte visst denne sto paa noe annet enn 0.

Dere kan jo proeve aa sette den til noe annet enn 0 og se om dere faar connecta, men jeg ser ikke vitsen med at mobilen skal connecte disconnecte hvert 10th sekund.

 

7: Begynne aa sende ICQ meldinger fra mobilen :)

 

PS. Det kan ta opp til 3 min og connecte, men naar du foerst er connecta saa er det ikke noe pes ..

 

 

Jeg skal komme tilbake med tester paa hvor mye data som blir overfoert paa gprs naar du bruker dette programmet.. Dette kan bli veldig dyrt i lengden visst programmet "snakker" mye med serveren

 

 

Gi gjærne tilbakemelding i denne tråden paa hvordan det gikk..

Om det funka paa andre telefoner osv..

 

En annen ting er at du kan IKKE bruke noe annet en MS internet Explorer naar du er inne for aa legge til kontakter..

Jeg proevde med Firebird og med vanlig mozilla uten at det gikk, maatte bruke IE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar en god stund foer den connecter .. opp til 2 min noen ganger, derfor er det viktig aa sette refresh raten paa null slik at den ikke "avslutter" GPRS connectionen foer den har faatt connecta skikkelig..

 

Naa skal det sies at MSN bare funket den foerste gangen jeg proevde det. Bruker nesten aldri msn saa jeg har ikke brydd meg saa mye om det..

 

ICQ funker iallefall helt perfekt her hos meg, ingen problemer i det hele tatt. kan sende / motta ICQ meldinger som bare juling .

Lenke til kommentar

Løsning for Netcom brukere med T610.....

Dette funker ihvertfall på min, selv om det er sinnsykt tungvint... :(

Går under Datakomm, og endrer APN til NetCom WAP GPRS fra wap.netcom.no til internet.netcom.no.

 

Med dette funker også mail, og www.reqwireless.com sin webviewer.

 

Er det noen som klarer å unngå å måtte skifte dette hver gang en skal bruke disse programmene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...