Gå til innhold

Harddisk ustabil etter fall - hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg hadde et lite uhell med min eksterne harddisk (en WD Passport 500GB); den falt i steingulvet fra ca. en halv meters høyde.

 

Når jeg nå plugger den inn i USB-porten, forsøker PC'en å lese disken, og det tar ufattelig lang tid. Den klarer fort å lese sikkerhets-partisjonen, men ikke hovedpartisjonen. Enkelte ganger får jeg opp en Windows-error om at den ikke klarer å lese disken grunnet en I/O feil.

 

Nå over til det merkeligste... Jeg bruker denne disken primært med min TV (en 42" Panasonic G30 plasma) for å se på filmer. Og disken fungerer fortsatt fint gjennom TV'en!!!

 

Jeg har en teori om at dette kan være fordi TV'en gir mer strøm til disken enn PC'en, men dette er som sagt kun en teori.

 

Problemet er at jeg har en masse personlige filer (bilder, dokumenter etc.) på disken, som jeg gjerne skulle ha kopiert ut, men det går jo ikke når PC'en ikke klarer å lese den.

 

Jeg la merke til at ved å bytte fra den vanlige USB-kabelen, til en veldig kort kabel, gikk det mye fortere å registrere sikkerhets-partisjonen, men maskinen klarer fortsatt ikke å lese hovedpartisjonen.

 

Er det noen der ute som har noen råd til meg?

Håper noen kan hjelpe... På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...