Gå til innhold

The Witcher-serien selger som hakka møkk (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist at toeren selger så godt. Det som gjorde eneren så vanvittig bra og at det skilte seg bort fra det andre søpla på markedet, implementerte de jo i toeren... Og folk elsker dem for det.:<

 

Hva er det da? (Bare nysgjerrig) :p

For min sin del er det kontrollene og kampsystemet som jeg synes er forvirrende og rett og slett dårlig i forhold til eneren. Synes også det er mer håndholding i toeren enn i det første.

Lenke til kommentar

Trist at toeren selger så godt. Det som gjorde eneren så vanvittig bra og at det skilte seg bort fra det andre søpla på markedet, implementerte de jo i toeren... Og folk elsker dem for det.:<

 

Hva er det da? (Bare nysgjerrig) :p

For min sin del er det kontrollene og kampsystemet som jeg synes er forvirrende og rett og slett dårlig i forhold til eneren. Synes også det er mer håndholding i toeren enn i det første.

 

Må si meg enig i det. 1ern var noe helt for seg selv, men 2ern er mer streamlined enn folk ser ut til å innse. Samma hva slags valg du gjør får du alltid samme avsluttning, ihvertfall på mine 3 gjennomspillinger og ting endrer seg ikke forferdelig mye etter hva du gjør.

 

Men dette er jo et problem for hele rpg markedet. Dog selvfølgelig fortjener de pengene, er bare mer bekymret for The Witcher 3 enn jeg burde være.

Lenke til kommentar

TW2 er vesentlig bedre utviklet enn TW1, det er det jo ingen tvil om. Men for min del forventet jeg ett tilsvarende produkt som TW1, og det fikk jeg overhodet ikke.

 

Landskapet var fullstendig forandret, og historien var helt uengasjerende. Mitt beste eksempel er hvordan vi flere timer ut i spillet plutselig hopper til en mann og en kvinne som går langs en fjellkant og diskuterer krigstrategi. Innen filmsnutten var over tenkte jeg ikke på hva de to hadde snakket om, men hvem i pok*** de to var og hva de hadde med historien i spillet og gjøre.

 

Ellers må jeg vel innrømme at ørkenen i begynnelsen av TW2 ødela mye for meg. Jeg er så møkklei ørken og terrorister at jeg vil spy. Det var derfor TW1 var så fantastisk. Det lot oss løpe rundt i ekte østeuropeisk temperert skog og fjellterreng, ulikt 99% av tilbudet på spillmarkedet de siste årene.

 

Også kommer TW2 med étt formål: penger på konsoll.

 

Ørken med en gang. :(

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke prøvd TW2 men liker ikke å høre at spillet går bort fra det østeuropeiske særpreget i eneren. Jeg synes heller de kunne dratt det enda lenger og konsekvent spilt på f.eks. polsk middelalder, da det hadde vært en måte å friske opp fantasy-sjangeren på uten å gå helt bort fra klisjeene.

Lenke til kommentar

TW2 er vesentlig bedre utviklet enn TW1, det er det jo ingen tvil om. Men for min del forventet jeg ett tilsvarende produkt som TW1, og det fikk jeg overhodet ikke.

 

Landskapet var fullstendig forandret, og historien var helt uengasjerende. Mitt beste eksempel er hvordan vi flere timer ut i spillet plutselig hopper til en mann og en kvinne som går langs en fjellkant og diskuterer krigstrategi. Innen filmsnutten var over tenkte jeg ikke på hva de to hadde snakket om, men hvem i pok*** de to var og hva de hadde med historien i spillet og gjøre.

 

Ellers må jeg vel innrømme at ørkenen i begynnelsen av TW2 ødela mye for meg. Jeg er så møkklei ørken og terrorister at jeg vil spy. Det var derfor TW1 var så fantastisk. Det lot oss løpe rundt i ekte østeuropeisk temperert skog og fjellterreng, ulikt 99% av tilbudet på spillmarkedet de siste årene.

 

Også kommer TW2 med étt formål: penger på konsoll.

 

Ørken med en gang. :(

Hvor fant du en ørken i The Witcher 2?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg sier ørken, så mener inntrykket av midtøsten (ørken tileset).

 

Det er også blir brukt en gyllen hvitbalanse, så blir inntrykket blir ditto forsterket.

 

 

Gyllen stein i veggene, og ikke ett gram gress på bakken.

 

 

Grønt gress og europeisk grå stein

 

Også dvergebyen gir ett inntrykk av å være i nærheten av midtøsten. Det samme gir kapitellet etterpå, det der store slaget, hvor man går over kampfeltet med en spirit over seg osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...