Gå til innhold

Bedre sent enn aldri (PS3)


Anbefalte innlegg

Gjør det noe med opplevelsen?

 

Faktisk så kan det skade opplevelsen. Det var ikke så mange måneder siden jeg satt med en venn og spilte Dead Space hvorav det - midt i et episk moment - dukket opp en melding med en lyd som henviste til at jeg hadde oppnådd en 'achievement'. Dette var direkte ødeleggende..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som interesserer meg ca 74 ganger mer enn troféstøtte er om spillet etter denne oppdateringen kan installeres i sin helhet, uten at man må reinstallere hvert kapittel hver eneste gang man skal spille igjennom et kapittel senere. Greit, installeringene var digre når spillet kom ut og noen PS3er kun hadde 20-40 GB, men nå selges faktisk PS3er med 300 GB eller til og med enda mer. Personlig har jeg satt inn en 320GB disk i min originalt 40 GB PS3, og det er fullstendig uproblematisk for meg å installere kanskje 30 GB for visse spill. Derfor burde MGS4 la meg velge om jeg vil ha fullstendig eller oppstykket installasjon.

 

Noen som vet om dette kommer eller ikke?

 

Og ja, troféer kan til tider ødelegge et innlevelsesøyeblikk. Om det på død og liv skal være noen troféer i et spill så burde de involvere å oppnå ting som man faktisk ikke oppnår gjennom normal gjennomspilling.

 

Trofé for å klare min første obligatoriske boss? Nei takk. Det sier seg jo selv at jeg klarte denne når jeg senere får et trofé for å ha fullført hele storyen. Drit heller i alle bronsetroféene som er umulig å unngå ved normal gjennomspilling, og erstatt heller 20 av de med 3-4 ekstra sølv og gulltroféer som faktisk krever ferdigheter eller utholdenhet for å klare.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Gjør det noe med opplevelsen?

 

Faktisk så kan det skade opplevelsen. Det var ikke så mange måneder siden jeg satt med en venn og spilte Dead Space hvorav det - midt i et episk moment - dukket opp en melding med en lyd som henviste til at jeg hadde oppnådd en 'achievement'. Dette var direkte ødeleggende..

 

Men det er jo utvikleren sin feil. Det er jo ikke trophies eller achievements det er noe grunnleggende feil med, men implementeringen kan feile fra tid til annen. I et spill som Dead Space ville det for eksempel vært lurt å bare komme med trophy meldingen når du trykker på pause, for å på den måten beholde atmosfæren.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Men det er jo utvikleren sin feil. Det er jo trophies eller achievements det er noe grunnleggende feil med, men implementeringen kan feile fra tid til annen. I et spill som Dead Space ville det for eksempel vært lurt å bare komme med trophy meldingen når du trykker på pause, for å på den måten beholde atmosfæren.

 

Dette er første gang jeg er helt enig med deg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv vært avhengig av å låse opp alt og ingenting i spill, men det var tilbake på N64-platformen. GoldenEye, Banjo & Kazooie og Perfect Dark er glimrende eksempler på spill som nærmest begynte å lukte svidd i konsollen. Denne hungeren og det evige jaget, og alle de sammenlagte timene med prøv og feil førte til avsmak for videre jakt på unlocks i spill, og senere achievments/trophys. Eller kanskje likegyldighet er ett godt ord her.

 

Samtidig skal det nevnes at livssituasjonen den gang var radikalt annerledes, med dyre cartridges og en økonomi som ikke tillot flere spill i mnd. bla. Og ikke minst så hadde man faktisk "evig" tid til spilling når man var yngre :p

 

I dag er det jo jobb og andre ting som stjeler tiden til en stakkars gamer.

Lenke til kommentar
NEI FAEN!!! Dette er det eneste spilet jeg kan kose meg med uten å få den satans "BRRRRIIING!!!!!" lyden for hver eneste påkrevde ting jeg gjør i spillet. Trophies og Achievements er det mest hjernedøde som har kommet i spill... nest etter multiplayer/mmo
eg tykkjer du anstrengje dykk for mykje. det er kun eit spel og "BRRRRIIING!!!!!" lydar høyre me.

 

Åssen forventer du at folk flest skal forstå det du sier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...