Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rant om (enkelte) jenters passive holdning til gutter


Anbefalte innlegg

Er dritlei dette selv. Jeg er ikke overflødig utadvendt som person, og det er faktisk ganske slitsomt å prøve å holde kontakten med ei som viser null interesse. Møter jeg en sånn en nå bruker jeg samme taktikk tilbake før jeg begynner å få seriøse følelser, dog ikke i like stor grad såklart. Tar hun kontakt da er hun "verdig" oppmerksomheten min. Holder hun kjeft så gir jeg faen i å prøve mer. Om hun ikke er tøff nok til å ta initiativ selv innimellom er hun heller ikke attraktiv for meg. Hennes tap om hun var interessert. Forhåpentligvis lærer hun av det til neste mann.

Om jenta faktisk tenker det samme, så vil man vel ikke akkurat komme så langt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan selvsagt legge skylden over på jentene og forvente at de skal forandre sin adferd etter 50-100år, eller så kan man lære seg disse å kjenne. Jenter viser oftere interesse enn de vet det selv, det handler bare å se dette selv. En ting som også ofte står i veien for gutter, er at de har for lav selvtillit til å tro at damen er interessert og derfor ikke ser tegnene.

Er sykt hvor mye "tegn" jeg greier å se nå, kontra tidligere. Er bare noe man må lære seg å skjønne, selv om jeg nok på ingen måte er ferdig utlært.

Lenke til kommentar

Er dritlei dette selv. Jeg er ikke overflødig utadvendt som person, og det er faktisk ganske slitsomt å prøve å holde kontakten med ei som viser null interesse. Møter jeg en sånn en nå bruker jeg samme taktikk tilbake før jeg begynner å få seriøse følelser, dog ikke i like stor grad såklart. Tar hun kontakt da er hun "verdig" oppmerksomheten min. Holder hun kjeft så gir jeg faen i å prøve mer. Om hun ikke er tøff nok til å ta initiativ selv innimellom er hun heller ikke attraktiv for meg. Hennes tap om hun var interessert. Forhåpentligvis lærer hun av det til neste mann.

Om jenta faktisk tenker det samme, så vil man vel ikke akkurat komme så langt?

I så tilfelle har jeg spart masse tid (og penger) på å la vær å ta det videre med henne, for jeg passer ikke med den typen jenter. Uansett starter jeg med den typiske mannsrollen hvor jeg tar kontakt om jeg ikke hører noe på en stund, men gjentar det seg gang på gang gir jeg meg til hun evt. tar kontakt.

Lenke til kommentar

Om du tar kontakt med en jenter, er det ikke litt feil å forvente at hun da skal ta initiativ i samtalen? Tro meg, er noe som irriterer meg litt i blant også, men om jenta er litt stille er det ofte bare et tegn på at hun faktisk er interessert, hun er bare redd for å "skremme" deg vekk ved å si noe dumt.

 

Hvem sier jeg tok initiell kontakt? Og hvem sier jeg ikke tar initiativ til samtalen? Om jeg har invitert ei jente på film så sier det seg vel selv at det er jeg som tar initiativet?

 

Jeg har såpass mye ballast (bokstavelig talt) at jeg er vant til at jenter ikke er interessert og dermed ikke tar kontakt eller initiativ. Selv etter jeg kontakter dem. Derfor blir det veldig vanskelig om også de som faktisk er interesserte opptrer på akkurat samme måten.

 

 

Det er nok samme greia andre veien, om for eksempel en veldig attraktiv jente hadde tatt kontakt med en gutt. Har selv opplevd det tidligere, og jeg knuste nok en jente ved at jeg "avviste" henne når hun tok kontakt, selv om hun var den jenta jeg syntes var finest på hele skolen.

 

Relevant til mitt innlegg?

Lenke til kommentar

Om du tar kontakt med en jenter, er det ikke litt feil å forvente at hun da skal ta initiativ i samtalen? Tro meg, er noe som irriterer meg litt i blant også, men om jenta er litt stille er det ofte bare et tegn på at hun faktisk er interessert, hun er bare redd for å "skremme" deg vekk ved å si noe dumt.

Hvem sier jeg tok initiell kontakt? Og hvem sier jeg ikke tar initiativ til samtalen? Om jeg har invitert ei jente på film så sier det seg vel selv at det er jeg som tar initiativet?

 

Jeg har såpass mye ballast (bokstavelig talt) at jeg er vant til at jenter ikke er interessert og dermed ikke tar kontakt eller initiativ. Selv etter jeg kontakter dem. Derfor blir det veldig vanskelig om også de som faktisk er interesserte opptrer på akkurat samme måten.

Min erfaring er at jenter som er interessert, ikke vil være så pratsomme. Det er nok ikke fordi de ikke vil prate, men er nok heller mer at de er redd for å si noe dumt, som nok også er grunnen til at mange gutter har det vanskelig for å prate med jenter.

 

Det er nok samme greia andre veien, om for eksempel en veldig attraktiv jente hadde tatt kontakt med en gutt. Har selv opplevd det tidligere, og jeg knuste nok en jente ved at jeg "avviste" henne når hun tok kontakt, selv om hun var den jenta jeg syntes var finest på hele skolen.

Relevant til mitt innlegg?

Kommer ann på øyet som ser.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Min erfaring er at jenter som er interessert, ikke vil være så pratsomme. Det er nok ikke fordi de ikke vil prate, men er nok heller mer at de er redd for å si noe dumt, som nok også er grunnen til at mange gutter har det vanskelig for å prate med jenter.

 

Da er vi fortsatt like langt, ettersom min erfaring er at de fleste jenter opptrer slikt uansett hva slags interesse de har. Med noen unntak, som er helt motsatt uansett hva slags interesse de har.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at jenter som er interessert, ikke vil være så pratsomme. Det er nok ikke fordi de ikke vil prate, men er nok heller mer at de er redd for å si noe dumt, som nok også er grunnen til at mange gutter har det vanskelig for å prate med jenter.

 

Da er vi fortsatt like langt, ettersom min erfaring er at de fleste jenter opptrer slikt uansett hva slags interesse de har. Med noen unntak, som er helt motsatt uansett hva slags interesse de har.

Min erfaring er at for eksempel jenter med type er veldig pratsomme, og lett å ha en samtale med.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Min erfaring er at for eksempel jenter med type, er veldig pratsomme og lett å ha en samtale med.

 

Det er min erfaring og. Men det er nok mest fordi jeg er mer meg selv da, ettersom jeg ikke har sjans uansett. Og antakeligvis er det kanskje det samme for henne. Om dette er tilfellet for flere er det kanskje ikke så rart at det forekommer utroskap.

Lenke til kommentar

Rommet mitt NÅ! Jeg skal ha ett par sjekketriks av deg og du går ikke ut av den døra før jeg kan dem på rams! :p

 

Finnes jo milliarder av triks,men hva skal du med andre sine triks?

Du må jo ha noe ved deg som kan brukes og utvikles for å oppnå dine mål med kvinner....

 

 

Har du for eks. noen gang spurt en jente du snakker med om hva hennes verdier er,hva som definerer henne som person,hva hun ønsker å få ut av livet eller lignende?

Blir kanskje litt for enkelt å bare spørre hva du driver med,for det gjør vel de fleste uten å vise genuin interesse for svarene(jenter som har/ikke har opplevd slikt ørt og førti ganger får enten bare avkrefte,eller bekrefte om det stemmer).

 

 

Jeg tipper at du ikke har gjort det,bare basert på de svarene jeg fikk da jeg begynte å spørre om sånne ting.

Prøv å spørre den neste jenta du snakker med på fest,eller ute på byen om noe sånt så får du selv se hvilken reaksjon du får.

 

Glem triks og sånt,vis heller genuin respekt og interesse for den du snakker med.

Følger du ikke godt med,så ser du ikke de små tegnene som lyser ut av oss mennesker når vi er interessert i noen.

Og akkurat den setningen gidder jeg ikke diskutere,for det lyser nærmest ut av folk det der,er bare å se på ett par som går og leier hverandre det så skjønner man...

 

 

Og gi da komplimenter,er ikke noe moro for en mann å stå og øse komplimenter over en kvinne,og ikke få noen tilbake,vet om mange menn som har blitt lei av at det og droppet dama siden det ikke kommer noen skikkelig respons.

Så man bør komme med komplimenter kun fordi mannen først ga det? Kvinnen bør da mene det hun sier.

 

Er vel også noe feil om man forventer å få noe tilbake, etter å ha gitt komplimenter til noen?

 

 

Ser det er kommet svar på hva jeg nok mente i en annen tråd.

 

Det gjelder nok som Saft Suse sier : mer sånn generelt innimellom.

 

Det blir slik jeg ser det veldig feil hvis en gutt og en jente begge liker hverandre,og så legges alt av ansvar over på gutten for å finne ut om hun egentlig er interessert ved å fore henne med komplimenter og oppmerksomhet,og håpe på positiv respons.

Så lett mener jeg at det ikke skal være for for jenter,de burde ikke slippe unna ubehaget ved å "senke garden" ved å fyre av noe positivt om den andre.

 

Hva er egentlig så feil ved å vente på å få ett kompliment tilbake hvis man gir noen ett kompliment?

Gjør man seg ikke egentlig litt sårbar når man gir ett kompliment?

Hvis en jente sier til en gutt at han er kjekk,venter hun da ett "seff",ingen reaksjon tilbake,eller er det noe hun bare sier for moro skyld...

 

Jenter får gjerne svare selv på det,men jeg regner faktisk med at hun da har senket garden litt,gjort seg sårbar og egentlig gir hannkjønnet en åpning til å score ett poeng.

Så får det bli opp til hannkjønnet om han reagerer slik hun evt. håper/ønsker.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig så feil ved å vente på å få ett kompliment tilbake hvis man gir noen ett kompliment?

Fordi, i hvert fall jeg, ikke liker å forvente noe som helst. Gir forsåvidt ikke så mange komplimenter til jenter, men når jeg gjør det er det fordi det er noe jeg virkelig mener. Om jenta gir meg et kompliment er det noe jeg vil at hun virkelig skal mene, ikke bare fordi jeg først ga henne et kompliment. Misforstå meg rett, jeg er ikke uenig i at jenter nok kunne gitt mer komplimenter.

 

Gjør man seg ikke egentlig litt sårbar når man gir ett kompliment?

Joda, men å gjøre seg sårbar er bare bra om man skal sjekke opp jenter.

 

Hvis en jente sier til en gutt at han er kjekk,venter hun da ett "seff",ingen reaksjon tilbake,eller er det noe hun bare sier for moro skyld...

Det er vel fordi hun synes han er kjekk? Og han svarer kanskje "takk" :) .

 

______________________________________

 

EDIT: Litt off-topic, men fortsatt litt relevant. Kom over denne videoen fra en link tidligere i tråden, som i hvert fall fikk meg til å smile :) .

 

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som jente (hvis du ikke er veeldig uattraktiv), så får man ofte så mye interesse fra det motsatte kjønn at man kan bli lat. Det er en slags trygghet i det, du veit at x antall menn står med armene åpne om du trenger det. Det blir en søt liten gruppe av kanskje-er, i en mellomtilstand hvor man er åpen for alt, men det sjeldent skjer noe seriøst. HVIS IKKE: du gir henne litt angst for å miste deg. Hinter til at du kan finne deg noen andre og lar henne savne deg litt (”Hvorfor så jeg ikke hva jeg hadde før det er borte?”). Slutter å kontakte henne. Hun kommer til å stalke deg på facebook, sitte oppe halve natta og vurdere å poke deg, før hun legger seg gråtende og tenker på hvor dum hun har vært. Etter en liten stund kontakter du henne igjen, virker litt halvhjerta (”er det fordi jeg er stygg eller fordi jeg såra ham?”), men dere kommer i prat og som samtalen utvikler seg vil hun si at hun har savna deg og innsett saker og ting, da er du i boks.

 

Dere velger selv om dere blir en ”kanskje” eller ikke. Det verste jeg vet er de som behandler meg med silkehansker og godtar alt, det virker bare desperat og blåser opp egoet mitt til jeg tror jeg er for bra for ham. Dessuten er det en slags respekt i at han ikke behandler meg mye bedre enn jeg behandler ham. Så lenge han ikke er sjåvinist eller mishandler, det handler om å møtes som likemenn(/kvinner).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Artig tegning i sistepost!

 

Uansett, mange unngår nok å gjøre interesse for åpenlyst (sier direkte hva de vil) da det kan bli sett på som vel aggressivt.

 

Mange unngår nok også å avvise noen tvert, da det kan bli sett på som kaldt/hjerterått/uforskammet.

 

Man unngår eventuelle pinligheter/ubehag og satser på at andre tar et hint.

 

Har selv alltid hatt sansen for de som går rett på sak og sier rett ut hva de mener, det gjelder selvsagt i flere sammenhenger enn hva som er temaet for tråden. Ærlighet foran alt, så vet man i det minste hvor skapet står.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm, jeg selv (jente 22) venter på at gutten tar kontakt, men jeg sier jo selvfølgelig ja dersom jeg er interesset og har mulighet. Tar han ikke kontakt håper jeg han gjør det, helt til jeg gir opp og antar at han ikke er interessert. Gjør det på denne måten fordi jeg er redd for å drite meg ut, fordi jeg er beskjeden, pysete osv. Og det er selvfølgelig utrolig dumt dersom "prinsen" som jeg trodde ikke var interessert også var beskjeden/redd eller noe... Men jeg tuller aldri med det altså, som i å spille, det er teit, ja...

Quoter dette litt gamle innlegget, nå er ikke alle jenter like. Men hva synes du om at en gutt inviterer deg hjem? gjerne på noe mat og en film. Får du på følelsen han interessert i deg da? Og syns du gutten skal ta kontakt for flere møter eller skal jenta? Anonym poster: e3529e0dfea3e8c30f6f41bbf63b0e1d

Lenke til kommentar

Quoter dette litt gamle innlegget, nå er ikke alle jenter like. Men hva synes du om at en gutt inviterer deg hjem? gjerne på noe mat og en film. Får du på følelsen han interessert i deg da? Og syns du gutten skal ta kontakt for flere møter eller skal jenta? Anonym poster: e3529e0dfea3e8c30f6f41bbf63b0e1d

 

Det synes jeg er veldig koselig, og antar at han er interessert, ja. Dersom han fortsatt er interessert/har lyst til å bli bedre kjent med meg, så synes jeg han absolutt skal ta kontakt. :) Om jeg er intressert selv bør jeg selvsagt også ta kontakt for flere møter. Det er jo selvfølgelig ikke kun guttens ansvar å ta initiativ til flere møter, men noen ganger må man ta saken i egne hender dersom det skal skje noe mer. Det kan f.eks. hende jeg ikke "klarer" å ta kontakt selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det synes jeg er veldig koselig, og antar at han er interessert, ja. Dersom han fortsatt er interessert/har lyst til å bli bedre kjent med meg, så synes jeg han absolutt skal ta kontakt. :) Om jeg er intressert selv bør jeg selvsagt også ta kontakt for flere møter. Det er jo selvfølgelig ikke kun guttens ansvar å ta initiativ til flere møter, men noen ganger må man ta saken i egne hender dersom det skal skje noe mer. Det kan f.eks. hende jeg ikke "klarer" å ta kontakt selv..

Okei, takk for svar :)Anonym poster: f87b9ab498a926bce76bc94aeec77cb1

Lenke til kommentar

Denne attituden som omtales i første post i denne tråden er et velkjent fenomen, og som blir sagt, dateres langt tilbake i tid, derfor blitt noe av kvinnens natur.

 

Dog, er det noe som funker 90% av gangene! Du åpner samtalen og holder den gående over noen dager, så er det din tur til å leke kostbar. Vær ertete, litt kritisk og avvisende, så vil hun tenke, "er jeg ikke bra nok for han?". From this moment on så skal du ikke ta kontakt med hun, og være avvisende. Vent et par dager, og hun vil være vill etter deg! Funker hver gang. In the end så vil du forstå at good guys finish last, du MÅ være rasshøl for å få chicks dessverre. Prøv det ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...