Gå til innhold

Hva syns du om nettbutikken min? Feedback, ideer, tips, spørsmål?


Anbefalte innlegg

logo.jpg

 

Hei.

Jeg har i den siste tiden drevet å utviklet en nettbutikk. Nå har jeg kommet så langt at jeg vil høre hva folket synes om nettbutikken, også har jeg noen spørsmål, som jeg hadde blitt kjempeglad for å få svar på.

 

Nettbutikken er langt fra ferdig, vil bare høre med dere, har dere noe tips?

 

Jeg lurer også på om noen vet hva som må til for å starte en nettbutikkm er det bare å starte, eller må jeg registrere meg som bedrift?

 

Besøk nettbutikken: morobutikken.com

Kontakt: benjamin,svan(at)gmaildotcom

 

ToDo:

  • Finne en annen løsning for banneret
  • Oversette butikken til 100% norsk
  • Legge inn flere produkter
  • Gå igjennom all tekst. Fjerne skrivefeil. Skrive om teksten, slik at den ser mer profesjonell ut.
  • Koble domenet opp mot riktig host, slik at du slipper å bli videresendt.

Endringer:

  • Bakgrunnen til nettbutikken ble forandret, etter tips fra Andreasn.

Endret av Benleo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket er at man blir sendt videre til en host som ikke er knyttet opp mot domenet. Som potensiell kunde ville jeg avsluttet handleturen min der.

 

Forsiden domineres av et ekstremt banner som tar opp svært store deler av skjermbildet mitt, og har en fargebruk som er grusom for øyet. Overgangseffektene er nesten verre. Jeg synes hele den greia bør fjernes, og så kan du heller skrive opplysningene lenger nede.

Lenke til kommentar

Banneret bør som sagt fjernes eller gjøres mindre og ikke med så skrikende farger og effekter.

Den rød/sorte bakgrunnen til nettbutikken syns jeg det er litt 90-tallspreg over. Den kan byttes ut med en enklere eller kun en farge.

Skrivefeil på flere produkter, dette virker uprofesjonelt og det bør dere unngå.

Lenke til kommentar

Det så ikke så ille ut synes jeg :). Den er jo ikke ferdig som det ble sagt, og det kommer nok flere varer etterhvert. Det står jo også på morobutikkens første side at man kan komme med forslag, så den eller de som starter butikken må jo få litt tid på seg. Det og starte med noe så stort helt fra bunn er ikke gjort på 1,2,3.

Lenke til kommentar

Om du velger å beholde banneret ville jeg gjort det mindre fremtredende, det tar for mye oppmerksomhet som det er nå. Jeg ville også holdt meg borte fra gloweffekter og lignende på tekst da det gir et useriøst preg.

Før du lanserer siden må du også huske å oversette all tekst til norsk, og du bør ha produkter i alle kategorier!

 

Ang. oppstarten så må du registrere bedrift for å drive varehandel, et enkeltmannsforetak er nok å foretrekke. Du kan lese mer om det her.

Endret av ThomasLL
Lenke til kommentar

Litt lite varer igrunn

Hei Anderspr0!

Jeg beklager at nettbutikken har lite varer. Jeg har foreløbig bare lagt inn noen få produkter slik at dere kan få en anelse om hvordan butikken vil se ut. Det vil komme mange flere produkter!

 

 

Førsteinntrykket er at man blir sendt videre til en host som ikke er knyttet opp mot domenet. Som potensiell kunde ville jeg avsluttet handleturen min der.

 

Forsiden domineres av et ekstremt banner som tar opp svært store deler av skjermbildet mitt, og har en fargebruk som er grusom for øyet. Overgangseffektene er nesten verre. Jeg synes hele den greia bør fjernes, og så kan du heller skrive opplysningene lenger nede.

Hei Horrorbyte.

Jeg beklager at hosten vår ikke er knyttet opp mot domenet. Jeg driver for tiden å flytter domenet fra min gamle host til min nye host. Så domenet vil bli knyttet opp mot hosten snarlig! (innen 5 dager)

Takk for din mening ang. banneret vårt. Jeg skal se på andre løsninger for dette, samt se hvordan det vil se ut uten banner. Jeg skal komme med mer info ang. dette så snart jeg får fikset opp i dette.

 

 

Banneret bør som sagt fjernes eller gjøres mindre og ikke med så skrikende farger og effekter.

Den rød/sorte bakgrunnen til nettbutikken syns jeg det er litt 90-tallspreg over. Den kan byttes ut med en enklere eller kun en farge.

Skrivefeil på flere produkter, dette virker uprofesjonelt og det bør dere unngå.

Hei andreasn.

Takk for kommentar til banneret mitt. Jeg skal som sagt se på andre løsninger for banneret, samt vurdere å fjerne det.

Jeg har sett på bakgrunnen og er veldig enig med deg. Jeg har byttet ut bakgrunnen med et enkelt prikkete mønster. Vil du fortelle meg hva du synes om denne nye bakgrunnen?

Jeg beklager ytterst alle skrivefeilene på siden. Alt av tekst som står der til nå har vært rabla ned for fort. Jeg skal gå igjennom alt av tekst og skrivefeil på produktene, samt all annen tekst. Jeg må bare beklage at det ser litt uprofft ut nå. Dette skal jeg få fikset opp i snart!

 

Er enig med dere om at banneren bør fjernes. Fikk ett inntrykk av piczo

Hei igjen Anderspr0.

Takk for din mening ang. banneret til nettbutikken.

 

 

Om banneren blir beholdt, bør du også lage en "grafisk profil", slik at du ikke har 100 forskjellige fonter med forskjellige glow, bakgrunn og farger.

Hei nibbler90!

Tusen takk for tips! Jeg skal virkelig gå igjennom dette, slik at det kan se best mulig ut!

 

 

Det så ikke så ille ut synes jeg :). Den er jo ikke ferdig som det ble sagt, og det kommer nok flere varer etterhvert. Det står jo også på morobutikkens første side at man kan komme med forslag, så den eller de som starter butikken må jo få litt tid på seg. Det og starte med noe så stort helt fra bunn er ikke gjort på 1,2,3.

Hei Fullmånemocca.

Veldig gøy å høre at noen synes det ser brukbart ut! :)

Vi skal gjøre vårt beste får å få et best mulig resultat til slutt.

 

 

Om du velger å beholde banneret ville jeg gjort det mindre fremtredende, det tar for mye oppmerksomhet som det er nå. Jeg ville også holdt meg borte fra gloweffekter og lignende på tekst da det gir et useriøst preg.

Før du lanserer siden må du også huske å oversette all tekst til norsk, og du bør ha produkter i alle kategorier!

 

Ang. oppstarten så må du registrere bedrift for å drive varehandel, et enkeltmannsforetak er nok å foretrekke. Du kan lese mer om det her.

Hei ThomasLL.

Takk for din kommentar til banneret mitt. Jeg skal se på banneret, å finne en ny løsning, som forhåpentligvis dere brukere kan bli mer fornøyd med. Jeg skal fjerne alt av glowefekter og lignende.

Jeg skal huske å få oversatt alt til norsk før lansering :)

Takk for linken din ang. oppstart av bedriften! Den hjelper stort!

 

 

Tusen takk til alle som har kommet med kommentarer! Jeg skal gjøre det jeg kan. for at alle skal bli mest mulig fornøyd. Jeg har nå byttet ut bakgrunnen, hva synes dere om den nye bakgrunnen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...