Gå til innhold

9 viktige måter TV-en endres på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DNLA via egen boks handler jo om at ikke alle bryr seg om å betale 4-5000 ekstra for en TV for å få en modell som har DNLA. TV produsentene legger inn ulike funskjoner i ulike modeller, og om man er fornøyd med godt bilde så er kanskje ikke viljen til stede for å gå så mye opp i pris for å få med wifi, DNLA osv som ofte er en del av pakken som de mer avanserte TVene har.

 

Man trenger ikke å ha en dyr Smart-TV for å få DLNA. Mange billig-TVer UTEN Smart-TV funksjonalitet har dette.

 

Det JEG syns er rart, er all media styret rundt Apple TV.

Tipper MANGE som har kjøpt Apple-TV for å streame filmer fra egen PC allerede har en TV med DLNA, og kunne fint ha gjort dette direkte.

 

Ang. egne bokser...

Blu-Ray spilleren min har innebygd DLNA.

Flere surround-recivere jeg har sett på har innebygd DLNA.

Så dersom TV'en din ikke har det, kanskje noe av de andre boksene du har koblet til TVen din har det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

For min egen del så har hverken dvd brenneren eller blurayspilleren DLNA. Når jeg byttet TV sist så manglet de TVene jeg så på DLNA med mindre man gikk for full pakke og valgte full nettverkstøtte. Tenker jo også på eldre TVer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pr dags dato vil jeg ha en skjerm.

Ønsker meg ikke tokjerneprosessorer, "smart-TV", kamera eller andre ting som fordyrer en TV. Jeg har andre produkter for slikt. Skjermer varer lengre enn utviklingen blant mediabokser o.l. så jeg ønsker ikke å binde meg opp til de såkalte smarte løsningene i så mange år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Synes det forøvrig er en uting at en hver TV-kanal skal ha sin egen unike web/streamingløsning. en hundrelapp her og en hundrelapp der blir fort mange penger, og kvaliteten på tjenesten varierer ofte stort.

Jeg personlig kommer ikke til å ha TV-kanaler mer. Jeg vil ha TV-serier/TV-programmer på samme måte som musikk. Betale for det jeg vil se selv, men samtidig en lisensfinansiert TV-kanal med streaming a la NRK.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

DNLA via egen boks handler jo om at ikke alle bryr seg om å betale 4-5000 ekstra for en TV for å få en modell som har DNLA. TV produsentene legger inn ulike funskjoner i ulike modeller, og om man er fornøyd med godt bilde så er kanskje ikke viljen til stede for å gå så mye opp i pris for å få med wifi, DNLA osv som ofte er en del av pakken som de mer avanserte TVene har.

 

Man trenger ikke å ha en dyr Smart-TV for å få DLNA. Mange billig-TVer UTEN Smart-TV funksjonalitet har dette.

 

Det JEG syns er rart, er all media styret rundt Apple TV.

Tipper MANGE som har kjøpt Apple-TV for å streame filmer fra egen PC allerede har en TV med DLNA, og kunne fint ha gjort dette direkte.

 

Ang. egne bokser...

Blu-Ray spilleren min har innebygd DLNA.

Flere surround-recivere jeg har sett på har innebygd DLNA.

Så dersom TV'en din ikke har det, kanskje noe av de andre boksene du har koblet til TVen din har det?

 

Kjøpte både DVD brenner og bluray før dlna var tilgjengelig. Kjøpte ny TV, men ville ikke betale tusenvis mer for å få en mer smart TV med dlna. Regner med å oppgradere til surround snart, og da får man dlna. Ikke must for meg, men er en av nyhetene det ble snakket om.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119
Synes det forøvrig er en uting at en hver TV-kanal skal ha sin egen unike web/streamingløsning. en hundrelapp her og en hundrelapp der blir fort mange penger, og kvaliteten på tjenesten varierer ofte stort.

Jeg personlig kommer ikke til å ha TV-kanaler mer. Jeg vil ha TV-serier/TV-programmer på samme måte som musikk. Betale for det jeg vil se selv, men samtidig en lisensfinansiert TV-kanal med streaming a la NRK.

 

Vi er forskjellige. Er selv TV slave og ser masse på TV. TV kanalene har ofte mye innhold man ikke får andre steder, fra intervjuer og dokumentarer til konserter og filmer. Det handler også om litt felleskap. Snakker ofte om filmer og programmer man har sett i helgen eller på kvelden dagen etter.

 

Jeg er litt usikekr på om det å lage TVer til 30000 som er fullstappet med wifi, dlna, smarte funksjoner, kamera, skype, motionkontrollere, apper og lignende er rette veien å gå. Kanskje ville en ren skjerm (PC skjerm) vært en billigere og bedre løsning, så kunne man hatt en hdmi kabel ned til en masseprodusert boks som gav resten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi er forskjellige. Er selv TV slave og ser masse på TV. TV kanalene har ofte mye innhold man ikke får andre steder, fra intervjuer og dokumentarer til konserter og filmer. Det handler også om litt felleskap. Snakker ofte om filmer og programmer man har sett i helgen eller på kvelden dagen etter.

 

Jeg er litt usikekr på om det å lage TVer til 30000 som er fullstappet med wifi, dlna, smarte funksjoner, kamera, skype, motionkontrollere, apper og lignende er rette veien å gå. Kanskje ville en ren skjerm (PC skjerm) vært en billigere og bedre løsning, så kunne man hatt en hdmi kabel ned til en masseprodusert boks som gav resten.

Ja, vi er forskjellige. For meg handler det også mye om det sosiale, og det sosiale er for meg nå å se det etter det har kommet ut i USA. Men jeg forstår at en del ønsker å beholde TV-kanalene også altså, det er bare ikke noe for meg.

 

En ren skjerm (a la PC-skjerm) er definitivt det rette for meg. Skjermer har lengre levetid for meg enn det å kjøpe TV med hardware som streamer, har apper, skype osv. Jeg vil derfor ha egne bokser til det og ikke trenge å betale så mye for ny TV hver gang.

Lenke til kommentar

jeg tror ikke problemet er tven i seg selv men at men vil at tven mere eller mindre skal over ta etter pc, nettbrett og smartmobiler

 

Det er svær få som faktisk ønsker det

Nå er jo enkelte av funksjonene som smarttv-en fører med seg helt greie hvis man vel slippe fjernkontrollen

Resten er i grunnen bare blautware

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mye av irritasjonene går vel også på at man ikke har noen felles standard på dette. Ser flere tilbyr kamera til tven som plugin til diverse porter, men et webkamera får man bedre av til halv pris. Og vil man sitte i stua og skype med andre mens familien sitter rundt en? Spill, tja, sikkert fint om man får tilsvarende spill som på ps, xbox, nintendo elelr pc/mac. Nye versjoner av tetris, othello, minigolf osv trenger man vel strengt tatt ikke. (Jfr altibox).

 

Det hadde vært artig om TVen kunne sende bilder til en trådløs printer eller man kunne fått noen fete spill i 3D å leke seg med men føler ikke man er der ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...