Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mister interessen "like that"


Anbefalte innlegg

Det skal ikke mer til enn at jeg får tilstrekkelig interesse igjen av en fyr, før jeg er totalt uinteressert tilbake. Skjønner faktisk ikke greia med dette; for trekker han seg tilbake igjen og gir meg mindre interesse, så vil jeg ha han igjen.....

 

Dette er gjerne noen jeg har vært veldig interessert i i utgangspunktet, og helt plutselig er de bare uinteressante, liksom.

 

Naturligvis plager dette meg en del, så hva er det å gjøre? Sliter flere med dette?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Badboy-syndromet. Jenter i en viss ung alder (hvor gammel er du?) tiltrekkes bare av gutter jenta tror hun ikke kan få. Når det viser seg at han er interessert, er det ikke like spennende lenger. Er han en badboy, en type som holder spenningen gående hele tiden, er han også lettere å interessere seg for fordi det bestandig er noe nytt, det er spennende.

 

Det er bare sånn det er. Men det går over :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke noe "bad boy-syndrom", men noe som er helt naturlig for mennesker - man vil ha det man ikke kan få. "Fenomenet" kalles for the scarcity principle (http://www.psycholog...ou-fall-in-love), og dette er spesielt merkbart i forhold der følelser ofte er involvert.

 

Nå vet jeg ikke helt hvilken alder du er på, men det kan tenkes at dette kan roe seg ned etter hvilken tilstand du er i (alder, menstruasjon, psykisk form etc.). Kognitiv terapi kan også hjelpe hvis du vil ha mer kontroll over situsjonen(tankene dine).

 

Oppmerksomhetssyk? Tja, heller at man vil ha det man ikke kan få

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, skjønner litt hva du mener. Jeg hadde en fase hvor jeg var veldig sånn, vet ikke helt hvorfor, egentlig. Noen ganger har man kanskje bare behov for den spenningfølelsen, uten at man egentlig er klar for noe mer? Jeg aner ikke. Nå har det gått litt over for min del, men fortsatt kan jeg snu fra interessert til absolutt ikke interessert hvis jeg føler han blir for innpåsliten eller masete.

Lenke til kommentar

fortsatt kan jeg snu fra interessert til absolutt ikke interessert hvis jeg føler han blir for innpåsliten eller masete.

 

Det er akkurat dette jeg også merker... Gir han meg for mye attention så blir jeg automatisk reservert og interessen daler kraftig nedover, helt til den forsvinner helt!!

Lenke til kommentar

Kanskje du bør pule dem så får du litt mer varige følelser. Har seg slik at en større andel jenter får følelser for gutter etter sex.

 

Jeg knuller samtlige av guttene jeg er interessert i som er interessert tilbake, men med en gang de har pult meg blir de jo nærmest avhengig av meg. Da er det ett eller annet som får de til å tro at jeg er skikkelig interessant og alt de trenger (hvilket forresten også skjer før sex i det hele tatt kommer inn i bildet), og det er da jeg faller ut. All interessen forsvinner liksom når han blir for giret....

 

Dessuten tror jeg det mer er gutter som blir knyttet til jenten etter sex, ikke omvendt - i hvert fall etter mine erfaringer har det vært sånn.

 

Helt vanlig. Finn en fyr som kan spillet, så faller du nok pladask. Date?

 

Du kan gjerne joine båten min, liksom...

Endret av treskopus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er vel pusegutter, da? Dette har jeg sett hos flere venninner også. Men det er ikke det som er problemet mitt; problemet er at alle jeg begynnner på, mister jeg interessen for like fort som den kommer! Jeg føler da naturligvis at jeg på en måte ditcher de ved et tidspunkt, og kanskje til en viss grad er litt ufin som "bare går", nesten som om jeg gir de feelingen av å ha brukt de - når jeg ikke har det.

Lenke til kommentar

Jeg har også samme poblem. Sex trenger dog ikke være involvert. Jeg kan virkelig digge ei kjerring og være veldig interessert, men plutselig sier/gjør hun noe, og BOM interessen er borte. Jeg hater det, skulle ønske jeg kunne attache bedre med jenter, men før eller siden bare forsvinner interessen fra min side. Som ung gutt er jeg ikke så glad i forpliktelser og det der, men det er ærlig talt ekkelt lite som skal til før interessen forsvinner. Jeg hater det.

 

Edit: Kan legge til at jeg av respekt for jentene veldig sjelden går all the way, med mindre vi er tindrende klare på forhånd om hva vi gjør, og hva vi lover hverandre.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...