Gå til innhold

Google tar skylda for MacBook-problemet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bytter dere ikke likegodt adresse til reklame.no (hardwarereklame.no) er jo bare reklame dere driver med.

 

Isåfall svært dårlig reklame. Dette er en artikkel om et problem med Mac OS X kernelen eller Intel sine drivere som gjør at vilkårlige programmer kan sende maskinen i blåskjerm. I dette tilfellet er det en feil i Chrome som utløser en feil i enten drivere eller kernel som kræsjer maskinen.

Lenke til kommentar

Noen må ta ansvaret....Apple komme garantert IKKE til å gjøre det.

Forøvrig bør artikkelforfatter ( Jeg nekter å kalle dette journalistikk ) sette seg inn i det han skal skrive om.

 

HW.no fornekter seg ikke med det lave nivået på innholdet.

Kan være en ide å skru av adbblock da reklamen til tider er mer interresant enn artiklene her. Tragisk, misvisende og fordummende.

Endret av Sajber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen må ta ansvaret....Apple komme garantert IKKE til å gjøre det.Forøvrig bør artikkelforfatter ( Jeg nekter å kalle dette journalistikk ) sette seg inn i det han skal skrive om.HW.no fornekter seg ikke med det lave nivået på innholdet.Kan være en ide å skru av adbblock da reklamen til tider er mer interresant enn artiklene her. Tragisk, misvisende og fordummende.

 

Istedet for bare å lire av deg hvor dårlig HW sin artikkel er, kunne det ikke vært et poeng å peke på feilene/manglene?

 

Ellers oppfattes kritikken din bare som barnslig oppgulp av rølp.

 

Mulig du har rett, men det er ikke lett å være enig med deg med et slik mangelfullt og derved meningsløst innlegg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Noen må ta ansvaret....Apple komme garantert IKKE til å gjøre det.Forøvrig bør artikkelforfatter ( Jeg nekter å kalle dette journalistikk ) sette seg inn i det han skal skrive om.HW.no fornekter seg ikke med det lave nivået på innholdet.Kan være en ide å skru av adbblock da reklamen til tider er mer interresant enn artiklene her. Tragisk, misvisende og fordummende.
Istedet for bare å lire av deg hvor dårlig HW sin artikkel er, kunne det ikke vært et poeng å peke på feilene/manglene?Ellers oppfattes kritikken din bare som barnslig oppgulp av rølp.Mulig du har rett, men det er ikke lett å være enig med deg med et slik mangelfullt og derved meningsløst innlegg.

 

Feilene/Unøyaktighetene er allerede påpekt og burde være unødvendig å gjenta. Hvis du gidder å lese tråden.

Kvaliteten taler for seg selv. At dette er i tråd men HW tradisjon er allerede fastslått....tror ikke Eplefirmaet tar på seg noe som helst av ansvaret for dette før de evnt MÅ?

-og ja, jeg har rett ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Noen må ta ansvaret....Apple komme garantert IKKE til å gjøre det.Forøvrig bør artikkelforfatter ( Jeg nekter å kalle dette journalistikk ) sette seg inn i det han skal skrive om.HW.no fornekter seg ikke med det lave nivået på innholdet.Kan være en ide å skru av adbblock da reklamen til tider er mer interresant enn artiklene her. Tragisk, misvisende og fordummende.
Istedet for bare å lire av deg hvor dårlig HW sin artikkel er, kunne det ikke vært et poeng å peke på feilene/manglene?Ellers oppfattes kritikken din bare som barnslig oppgulp av rølp.Mulig du har rett, men det er ikke lett å være enig med deg med et slik mangelfullt og derved meningsløst innlegg.

 

Feilene/Unøyaktighetene er allerede påpekt og burde være unødvendig å gjenta. Hvis du gidder å lese tråden.

Kvaliteten taler for seg selv. At dette er i tråd men HW tradisjon er allerede fastslått....tror ikke Eplefirmaet tar på seg noe som helst av ansvaret for dette før de evnt MÅ?

-og ja, jeg har rett ;)

Det trenger ikke være en feil i kernelen. Det kan godt hende ar kernel panic er så godt som kernelen er istand til å svare på problemet innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar

Makan til klaging det var her da.

Jeg leser hw.no hver dag, og syns dette var en grei artikkel.

Ikke den med mest info eller noe, men den ga meg informasjon om ett problem jeg ikke viste om før jeg begynte og lese.

 

Sier selvfølgelig ikke nei til mere heldekkende artikler, men alle kan da ikke være det.

Lenke til kommentar
Noen må ta ansvaret....Apple komme garantert IKKE til å gjøre det.Forøvrig bør artikkelforfatter ( Jeg nekter å kalle dette journalistikk ) sette seg inn i det han skal skrive om.HW.no fornekter seg ikke med det lave nivået på innholdet.Kan være en ide å skru av adbblock da reklamen til tider er mer interresant enn artiklene her. Tragisk, misvisende og fordummende.
Istedet for bare å lire av deg hvor dårlig HW sin artikkel er, kunne det ikke vært et poeng å peke på feilene/manglene?Ellers oppfattes kritikken din bare som barnslig oppgulp av rølp.Mulig du har rett, men det er ikke lett å være enig med deg med et slik mangelfullt og derved meningsløst innlegg.
Feilene/Unøyaktighetene er allerede påpekt og burde være unødvendig å gjenta. Hvis du gidder å lese tråden.Kvaliteten taler for seg selv. At dette er i tråd men HW tradisjon er allerede fastslått....tror ikke Eplefirmaet tar på seg noe som helst av ansvaret for dette før de evnt MÅ?-og ja, jeg har rett ;)
Det trenger ikke være en feil i kernelen. Det kan godt hende ar kernel panic er så godt som kernelen er istand til å svare på problemet innenfor rimelighetens grenser.

 

Dette ER en bug i kjernen. Det er IKKE en del av posix standarden (Som OSX implementerer) å gå til panic hvis et program oppfører seg dårlig.

 

 

Til hw.no:

Denne artikkelen er så faglig svak at den bør TREKKES.

 

Det som skulle skjedd her er at det programmet som oppfører seg dårlig bør avsluttes.

 

Kjernen i et OS tar seg av MYE mer enn hw abstraksjon. Kjernens viktigste oppgave er å holder forskjellige prosesser adskilt, Photoshop skal ikke kunne tukle med minnet til webbrowseren osv. Den fordeler ressurser som RAM og CPU mellom programmer (Alle programmer tror de har all ram og hele prosessoren for seg selv). Kjernen skal forhindre at en prosess skal ødelegge for andre. En kernel panic er aldri rett situasjon hvis et problem oppstår i userspace.

Endret av martiol
Lenke til kommentar

Dette ER en bug i kjernen. Det er IKKE en del av posix standarden (Som OSX implementerer) å gå til panic hvis et program oppfører seg dårlig.

 

 

Til hw.no:

Denne artikkelen er så faglig svak at den bør TREKKES.

 

Det som skulle skjedd her er at det programmet som oppfører seg dårlig bør avsluttes.

 

Kjernen i et OS tar seg av MYE mer enn hw abstraksjon. Kjernens viktigste oppgave er å holder forskjellige prosesser adskilt, Photoshop skal ikke kunne tukle med minnet til webbrowseren osv. Den fordeler ressurser som RAM og CPU mellom programmer (Alle programmer tror de har all ram og hele prosessoren for seg selv). Kjernen skal forhindre at en prosess skal ødelegge for andre. En kernel panic er aldri rett situasjon hvis et problem oppstår i userspace.

Driver?

Lenke til kommentar

Synes dette er en ganske grei forklaring jeg...for oss jordnære så holder beskrivelsen i artikkelen ;)

 

Når dårlig, skadet eller regelrett feil informasjon sendes til kjernen, blir den forvirret og får panikk – den stopper informasjonen før den kan prosesseres, og da blir det krøll.

Dette skal ikke skje, og er vel definisjonen på kjerne/driver bug.... Denne setningen legger jo skylden på kjernen og ikke Chrome. Hvorfor skal Google ta skylden for kjernekrasj?

Lenke til kommentar

Må si at Google her viser god styrke ved å ta ansvaret.

Istedet for kasteballen angående ett visst blåskjerm problem som finnes på Windows (Rammer vilkårlige brukere) hvor Microsoft skylder på ATi og Nvidia og sier at de gjør noe feil med driverne mens ATi og Nvidia skylder på Microsoft ved at deres kjerne gjør noe feil og ingenting blir gjort, så tar Google her affære.

Og dette viser en god selskapsholdning, selv om det kanskje ikke er egentlig deres feil, eneste de har gjort er å dra feilen fram i dagens lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...