Gå til innhold

Spetakkel er jo konge. Noen som vet hvor jeg kan laste ned?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare skriver på dette forumet for å hjelpe mest mulig personer som har problemer, men i tråder som "hvor mye musikk har du" og andre meningsløse "chatte" tråder som bare burde bli slettet sammen med 90% av søppel der er jeg ikke alltid like seriøs. Mye av grunnen til det er at kvaliteten på forumet gjøre meg ofte trist og mine superkritiske svar er ofte basert på den frustrasjonen jeg får av å lese tråder her inne.

Hvorfor hjelper du til med å holde desse trådene aktive da, når de er ett sånt problem for deg? Tror du det vil dempe stemningen i slike

"meningsløse"
tråder, når du går inn og er så "tøff i nebbet" (ja, du er det selv faktisk) mot de som liker hiphop?

 

Spar meg..

Lenke til kommentar

Å diskutere musikk på et normalt nivå er tydeligvis ikke like lett for alle... (kansje deriblandt meg).

 

Selv liker jeg mange forskjellige sjangre, og det er mange jeg IKKE liker. Men hva så ? Fordi om jeg f.eks liker hip-hop best. Har jeg et grunnlag til å at absolutt alt annet er "drid" eller at det "suger". NEI

 

Det er utrolig mange som ikke liker foskjellige stilarter. Men ser man på jazz, hiphop, trance, eller progrock, bærer de alle perg av det samme. De er alle musikk stiler hvor kreativitet og rytmikk står i sentrum. (selvfølgelig, det finnes ALLTID unntak). Forskjellen er for det meste utførelsen, og vektleggingen av vokal/musikal og typen instrumenter som skiller dem. Ingen av dem er verken nødevndigvis bedre eller dårligere enn de andre.

 

Så uttalelser som "hiphop/rap er drid" eller "trance er umondent" er personlige ugjennomtenkt og useriøst møl som kommer fra folk, som vanligvis, ikke klare å støtte opp kommentaren sin med et objektivt "jeg liker ikke jazz fordi: ". Og i enda mindre grad kan argumentere for hvorfor en hel musikkstil er "drid"

 

...

Lenke til kommentar

Jeg kunne selvsagt laget et ****** rundt dette, skrevet at den samlingen der bærer så preg av å være umoden at det gjør vondt når jeg ser det. Jeg kunne skrevet at jeg synes det er helt hårreisende å lese om folk som gir inntrykk av å ha såpass snever musikksmak. Jeg kunne fortsatt i det uendelige. Men, det dreit jeg i.

Nei det gjorde du ikke! Det er jo akkurat det du har gjort!

Og på hvilken måte greier du å finne ut at jeg er umoden ved å se hvor mange byte musikk jeg har, og i hvilken sjanger?

 

Hvorfor? Jo det skal jeg si deg. Jeg forsøker nemlig å respektere andres musikksmak så langt det lar seg gjøre, i alle fall i seriøse diskusjoner. Du har rett til din tilsynelatende dårlige musikksmak. Akkurat slik som at vi som svarer her har rett til å like hip-hop. Skjønner?

Men da har vel jeg rett til å si at jeg syntes at hiphop suger? Siden du kaller min musikk dårlig, så må vel jeg få kalle din det?

Ok ..

 

Nå er jeg litt enig i deg, men du kommer med dårlige argumenter her.

 

Jeg elsker rock av alt, og som mange andre "hater" rap, disco, techno, trance osv.. Jeg har gjort den samme tabben, gang på gang... Å diskutert musikksmak. Det er bare endeløst tull egentlig. Skulle ønske mange flere ville likt rock, så kunne vi diskutert fete riff, og knallgode solo'er. Men slik er det bare ikke. Så la det være mens du kan :)

 

Hilsen en erfarings-rik rocker ;)

 

Edit : ble vel litt mye quoting her.

Lenke til kommentar

Hei JohndoeMAKT! Beklager at jeg ikke har svart deg før nå.

 

Poenget med å tilsynelatende rakke ned på din musikksmak (jeg gjorde det ikke, eksplisitt) var å gi deg tilbake med samme mynt. Jeg skrev ikke noe negativt i den tråden jeg opprettet for lenge siden, jeg hadde jo tross alt spurt andre om hvilket forhold de hadde i musikksamlingen (mp3 vs skiver o.l.). Det at du svarte der er helt topp, det var det jeg ønsket.

 

Det var altså helt greit for meg at du skrev som du gjorde. Les gjennom innlegget en gang til om du vil, jeg skriver "bærer preg av", "gir inntrykk av", "tilsynelatende" osv. Altså ingen direkte anklager, og det er viktig å merke seg.

 

Jeg sliter litt med å forholde meg korrekt til dette med musikksmak, det innrømmer jeg gjerne. Men jeg forsøker, så godt jeg kan, å kamuflere dette. Du finner ikke poster av meg hvor jeg uprovosert slenger ut tøv om hvorvidt en type musikk er dårlig eller ei, men jeg kan godt svare på tiltale.

 

Konklusjon: Jeg respekterer andres musikksmak (det er jeg nødt til), og forventer at andre respekterer min.

Forøvrig synes jeg du skriver et godt svar, og jeg ser at vi er enige om det meste. Det er bra : )

Lenke til kommentar
Kowalski: Er man umoden dersom man har en snever musikksmak eller dersom hele platesamlingen sin består av kun 10-15 CDer? Orginal vri å sammenligne modenhet med musikksmak/interesse for musikk. Selv om du selv jobber i et plateselskap og hele livet ditt handler om musikk behøver det ikke å bety at andre uten din interesse er umodne og dumme mennesker uten smak.

Dette har du helt rett i, og jeg beklager om du har fått inntrykk av at jeg har slike meninger. Det har jeg ikke.

 

Hvor mye musikk man har henger ikke alltid sammen med hvor mye man kan, eller hvor mye man har hørt / har oversikt over.

For å stille deg et spørsmål: Tror du mennesker går gjennom en modningsprosess i forhold til hva slags musikk man liker, og hva man potensielt kan like men ikke har hørt?

Lenke til kommentar

metall!!

 

eneste som kanskje går av rap er vel Public Enemy, når de faktisk stiller med INSTRUMENTER under konserten de hadde på Samfundet i trondheim!!!

 

Når et band stiller med instrumenter og faktisk spiller på de under en konsert begynner jeg å få respekt for musikken, men når de bare spiller dunk dunk dunk ifra noen plater? neitakk

Lenke til kommentar
Når et band stiller med instrumenter og faktisk spiller på de under en konsert begynner jeg ? få respekt for musikken, men n?r de bare spiller dunk dunk dunk ifra noen plater? neitakk[//QUOTE]

 

Serisøst man. Dette viser hvorr lite kjennskap du egnetlig har til denne musiikken., og jeg lurer da egentlig på hvordan du bygger opp argumentene derr.

 

Ta gatasparlament f.eks. Her er det snakk om å klikke inn deler av Steely Dan, og det har lite med dunkdunk musikk å gjøre.

 

Holdningen du har ter tilsvanende den samme som golk hadde da den elektriske gitaren kom.

 

Dessuten, viss f.eks et band /artist som Briitney Spares eller Toybox eller noe slikt , stiller opp på scenen med live musikk, er dette da automatisk bra musikk ?? Eller viss Metallica hadde stillt opp på en scene med musikalsk playback fra LP. hadde det da vert dårlig musikk ??

Lenke til kommentar

Kowalski:

 

I "mine" deler av forumet (ifølge profilen er dette "Hovedkort, Prosessor og minne") finner du heller ikke poster hvor jeg "uprovosert slenger ut tøv", men jeg må inrømme at jeg tydeligvis noen ganger (desverre) ikke holder meg på samme saklige linje andre plasser som jeg gjør der. Og takket være deg så vet jeg dette nå. Så her er avtalen:

 

Jeg skal så lite som mulig poste tåpelige poster i deler av forumet som omhandler ting og tang som jeg ikke vet noe om. (samme hvor dårlig tid jeg har). Dette betyr selvfølgelig ikke at "this topic ain't big enough for both of us", og at jeg stikker av for alltid, men at jeg skal "trø forsiktig" selv i deler av forumet som jeg ikke prioriterer.

 

Det var altså helt greit for meg at du skrev som du gjorde. Les gjennom innlegget en gang til om du vil, jeg skriver "bærer preg av", "gir inntrykk av", "tilsynelatende" osv. Altså ingen direkte anklager, og det er viktig å merke seg.

Jeg sliter litt med å forholde meg korrekt til dette med musikksmak, det innrømmer jeg gjerne. Men jeg forsøker, så godt jeg kan, å kamuflere dette.

 

Haha... Ro, ro, til fiskeskjær ;)

Lenke til kommentar

Tja. Selv er jeg ingen stor rap/hip-hop fantast, men det finnes en del ok innen den sjangeren (såvel som andre sjangre) også. Min personlige favoritt er Feven. Og da naturligvis noe av den gratis rapen man kan finne på nettet, her kan jeg da navne Lords of the Rhymes (www.LordsOftheRhymes.com) og MC Frontalot (www.Frontalot.com). Dette anbefaler jeg folk å laste ned, og ta det rolig, dette er fullstendig lovlig da artistene selv legger det ut på sine egne sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...