Gå til innhold

Bytte alt av innmat.


Anbefalte innlegg

Hadde egentlig ikkje planer om å bygge om før til høsten, men tenkte å begynne å planlegge litt no så får vi se..

 

Så hva skal eg bruke pcen til spør du ?? Svaret på det er spill, spill og atter spill..

 

For en gang skyld så har eg lyst til å ligge litt i topp sjiktet når det gjelder performance.

Skjermkortetene eg vurderer er ett 670 vs 680, men hvilket merke vet eg enda ikkje..

 

Har lyst å gå for intel da eg hele tiden hører at no til dags så er det det som gjelder..

 

Har sett at det er kommet en del fancy funskjoner på hovedkort no til dags, som til f.eks wifi, men da er spm mitt , hvorfor vil eg ha wifi når eg uansett vil ha kabel for å oppnå full hastighet.. sitter på ett 25/5 fra telenor no..

 

Eg vet ikkje om eg vil ha muligheten til å koble i sli/crossover da eg foreløpig har hatt mindre suskess med det..

Noen grunner til at eg burde invistere i ett kort som har denne muligheten, kanskje det blir bedre i om få år ??

 

Når det kommer til overklokking så vil eg gjerne det, men da må det være "Push a button" funsksjon, eg kommer uansett til å kjøpe meg en noctua cpu vifte for mer stillegående funksjon..

 

Eg sitter med ett fractal r3 idag, med 1 ssd til operativ og 1 1tb til lagring, eg tror neppe eg kommer til å hive noe flere disker inni, muligens enn ssd til da de blir litt billigere.. ...

 

Så det eg ønsker er rett og slett det beste hovedkortet, uten at eg betaler for alt mulig dilldall eg aldri kommer til å bruke..

 

Og til cpu regner eg med dere vil anbefale en nyere type av I5 ?

 

Så hva sier dere boys and girls, har dere noen tips ??

 

ohh, eg glemte nesten budsjettet, vel siden eg no begynner litt tidlig så kan eg jo kanskje strekke meg litt.. kanskje en 5-7 tusen ?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  • intel i5 3570k
  • Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
  • ASUS P8Z77-V, Socket-1155
  • Asus GeForce GTX 670 2GB DirectCU II

Er vel grei oppgradering det.

 

Har du en grei strømforsyning? på minst 500 watt.

 

Skal du ha fremtidrettet maskin betaler du ofte veldig mye og får lite for pengene, så det er nok heller smartere å kjøpe det over og vente til det kommer noe nytt, kan være GTX 680 kan være bedre på overklokking men ellers ville jeg ikke gått mye over dette.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

 

Sitter på en 750 w så strøm skal være ok..

 

ser den samme prosessoren går igjen samt hovedkortet så eg går nok for de to da..

 

men, det virker jo som du har litt peiling..

 

eg sitter idag på ett gigabyte ud5 kort og en amd phenom 2 x4 965.

Desse begynner å bli gamle, men spm er om det er noe ytelseforskjell på i5 og den eg har idag ??

 

Altså om eg hadde kjøpt ett 670 kort, ville eg fått samme fps idag med det oppsettet eg har kontra det intel oppsettet i bf3 f.eks på max/ultra ??

Lenke til kommentar

En i5-3570K er en god oppgradering fra en Phii X4 965 uansett hva slags oppgaver vi snakker om. Når det gjelder kun spill er det slik at du kommer til et visst punkt som er "nok fps", og i de spillene 965'en når dette punktet vil det naturligvis ikke være snakk om noen ekstra ytelse. Men i nyere og mer prosessorkrevende spill vil du sannsynligvis oppleve en forbedring (de ukjente faktorene her er skjermoppløsning, mengde eye-candy, hvilke spill, samt din subjektive oppfatning).

 

Med andre ord vil du i mer krevende spill få en bedre opplevelse med en i5-3570K og et GTX 670 enn hvis du beholder prosessor.

 

Når det kommer til hovedkort anbefaler jeg deg å ta turen til Asus sine hjemmesider og sammenligne hovedkortene deres (i P8Z77 serien) til rundt 1000-1500,- og se hvilke funksjoner som skille de forskjellige. Om du går ned til et P8Z77-LE og det innebærer at du mister en funksjon du allikevel ikke trenger er det penger spart.

 

 

-Deluze

 

Edit:

 

Når det kommer til hvilket skjermkort vil jeg anbefale Gigabyte sitt GTX 670 Windforce, eller Asus GTX 670 DCUII.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

I BF3 for eksempel vil du ikke merke noen forskjell på X4 965 og i5 3570K, i BF3 er det skjermkortet som gjelder, samme gjelder flere spill som for eksempel Metro 2033 som bruker nye spillmotorer som dra mer nytte av skjermkortet enn de eldgamle spillmotorene som brukes til konsoller (som dessverre brukes til de fleste spill).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...