Gå til innhold

Bygge mobil selv?


Anbefalte innlegg

Hei

Innen pcverdenen er det jo ganske vanlig (og fryktelig morsomt :) ) å bygge pcene sine selv.

 

I det siste har iPhonen min blitt litt dårlig, så jeg byttet noen deler på den og det funket jo perfekt :)

 

Da begynte tanken å melde seg, hvorfor bygger vi ikke våre egne mobiler slik vi bygger våre egne pcer?

Søkte derfor litt rundt på nettet om dette, uten å bli klokere, så det jeg lurer på er:

 

Hvor ligger begrensningene, og er de begrensningene uovervinnelige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil tru at begrensningane ligger i kabinettet. Dersom du skal bygge sjølv så kreves det litt ekstra plass for å få skrudd alt i sammen.

 

Resultatet blir vell ein mobiltelefon som er mykje større enn ein fabrikkprodusert mobiltelefon.

 

Eg er også litt usikker på kor mange av komponentane du får kjøpt i "laus vekt".

Lenke til kommentar

Etter at jeg pellet iPhonen fra hverandre så ser jeg jo at det ikke er snakk om så fryktelig mange komponenter.

Det burde mao være rimelig greit å skru dette sammen selv. dx.com har mye komponenter til f.eks iPhone, men tror ikke de har alt.

Mener å ha lest på amobil.no at komponentene i en iPhone 4 koster rundt 1000 kroner tilsammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...