Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

laptop-keyboard lever sitt eget liv


Anbefalte innlegg

Hoi!

 

Har en Lenovo-laptop som skal være flott for gaming, men har to problemer.

 

1. De fleste spill ser ikke ut til å takle tastaturet på laptopen. Heller ikke om jeg kobler på ett eksternt. Det eneste som skjer når jeg trykker er at tallene 0-9 blir skrevet om og om igjen. F.eks. om jeg skal skrive "suppekjelene" vil tastaturet da heller skrive "123456789012". Det samme gjelder når jeg skal bevege personen i en fps game.

 

2. De samme spillene klarer heller ikke å registrere at pcn har i seg lader, og oppfører seg som den ikke er i. Så fort jeg går ut av spillet starter dne å lade igjen.

 

Dette gjelder de fleste spill, men FM12 går helt smooth, og CIV5. Battlefield, Sniper Elite, COD osv funker ikke. Ingen lagg eller noe, pcn er rå, men det går ikke å spille pga tastaturet og laderen. Har byttet lader 2 ganger for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke...

 

Hjeeelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tastaturproblemet ditt virker sært, og siden det gjelder både med laptappens eget tastatur og eksternt vil jeg tro det er et software problem.

 

Når det gjelder lading under spill tipper jeg at du har for liten strømforsyning, og at skjermkortet trekker såpass mye under spilling at maskinen ikke klarer å lade.

Til min Lenovo har jeg 65W reiselader, og en større 95W til kontorbruk...

Hva slags maskin er dette og hvilen lader/strømforsyning bruker du?

Lenke til kommentar

1: Skru av numlock. Dersom du har eksternt tastatur kan det hende det henger igjen. Koble til eksternt og skru av numlock.

 

2: Dette kan som avo sier være at du bruker feil lader. Eller, dersom laptoppen din har 2 skjermkort kan det være noe galt med deteksjon av hvilket skjermkort som skal være aktivt under 3D spill. Sjekk om det finnes programoppdateringer for din maskin på Lenovo support.

http://support.lenovo.com/en_NO/

 

Noen ganger er det oppdatering av skjermkortdrivere, men det kan også være det finnes ett eget program som styrer switching av integrert/dedikert grafikk for skrivebord eller spill.

Lenke til kommentar

Ahh - jeg tok eksempelet ditt på alvor når det gjaldt tall/bokstaver.

"jeg skal skrive "suppekjelene" vil tastaturet da heller skrive "123456789012"."

Om du i stedet får "s4**ekje3ene" er det nok NumLock som står på.

Du trenger ikke noe eksternt tastatur for å skru av num lock, men du må nok bruke en knappekombinasjon for å få det til.

På min Lenovo er det Fn og ScrLk (hvor det også står NmLk med blå skrift)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...