Gå til innhold

Problemer med Java, win 7


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte meg nylig ny laptop (acer). Når jeg første gang skulle inn på nettbank, eller lignende som trenger java så fikk jeg beskjed om å laste ned dette. Så jeg lastet ned den nyeste versjon jeg klarte å finne.

 

Når dette var gjort fikk jeg opp javalogoen på nettbanken og den begynner å loade, men slik står den bare hele tiden.

 

Noen som vet hva feilen er, hva jeg evt. må gjøre?

 

Har prøvd å google og ser at det er flere som har problemer med dette, men alle skriver bare slett alle filer og prøv på nytt. Dette har jeg også gjort uten hell.

 

Flott om dere som evt. vet hva som er feil og hvordan det rettes opp forklarer i enkle steg :)

 

Takk for hjelp!

Endret av General_Skurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

  1. Har hatt dette problemet veldig lenge nå, og har googlet i opp til flere timer. Jeg finner rett og slett ikke ut hva som kan være feil. Men en venn av meg fortalte meg nettopp at han hadde fått fikset dette selv, han lastet ned en annen "Java". Et annet Java-program enn det vanlige vi kjenner til. Håper dette kan løse problemet for oss begge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant feilen.

Det var brannmuren som var problemet.

Jeg har Zonealarm og måtte sette basic firewall fra High til medium.

Så nå fungerer Java igjen.

Bare synd jeg måtte legge inn Win7 på nytt igjen før jeg fant feilen.

Steg for steg prinsippet. Java fungerte helt til zonealarm ble innstallert.

 

Sjekk brannmuren!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg synes generelt at det er merkelig at det stort sett er de kjente programmene "alle" bruker som antivirus, brannmurer osv ikke takler. Jeg synes at de vanlige nettleserne, java, flash osv er ting som burde funket selv med brannmurer og lignende. Jeg brukte AVG før, og hvert år kom det ny versjon og hvert år sluttet internet explorer å fungere med linkscanner. Andre ganger kunne den blokkere skjermspareren. Man ser det samme med firefox og flash, masse trøbbel.

 

Hadde skjønt at et lite brukt og forlengst glemt obskurt program fra 1987 kunne fått problemer, men synes det er rart at det så ofte er de mest brukte som krasjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...