Gå til innhold

radeon 9600


jobo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg fikk akkurat mitt HIS Radeon 9600 non-pro :)

 

Klarer 2800+ i 3D mark 03 ved 430 :woot: /230 :grumpy: (4 ns minne ble litt skuffet da det ikke klarte så mye mer en 240 teoretisk burde det klart 250 uten feil på bilde.

 

 

MEN :-? Tror ikke jeg skal kjøre brikken på 430....jeg klarte ikke holde fingeren min på kjøleribben etter å ha kjørt 3d 03 to ganger.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg fikk akkurat mitt HIS Radeon 9600 non-pro :)

 

Klarer 2800+ i 3D mark 03 ved 430 :woot: /230 :grumpy: (4 ns minne ble litt skuffet da det ikke klarte så mye mer en 240 teoretisk burde det klart 250 uten feil på bilde.

 

 

MEN :-? Tror ikke jeg skal kjøre brikken på 430....jeg klarte ikke holde fingeren min på kjøleribben etter å ha kjørt 3d 03 to ganger.

 

prøv å bytte kjøling på kortet ellev evt bare ta av orginal kjøling og smøre på no annen form form for kjølepasta :) anbefaler at du gjør begge deler. men kor mye ytelse forskjell fikk da forresten??

Lenke til kommentar

Hei..jeg har også connect 9600np og driver å overklokker. cpu går fint opp til 425 som din. Men minne irriterer meg litt. Etter 230 så klikker det. Lurte også på å sette kjølere på minnet på skjermkortet...men hjelper det noe særlig??? hadde vært kuult å prøvd.

 

Litt kjiipt å ha epox 8rda3+, xp 2500@ 2250mhz+ og twinmos 3200 minne....så blir det skjermortet flaskehals så det holder. Men må ut med ca 1600 kr mer for 9800 np som jeg har tenkt på. Angreretten gjelder enda! Men så kommer spørsmålet: trenger jeg noe bedre enn det jeg har nå. Kan jo spille alle spill uten problem. Og etter det jeg har hørt vil half life 2 også gå greit. Så hva skal man med bedre???? Men uansett litt irriterende med flaskehals i skjermkortet!!

Lenke til kommentar

Har du stramt busjett egentlig?Hvis du ser på denne gode Posten fra Zythius,så ser du at Radeon 9500 non pro er bedre enn Radeon 9600 non pro,så om du har penger nok så synes jeg at du bør gå for Radeon 9600 pro eller om du får taki et brukt Radeon 9500 pro kort :wink: Eller du kan kjøpe deg Sapphire Radeon 9600 pro "Fireblade" for rundt 1800kr hos mpx,men det blir vel sikkert for dyrt for deg,å for dere andre som leser denne så vet jeg at han snakker om erfaring fra Radeon 9600np,bare gir mine tips/råd :wink:

Lenke til kommentar
hvordan er 9600 pro ultimate edition i forhold til fireblade edition?

ultimate er den dyreste, men hvilke andre funksjoner/overklokkingsegenskaper har det i forhold til fireblade?

 

er jo "bare noen hundrelapper i forskjell"

 

9600 pro ultimate edition er som jeg har forstått det samme som 9600 pro,men forskjellen er bare at ultimate Edition bruker passiv kjøler som betyr 0 støy :D

Lenke til kommentar
Hei,

 

Fikk i dag min Saphire Radeon 9600 non pro. Det jeg lurer på er hva slags minne står det på den. Jeg ser ikke noe 40, men TG 36 på slutten på de Samsung brikkene som sitter på GK. Er det slik at det er snakk om 3.6ns brikken? Prøvde meg litt med OC, men kom ikke over 250MHz.

 

Staljin

 

Jeg har et Radeon 9000 Pro i maskin nr.2 og den har også minne som ender på 36 (noen jeg antar å være 3.6ns minne). Teoretisk skal det være godt for 275(550) MHz, men klokker jeg så høyt, får jeg artifacts på skjermen. Det må enten være drittminnebrikker, noe galt med minnet, eller så er minnet merket feil. Ellers så er det rett og slett ikke 3.6ns minne, men 4ns. (Kortet er klokket til 275/250 som standard)

 

Mitt Radeon 9800 non-pro i maskin nr.1 har minne som ender på 33 (3.3ns?), noe som tilsier max 303 MHz frekvens, men jeg har tatt det mye høyere en som så, faktisk helt opp til over 320 MHz uten problemer. Rart med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...