Gå til innhold

Penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plenklipping (både offentlig og privat)

Male hus/hytter o.l

Sitte barnevakt (om familien din kjenner barnefamilier).

Være dyrepasser (om du kjenner noen som har dyr og som skal på reise)

Vaske bil til naboer / venner av familien / mor og far.

Være ekstra behjelpelig hjemme for høyere ukepenger.

 

Det var bare noe jeg kom på i farten, finnes nok mye små-pjatt du kan gjøre for noen slunter, men det er jo ikke stort betalt - så tålmodighet må du nok ha uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler male hus. Hvis du har litt arbeidsinnsats (samt hvert borti dette tidligere) er det penger å tjene her. Proffer tar jo mange titusener for å male ett hus. Jeg og en kompis tok engang 12-15 000 for ett hus (men det var for ca 12-13 år siden). Dog var det mye jobb; vi skrapte hele huset (tomannsbolig) og malte det to ganger. Men jeg må legge til at vi var ca 3 år eldre enn TS, samt at vi begge hadde malt mye tidligere. Dette blant annet på grunn av feriehus og hytter langs Trøndelagskysten (vinden skraper malinga av veggene.. - så det medfører MYE vedlikeholdsarbeide.. dog var dette gratisarbeide)

Men jeg vet ikke om noen vil sette en 14-åring til en slik jobb da :-(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, det ser ut som at alle sammen her ikke synes det er en god ide å kjøpe Alienware... Men en venn av meg har en Alienware M17x (bærbar) som han kjøpte for ca ett år siden. Den kostet riktignok 15.000,- men har 16 GB RAM, 1 TB harddisk og en del andre greier jeg ikke helt vet hva er. Men alt i alt er den VELDIG bra, spesielt til spilling av mer krevende spill, som Battlefield, MW3 og de spillene der... Jeg synes de ser veldig bra ut og at det er litt overdrevent med alle de lysene, men jeg synes det er verdt det :)

Nå har jeg altså da bestilt en Alienware X51 med BenQ gaming monitor, RAT 9 fra Cyborg og Logitech surround høytaler system :3

Lenke til kommentar

det er kanskje litt sent, men en sommerjobb? hvor du kan vaske, male eller hva som er nevnt tidligere?

 

jeg bor selv på gård som onkelen min driver, og nå om sommeren er det klart behov og ønske om hjelp, så om du har noen gårder i nærheten så er det nok bare å spørre!:-)

 

og til dere som sier det er bortkastet å kjøpe dette, så syns jeg at så lenge han har lyst så burde han få lov til å kjøpe hva han vil uten at folk skal komme med slike kommentarer!:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det ser ut som at alle sammen her ikke synes det er en god ide å kjøpe Alienware... Men en venn av meg har en Alienware M17x (bærbar) som han kjøpte for ca ett år siden. Den kostet riktignok 15.000,- men har 16 GB RAM, 1 TB harddisk og en del andre greier jeg ikke helt vet hva er. Men alt i alt er den VELDIG bra, spesielt til spilling av mer krevende spill, som Battlefield, MW3 og de spillene der... Jeg synes de ser veldig bra ut og at det er litt overdrevent med alle de lysene, men jeg synes det er verdt det :)

Nå har jeg altså da bestilt en Alienware X51 med BenQ gaming monitor, RAT 9 fra Cyborg og Logitech surround høytaler system :3

:rofl:

 

16GB RAM koster ca 800 og 1TB harddisk = 400kr

 

Bare så du vet det

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Da jeg var 14 tjente jeg 500 kr hver søndag på å selge avisa på døra til folk. Enkel jobb, og ganske koselig egentlig. Får flust med tips til jul. Tjente mange hundre kroner ekstra, pluss haugevis av godteri.

 

BTW: Hvis du skal ha gaming-pc er jo bærbar det dårligste du kan kjøpe. Selvbygd stasjonær er og blir det beste du kan få.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...