Gå til innhold

Grafikkortguiden.Kjøpe nytt kort?Se her før du lager ny post


Dux ducis

Anbefalte innlegg

- Kun kontor arbeide?

 

Eldre Matrox kort

Radeon 7xxx

Geforce2/3/4 mx series

Integrert på Hovedkort som ABIT NF7-M ol.

Matrox parhelia; Et stor og funksjonelt skrivebord, i børser rundt i verden er dette vanlig.

 

Har selv et Matrox millenium MGA som jeg er rimelig fornøyd med på bilekvalitet ,men hvorfor velger du GF serien til bildekvalitet? Kanskje du ikke har hørt det at GF serien ikke har noe bra bildekvalitet?

 

Og et GF4mx kort er ikke så dårlig som du skal ha det til altså. Jeg har selv hatt Nforce2 IGP (Har det enda ,men bruker det ikke) og der spiller jeg spill med 800*600 og 1024*768 uten problemer i de fleste spill.

 

MotoGP2 , EF2 ,Freelancer,UT2003.

 

Men bildekvaliteten er ikke noe og skryte av og dermed burde de fjernes derifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakket om R8500 kort i den sammenhengen da. Det finnes R8500kort som kjører på 230,250,275 og 300.

 

Hvor får du 300 fra? Og, du kan få bulk (kunne;)) på 186/186 og 200/186... (Eller var det 183? Lenge siden, men Sapphire lanserte et slikt kort)

 

Men, jeg lurer fortsatt på hvilken produsent som default klokka R200 til 300/300...

Lenke til kommentar

Angående de kortene som gikk på 300 så fikk ikke jeg prøvd et slikt kort selv. Men det var en butikk i utlandet som hevdet at de solgte 300mhz kort. Mener det var en norsk butikk også (En som var i vinden og reklamerte på hardware.no for omtrent 20-24mnd siden)

 

 

PS: Det finnes også 166 kort. Crusial lagde jo et kort med 6ns ram (!!). Da kunne vi andre kose oss med 3.6ns som var standard på 250/275 korta

Lenke til kommentar

Hallo 555. Det med at jeg nevnte 300mhz versjoner av R8500 er faktisk litt feil. Det var 3.party kort som kjørte på 300mhz (noen på 300core og 275mem OG noen andre med 300core 300mem)

 

Beklager hvis jeg har forårsaket litt rot her med 300mhz pratet.

Men det finnes iallefall 300mhz versjoner ute på markedet. Er det som er det som betyr mest imo.

Lenke til kommentar

men hvorfor velger du GF serien til bildekvalitet? Kanskje du ikke har hørt det at GF serien ikke har noe bra bildekvalitet?

 

har brukt geforce-kort i 3 år nå, og ennå har jeg ikke klort ut øynene mine pga dårlig bildekvalitet. det er godt mulig at det finnes bedre alternativ, men jeg kan ikke helt si at jeg ser den enorme forskjellen på ati, matrox og nvidia.

Lenke til kommentar

Har du kortsluttet noen av motstandene på utgangene? Anandtech hadde en artikkel om at dette kunne gjøre bildekvaliteten en god del bedre på endel GF kort. Men jeg mener at jeg ser forskjell på et G400 og et GF4ti kort. Forskjellene er ikke så store ,men når man sitter forran en dataskjerm 10timer+ daglig så blir de små forskjellene viktige.

Lenke til kommentar

ser noe mener Matrox eller ati er best på 2d/3d,men jeg har tilgode og

se dette selv...

 

kan hende Matrox er bedre på film/redigering på seff flere skjermer...

men utover dette har jeg aldri sett noe forskjell som man legger merke

til..

har jo vært mye debatter om ati-bildekvalitet her på forumer,selv om mange sier at de ikke klarer og se noe fårskjell...

 

så hvis CFD har en link og vise der man ser fårskjell hadde der jo vært

fint isteden får og klage på de andre kortene...

Lenke til kommentar

Angående bildekvalitet:

 

Har selv erfart at GF/nVidia serien har "dårligere kvalitet i de høyere oppløsninger. Vanskelig å se forskjell mellom et GF4Ti4600 (Asus kort, som en venn av meg har) på hans Sony (G420 trur jeg) 19" og mitt Radeon8500 kort i 1024x768x32. Gikk vi over dette i oppløsning kunne vi se liten forskjell som økte med oppløsningen. Bildet ble "blurrete" med hans GF4Ti4600 (Igjen et Asus kort) i forhold til mitt Radeon8500.

 

Jeg er ikke så kjent over forskjellig kvalitet over (RAM)DAC'ene fra fabrikant -> fabrikant. Men jeg tror Hercules for en tid siden lagde GF. kort, så hvorfor ikke få noen til å kjøpe en Hercules med nVidia chipp og en Hercules med ATi chipp for å spane forskjellene på en kvalitets skjerm? Skjermen har veldig mye å si på dette. Sier seg selv at har du en cr4ppy skjerm, så kan du ikke se etter kvalitetsforskjeller mellom to DAC'er...

Lenke til kommentar

9100 diskusjonen

 

Jeg har et fra Crucial. Ja det har 250/250.

MEN det er et nedklokka 8500, bare oppdatert bios. Dette kortet er bedre enn 8500! Leste dette i et forum. Som hadde urla, bare jeg hadde funnet det forumet. Så kunne jeg slengt fakta på bordet.

 

Ytelsen er fantastisk, men klokking er :roll:

...ikke min greie.

 

Fikk 7900 i 3Dmark 2001.

Hva som er normalt med 8500 er jeg ikke helt sikker på. Men en jeg kjenner fikk 7600 med sitt 8500. (ikke le kort nei)

Testet på: 786mb ddr, xp2000+, msi kt333.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...