Gå til innhold

[Løst] Hva skal det bli av meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som hjelper er å utsette seg for situasjonene du er redd for. Enten alene, med venner som hjelper deg et steg på veien, eller veiledet av psykolog. Gjør en ting hver dag du er redd for. Eksempler kan være: gå litt lengre enn sist, gå til butikken, gå inn i butikken, handle i butikken, si hei til fremmede etc. Ikke la dette ødelegge for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare du som kan finne ut av hva som passer deg. Mitt råd er å sette deg selv i et mindre selvdestruktivt miljø. For det er ingen som kan si at det er sunt å være skuffet over seg selv.

 

Ta deg et år der du gjør ting du har lyst til å gjøre. Mitt råd er folkehøyskole. Der kan du drive med hva som helst et år. Du kommer til å få bygd opp selvtilliten din og du lærer nye ting uten at det blir satt krav til prestasjoner. Der kan du finne ut av hva du har lyst til å gjøre sammen med andre mennesker på din egen alder som heller ikke vet hva de skal bli ennå.

 

Det sagt så er det svært få som vet hva de skal bli når de er 19. Ikke vær så hard med deg selv.

Lenke til kommentar

Støtter rådet om folkehøyskole. Var en del der jeg gikk med mye større bagasje enn det du har. Lærerne og miljøarbeiderne der jeg gikk var veldig forståelsesfulle og hyggelige mennesker. En helt annen setting med noe du liker uten krav og bra folk virker for meg som et bra opplegg med dine utfordringer. Send PM om du lurer på hvilken skole jeg gikk på.

Lenke til kommentar

Du er bare 19. Du har mange år på at det skal bli noe av deg.

Kjenner ingen 19-åringer som det har blitt noe av.

Jeg er 21, og det har ikke blitt noe av meg heller.

 

Støtter ikke forslaget om folkehøyskole, med mindre du vet med deg selv at gjelden ikke blir en ekstra byrde.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...