Gå til innhold

Forslag til spille laptop til 12000,-?


Anbefalte innlegg

Hvor mye penger vil du bruke? Det er ikke vits å sette opp en minstepris, logisk nok. Vi forumbrukere trenger ikke forholde oss til noe annet en makspris. Skriv gjerne om du ønsker porto inkludert i prisen.

ca 12000

 

•Hva skal du bruke maskinen til? Mange spørsmål besvares når vi som svarer vet hva du skal bruke maskinen til. Prosessorvalg avhenger mye av dette.

Spille Secret world når jeg er vekke hjemmefra.

 

Hvilke krav stiller du til maskinen? I forhold til skjerm, mengde minne og harddisk-plass/hastighet. Har du lite peiling her bør du uansett skrive "rask harddisk" eller "god oppløsning på skjerm" o.l.

Rask som he.....

full hd

helst ssd

ok nok innsynsvinkel til at 2 personer kan sitte vedsiden av hverandre å se film.

 

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? I så fall, list dem opp.

bærbar, ikke slepbar så røfli 15" er maks size.

 

•Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare, er det fint om du tar det også med i posten.

Bluray så man kan se film på den.

 

Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha, eller hvorvidt du er åpen for forslag. Det er mange brukere som har erfaringer med flere forskjellige maskiner og det er alltid noen som har et bra maskin-tips på lur, som ingen har nevnt før.

Syntes http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744850#extra treffer bra, men poster jo her for å se hva andre kommer opp med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.

Det er nok den asusen det heller mot.

 

Har hatt noen problemfrie pc-bygg med asus produkter opp gjennom årene no og er nok blitt litt asus fanboy.

Skal litt til for å vippe meg av pinnen på den pcen der.

 

 

Noen som har kjennskap til om den 750gb disken i asusen er en ssh disk, og hvor mye av disken som da er ss ?

Endret av knut71
Lenke til kommentar

Det skal gå ann, men er litt tungvindt, tror msata slotten er under det optiske drevet, så man må ut med det også for å komme til. Men er man litt fingernem burde det gå bra.

 

Crucial kommer med noen fine raske msata SSD'er som er mye raskere enn de som allerede er på markedet, f.eks denne på 128Gb: http://www.multicom.no/CRUCIAL-SSD-128GB-mSATA-6Gbps/cat-p/c/p4813510

 

kommer også i 256Gb utgave, men er vel litt mer enn man trenger til os: http://www.multicom.no/CRUCIAL-SSD-256GB-mSATA-6Gbps/cat-p/c/p4813511

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det ble en asus g55VW

 

Den klarer ca 35-40 fps i Secret world med settings på medium. Noen ganger masse mer når det ikke er noe komplekst på skjermen.

 

motionblur, tesselation og de sakene der er avslått.

Taper omlag 5-7 fps på å slå det på.

Jeg hører viftene når jeg spiller men det er ikke en sjenerende orkan.

 

DEn største forskjellen jeg merker er forøvrig at skjermen er tåler mye mer avvik i både horisontal og vertikal innsyns vinkel enn jeg er vant med fra både billige hjemmelapptopper til dyre jobbe-lapptopper.

Det er fint når man skal sitte 2 og se en film.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hører du noe viftestøy ved surfing o.l?

 

Man hører viften(e) viss man vil høre de men jeg syntes dem er stille.

Og veldig stille blir det viss man bytter fra peromance til quiet office mode. (en egen knapp vedsiden av på/av bryter)

 

En annen funsjon jeg har lært meg å sette pris på er asus sin "instant on"

Den er rett og slett bare "på" og klar til bruk når jeg tar opp skjermen.

Tåler omlage 5 dager i den modusen uten tilført strøm før an stenger helt ned.

 

En negativ ting er lyden på an.

Dette subwofer styret er helt banan driver på. og jeg har rett og slett skrudd det av for å unngå å relatere til det.

Fremdeles bedre lyd enn en typisk jobbe laptop men litt skuff.

Endret av knut71
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...