Gå til innhold

Laptop, Ivy bridge, 16gb minne, Quadro FX el. 25k


Anbefalte innlegg

Hei

 

trenger en Laptop til skolen etter sommeren, det jeg skal jobbe med kan sammenlignes med hi end videoredigering når det kommer til krav til ytelse. (se ved. filmer) trenger litt hjelp siden jeg ikke klarer å finne en maskin som har kriteriene mine:

Intel I7 ivy bridge

quadro FX eller liknende

16 gb ram

helst en 128+ gb SSD

budsjettet er på mellom 20 - 25k

 

 

fimer for å vise litt av det jeg skal drive med

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

på forhånd takk

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men den leveres jo ikke med quadro FX kort da. positivt er jo at den har M-sata da. noen flere forslag?

 

Edit: fikk Kunshan P170 med alle kravene mine til underkant av 30k, er det noe alternativ til denne som leveres med quadro FX kort?

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600341;c:100560;fl:0#2194-10610947-1;2322-3754188-1;2201-10582288-1;2203-10500502-1;2199-10607895-1;2196-10606016-4;2197-4479941-1;2198-10593543-1;2195-4206728-1

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar

https://www.amentio....D=LY530EA%23ABN

 

HP EliteBook 8760w er basert på Sandy Bridge. Men her har du en fantastisk god maskin med overlegen byggekvalitet. Displayet er veldig godt, og med full HD.

 

Om du har tålmodighet så kommer de store produsentene med workstation laptoper over sommeren basert på Ivy. Nå er ikke selve ytelsen spesielt mye bedre på Ivy kontra sandy, men har noe lavere strømforbruk og bedre ytelse på den integrerte grafikken.

 

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gå for denne, bytte ut disken med feks Samsung 830 128gb og lagt til en 4gb minnemodul. Det er en piece of cake å operere på disse maskinene, behøver ikke skrutrekker engang for å komme til godsakene.

 

EDIT: olestokk kom før meg.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Får omtrent 26K uten å endre skjermen, HPen har en Skjerm sammenlignbar med den dyreste skjermen på Dell PCen.

 

Koster vel omtrent 800kr for 16GB minne: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

ok, visste ikke det :p

det var billig. Er noen år siden jeg har kjøpt RAM hører jeg...

 

Men, har tenkt litt, hva med ATI FirePro? hvordan er markedet for Laptopper med det? har sett litt rundt men finner ikke stort...

Lenke til kommentar

Lenovos Thinkpad W530 har Ivy Bridge og NVIDIAs nyeste versjon av Quadro FX, K-serien. Tilgjengeligheten er vel som på de andre merkene. :p

 

Husk også på at så kraftige laptoper som vi snakker om her veier en god del... ~2.8Kg - 3Kg for laptopen + strømforsyning er mye å dra på (f. eks. W520 har en 170W på nærmere kiloen).. Vet at man får mindre strømforyninger fra flere av produsentene men da får man heller ikke full kraft ut av PCen. De sluker fort strøm også så ikke forvent veldig god batteritid. Og for en student er kanskje slepbar-faktoren viktig ;)

 

Uansett hvilket merke du går for, får du i deres Workstation serier en maskin som er kraftig og godt utbyggbar. Mulighet for 2 interne disker (swappe DVD med disk med eget adapter), 32GB RAM, Full HD skjermer av god kvalitet etc. Tar du med docking har du uttak for to eksterne skjermer + intern.

 

Ville selv ha holdt meg til en av de gamle traverne selv, HP, Lenovo, Dell, Fujitsu. HP er forøvrig pt. den eneste av NVIDIAS Workstation partnere som leverer laptoper med kraftigere skjermkort enn K2000M (Når 8770w kommer).

Lenke til kommentar

Når det kommer til vekt eer jeg fullt klar over at jeg må ha en slepbar for å få den kraften jeg vil ha.

vet dere når 8770w blir lansert?

edit: så forresten nå at 8770w bare kommer med 4GB ram, hvorfor kommer de med så lite?

edit2: W530 har også bare 4GB, skjønner ikke hvorfor de har så lite når det er arbeids stasjoner?

Endret av Skrollan
Lenke til kommentar

edit2: W530 har også bare 4GB, skjønner ikke hvorfor de har så lite når det er arbeids stasjoner?

 

Du får ferdigspesifiserte maskiner med mer minne men det er vel der produsentene henter inn marginene sine, presse prisen (litt) ned på maskinen og selge oppgraderinger dyrt.

 

Har du forresten vurdert ekstern skjerm, docking etc? 24" 1920x1200 / 27" IPS 2560x1440 IPS skjermer på tilbud fra f. eks. Dustin (Dell: U2412M / U2711, HP ZR2440w / ZR2740w)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

da er det på tide å bestille maskin. Ser HP har lansert 8770w nå, den ligger på ca 26k, har også sett at de har en I5 med firepro M4000, tror dere denne er kraftig nok? kanskje jeg kan spare noen tusen på å kjøpe en svakere maskin. noen som har noen mening om hva jeg trenger for så kraftig grafisk design?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...