Gå til innhold

Abit NF7-S v.2/BIOS-problemer!


z_lakaman

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et Abit NF7-S v2-hovedkort, slik jeg ble anbefalt her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=143106.

Etter å ha skrudd PC'en sammen, og skrudd den på, så alt ut til å gå fint.

Men da jeg skulle inn i BIOS gikk alt utrolig sakte.

Etter å ha justert opp til XP 2500-hastighet, bootet jeg opp med en Windows 2000-CD. Da fikk jeg "Disk I/O-error. Status 00002000".

Etterpå prøvde jeg å boote opp med Windows XP Home, men da skjedde det ingenting. Alt sto bare stille med en blåskjerm.

Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Hva er galt?

 

Oppsett:

AMD Athlon XP 2500

Abit NF7-S V2

Twinmos PC3200 256x2 MB

Maxtor ATA-133 120 GB

ATI Radeon 9100 128 DDR

Samsung 52x CDRW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er BIOS'ens treghet det største problemet lenger, men det at jeg ikke får installert OS - noe som kanskje også har med BIOS å gjøre?

Håper da ingen komponenter er defekte.

 

Jeg fikk beskjed av en om å ta ut CD'en etter installasjonen før den restarter, slik at den booter opp fra HD, men da får jeg ""DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"-feilmeldingen.

Lenke til kommentar
Nå er BIOS'ens treghet det største problemet lenger, men det at jeg ikke får installert OS - noe som kanskje også har med BIOS å gjøre?

Håper da ingen komponenter er defekte.

 

Jeg fikk beskjed av en om å ta ut CD'en etter installasjonen før den restarter, slik at den booter opp fra HD, men da får jeg ""DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"-feilmeldingen.

 

Har akkurat samme problem som deg med samme hovedkort. Får beskjed om at den må restarte og så får jeg samme meldingen som Mikael. Har prøvd å disable cdromen som boot device men den prøver å boote fra cden uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...