Gå til innhold

Hva skal disse lederne med de høye lønningene?


Anbefalte innlegg

la oss være enige om at ingen på tråden har gitt noen gode ideer om hva de skal med alle penggene.

det bare EER sånn. og sånn må det være.

I disagree

jeg hater ikke. jeg er oppgitt.

dette er det jeg oppfatter som vaanligvis intelligente mennesker...

men jeg tror at nær fremtid vil se pengeblindheten.

 

er det ingen som etter hvert finner det litt rart at den bedriften som for x-te år på rad her blitt stemt frem som den beste å jobbe i, IKKE EN GANNG HAR BUDSJETT?

'Lekebedrikt'?

nei. tenke utenfor boksen.

the future will see!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ingen som etter hvert finner det litt rart at den bedriften som for x-te år på rad her blitt stemt frem som den beste å jobbe i, IKKE EN GANNG HAR BUDSJETT?

'Lekebedrikt'?

nei. tenke utenfor boksen.

the future will see!

 

Hvilke bedrift er dette? Det finnes også flere reelle alternativer til budsjetter. Uansett om de fører budsjetter eller ikke så må de føre regnskap, jeg tror ikke du er helt klar over hva et budsjett er.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at ingen har spurt om hvor høye lønninger TS egentlig snakker om. Diskuteres det internasjonale toppledere med 100 + millioner i lønn, eller nordmenn med 4-5? For sistenevnte er et liv i sus og dus ikke en realitet, de har som regel bare litt finere av alt enn det andre har.

Lenke til kommentar

tja. hva sskal jeg si?

hvor mye jeg snaakker om? - alt som er MENINGSLØST. og tro ikke at aantallet personer er neglisjerbart. selvfølgelig er det begrenset hvor mange som bor i dre toppeste husene, men det er jo ikkke poenget.

jegg d snakker om alleb som styrer ørten ggr mer penger enn de kan trenge.

 

Er tastaturet ditt ødelagt eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tja. hva sskal jeg si?

hvor mye jeg snaakker om? - alt som er MENINGSLØST. og tro ikke at aantallet personer er neglisjerbart. selvfølgelig er det begrenset hvor mange som bor i dre toppeste husene, men det er jo ikkke poenget.

jegg d snakker om alleb som styrer ørten ggr mer penger enn de kan trenge.

 

Er tastaturet ditt ødelagt eller noe?

 

jeg orker kke si det ofte... jeg er sterkt hs andicappet. bear with me

Lenke til kommentar

Det er veldig mye å bruke penger på, vist du ikke klarer tenke på andre ting å bruke penger på en forbruk synes jeg synd på deg.

Selv ville jeg nok brukt en del på romfart, f.eks sponse kolonisering av Mars, der kan du bruke ganske så mange milliarder. Kanskje laget mitt eget selskap med base på Mars?

 

Eller jeg ville brukt penger på å sponse forskning innenfor life extension.

 

Hva med å lage en super datamaskinen med noen exabyte flops og hjulpet å kurere kreft etc .. Egentlig uendelige med penger jeg kunne brukt, og såklart jeg ville nok ha kjøpt meg et fint hus og en bil etc.

Lenke til kommentar

nice! you beat me to the punsh. har man sykt myye penger, så har man to valg:

1. tjene mer penger

2. fforskning og veldedighet

 

men for de fleste rike er tanken på nr 2 ganske fjern.

'tenke på andre? med MINE penger? right!'

 

jeg tror vi får fortsette å være oppgitte, og glede oss over unntakenee som faktisk finnes.

 

bergensere

 

T. Mohn

 

prove me wrong

Lenke til kommentar

nice! you beat me to the punsh. har man sykt myye penger, så har man to valg:

1. tjene mer penger

2. fforskning og veldedighet

 

men for de fleste rike er tanken på nr 2 ganske fjern.

'tenke på andre? med MINE penger? right!'

 

jeg tror vi får fortsette å være oppgitte, og glede oss over unntakenee som faktisk finnes.

 

bergensere

 

T. Mohn

 

prove me wrong

 

Virker som du er av den oppfatning at rike mennesker kun tenker på seg selv. Det er hva man kaller generalisering.

Det er mange rike som bidrar utrolig mye, men det er ikke alle som krever en VG forside hver gang de gjør noe godt.

Lenke til kommentar

nice! you beat me to the punsh. har man sykt myye penger, så har man to valg:

1. tjene mer penger

2. fforskning og veldedighet

 

men for de fleste rike er tanken på nr 2 ganske fjern.

'tenke på andre? med MINE penger? right!'

 

jeg tror vi får fortsette å være oppgitte, og glede oss over unntakenee som faktisk finnes.

 

bergensere

 

T. Mohn

 

prove me wrong

 

Virker som du er av den oppfatning at rike mennesker kun tenker på seg selv. Det er hva man kaller generalisering.

Det er mange rike som bidrar utrolig mye, men det er ikke alle som krever en VG forside hver gang de gjør noe godt.

I beg to differ.

de aller fleste som gjør noe godt, vil ha anerkjennelsse.

anonymee fiilantroper er få.

man har ddem som feks tilbyr dusører i stfraffesaker. jeg regner med at man ve,lgedr annonym for ikke å drukne i tiggerbrev.

 

kan du nevne tre salker med iukjent fin<ansiering?

Lenke til kommentar

nice! you beat me to the punsh. har man sykt myye penger, så har man to valg:

1. tjene mer penger

2. fforskning og veldedighet

 

men for de fleste rike er tanken på nr 2 ganske fjern.

'tenke på andre? med MINE penger? right!'

 

jeg tror vi får fortsette å være oppgitte, og glede oss over unntakenee som faktisk finnes.

 

bergensere

 

T. Mohn

 

prove me wrong

 

Virker som du er av den oppfatning at rike mennesker kun tenker på seg selv. Det er hva man kaller generalisering.

Det er mange rike som bidrar utrolig mye, men det er ikke alle som krever en VG forside hver gang de gjør noe godt.

I beg to differ.

de aller fleste som gjør noe godt, vil ha anerkjennelsse.

anonymee fiilantroper er få.

man har ddem som feks tilbyr dusører i stfraffesaker. jeg regner med at man ve,lgedr annonym for ikke å drukne i tiggerbrev.

 

kan du nevne tre salker med iukjent fin<ansiering?

 

Du vil at jeg skal finne noe som er ukjent? Det gidder jeg ikke å bruke tid på altså.

Lenke til kommentar

Grunnen til at rike i Norge ikke gir bort så mye, er at de allerede gir bort vanvittig mye i skatt opptill 70 % vist de har vanlig lønn + formue skatt. Uten den er jeg sikker på de fleste hadde gitt bort ihvertfall 10-20 %.

 

Man kan bruke penger på annet en forbruk av egoistiske grunner, f.eks vist man har lyst til å leve lenger kan man bruke penger på forskning innenfor life extension av egoistiske grunner. Selge resultatene av forskningen til andre, og tjene enda mer penger (evn få litt tilbake). Og forske enda mer.

 

Og 3 anonyme donors ..

http://www.vancouver...3538/story.html

 

http://www.statesman...ts-2343548.html

 

http://www.huffingto..._n_1623102.html

Lenke til kommentar

Grunnen til at rike i Norge ikke gir bort så mye, er at de allerede gir bort vanvittig mye i skatt opptill 70 % vist de har vanlig lønn + formue skatt. Uten den er jeg sikker på de fleste hadde gitt bort ihvertfall 10-20 %.

 

Man kan bruke penger på annet en forbruk av egoistiske grunner, f.eks vist man har lyst til å leve lenger kan man bruke penger på forskning innenfor life extension av egoistiske grunner. Selge resultatene av forskningen til andre, og tjene enda mer penger (evn få litt tilbake). Og forske enda mer.

 

Og 3 anonyme donors ..

http://www.vancouver...3538/story.html

 

http://www.statesman...ts-2343548.html

 

http://www.huffingto..._n_1623102.html

wow

pent jobbet!6

konk,: det finnes flere håndfuller ex i den vestlige vden på rike xslom v delr anony

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...