Gå til innhold

Hva skal disse lederne med de høye lønningene?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Se nå ikke bort fra at endel av disse kaksene bruker litt av overskuddet på lokale interesser, så som diverse kulturelle prosjketer. Så er det vel noen som kanaliserer overskudd direkte inn på nye prosjekter. Og, det som blir igjen kan de for min del bare fortsette å kose seg med.

 

Uannsett hvor lite eller mye jeg personlig synes om at det er en haug av folk som har mer å rutte med enn meg - hjelper det ikke meg det spøtt å misunne dem, og jeg vil ikke "stjele" pengene fra dem, selv om noen politiske partier synes det er greit å beskatte de rike ekstra hardt ... :closedeyes:

 

Jeg tror at trådstarter heller skal gjøre noe med sin egen misunnelse, hvis det er der saken egentlig ligger - det er ikke veldig lekkert å plassere ansvaret for egne følelser hos andre - og i hvert fall ikke hos noen som man ikke har noen som helst relasjon til.

 

Så ts - opp med hodet - drit i hva andre har eller ikke har - få heller det beste ut av det du har.

 

Lykke til.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se nå ikke bort fra at endel av disse kaksene bruker litt av overskuddet på lokale interesser, så som diverse kulturelle prosjketer. Så er det vel noen som kanaliserer overskudd direkte inn på nye prosjekter. Og, det som blir igjen kan de for min del bare fortsette å kose seg med.

 

Uannsett hvor lite eller mye jeg personlig synes om at det er en haug av folk som har mer å rutte med enn meg - hjelper det ikke meg det spøtt å misunne dem, og jeg vil ikke "stjele" pengene fra dem, selv om noen politiske partier synes det er greit å beskatte de rike ekstra hardt ... :closedeyes:

 

Jeg tror at trådstarter heller skal gjøre noe med sin egen misunnelse, hvis det er der saken egentlig ligger - det er ikke veldig lekkert å plassere ansvaret for egne følelser hos andre - og i hvert fall ikke hos noen som man ikke har noen som helst relasjon til.

 

Så ts - opp med hodet - drit i hva andre har eller ikke har - få heller det beste ut av det du har.

 

Lykke til.

:)

Se nå ikke bort fra at endel av disse kaksene bruker litt av overskuddet på lokale interesser, så som diverse kulturelle prosjketer. Så er det vel noen som kanaliserer overskudd direkte inn på nye prosjekter. Og, det som blir igjen kan de for min del bare fortsette å kose seg med.

 

Uannsett hvor lite eller mye jeg personlig synes om at det er en haug av folk som har mer å rutte med enn meg - hjelper det ikke meg det spøtt å misunne dem, og jeg vil ikke "stjele" pengene fra dem, selv om noen politiske partier synes det er greit å beskatte de rike ekstra hardt ... :closedeyes:

 

Jeg tror at trådstarter heller skal gjøre noe med sin egen misunnelse, hvis det er der saken egentlig ligger - det er ikke veldig lekkert å plassere ansvaret for egne følelser hos andre - og i hvert fall ikke hos noen som man ikke har noen som helst relasjon til.

 

Så ts - opp med hodet - drit i hva andre har eller ikke har - få heller det beste ut av det du har.

 

Lykke til.

:)

du er positiv, det zka,l du ha!

misunnelig<? nei. bare 0på dem har helse...

noen må ta ansvar, og gi jobb toil helsesektoren...

lev snillt!

Lenke til kommentar

La oss nå ikke skjære alle under en kniv - eller, la oss ikke kjøre over alle med samme Porche, som de pleier å si...

 

Jeg tror egentlig ikke denne diskusjonen fører noe sted. Du prøver bare å kategorisere velstående mennesker - og jeg forstår ikke helt hva det har med økonomi å gjøre. :) Hva ønsker du å diskutere egentlig? :)

Lenke til kommentar

La oss nå ikke skjære alle under en kniv - eller, la oss ikke kjøre over alle med samme Porche, som de pleier å si...

 

Jeg tror egentlig ikke denne diskusjonen fører noe sted. Du prøver bare å kategorisere velstående mennesker - og jeg forstår ikke helt hva det har med økonomi å gjøre. :) Hva ønsker du å diskutere egentlig? :)

innerst inne har du nok rett.

jeg valgte å plssere tråden her fordi dde fleste som har godt av å lese den, er her.

vil du bli hhørt, er det mer effektivt å banne I KIRKEN.

jeg ønsket å sette lys på økonomiens svake sider. markedet klarer ikke styre seg selv.

det blir dans rundt gullkalven.

det at ddet tok så lang tid før poenget ble nevnt, viser at jeg hadde et poeng..

hva fisk?

svakhetenwe med dagens system.

'men jeg vil diskutere hvordan jjeg kan få råd til en større gullkalv!'

toough luck.

Lenke til kommentar

Haha! Så du tror alle kaksene på forumet henger på økonomidelen?

 

Utdyp gjerne hvordan markedet ikke klarer å styre seg selv.

har du sett programmet der små bbarn fikk tilgang til 'fisk' og ble lovet en dollar for hver fisk dee klarte å grafse til seg, MEEN TO DOLLAR PER FISK HVIS DE KLARTE Å VENTE...?

tror du det var mye fisk iigjen et halvt sekund etter at fisket startet?

det er ikke helt det samme, men det er slike kortsiktige børstanker som er problemet i verden...

hva som helst, bare JEG får mest mulig NÅ.

 

foolktrenger ro i ræven nok til å tenke - hva trenger jeg NÅ?'

og hviilke brilliante beslutninger er det i praksis gutta gjør? ingenting!

 

for å si det kort: dde fleste har de trenger... hvorfor ikke dde som bare mang,ler 100-dobbelt poorsjon?

 

ja til mindre ego!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Haha! Så du tror alle kaksene på forumet henger på økonomidelen?

 

Utdyp gjerne hvordan markedet ikke klarer å styre seg selv.

har du sett programmet der små bbarn fikk tilgang til 'fisk' og ble lovet en dollar for hver fisk dee klarte å grafse til seg, MEEN TO DOLLAR PER FISK HVIS DE KLARTE Å VENTE...?

tror du det var mye fisk iigjen et halvt sekund etter at fisket startet?

det er ikke helt det samme, men det er slike kortsiktige børstanker som er problemet i verden...

hva som helst, bare JEG får mest mulig NÅ.

 

foolktrenger ro i ræven nok til å tenke - hva trenger jeg NÅ?'

og hviilke brilliante beslutninger er det i praksis gutta gjør? ingenting!

 

for å si det kort: dde fleste har de trenger... hvorfor ikke dde som bare mang,ler 100-dobbelt poorsjon?

 

ja til mindre ego!

 

Her er jeg helt enig med deg. Også må jeg akseptere at sånn er verden skrudd sammen, for tiden. Hvor lenge vi skal ha det sånn, vet vi ikke, men det er håp om at nødvendigheten av en mer global rettferdig fordeling vil tvinge frem en bedre måte å fungere helhetlig på.

 

Ego er en grei sak, men alt med måte, og i dag er det slik at egoet til forbrukeren trigges på alle måter og kontinuerlig - slik at det som egentlig er en liten lyst, blir nesten en livsnødvendighet, eller noe man bare må ha, for å føye seg inn i rekken av vellykkede mønsterborgere.

Lenke til kommentar

Haha! Så du tror alle kaksene på forumet henger på økonomidelen?

 

Utdyp gjerne hvordan markedet ikke klarer å styre seg selv.

har du sett programmet der små bbarn fikk tilgang til 'fisk' og ble lovet en dollar for hver fisk dee klarte å grafse til seg, MEEN TO DOLLAR PER FISK HVIS DE KLARTE Å VENTE...?

tror du det var mye fisk iigjen et halvt sekund etter at fisket startet?

det er ikke helt det samme, men det er slike kortsiktige børstanker som er problemet i verden...

hva som helst, bare JEG får mest mulig NÅ.

 

foolktrenger ro i ræven nok til å tenke - hva trenger jeg NÅ?'

og hviilke brilliante beslutninger er det i praksis gutta gjør? ingenting!

 

for å si det kort: dde fleste har de trenger... hvorfor ikke dde som bare mang,ler 100-dobbelt poorsjon?

 

ja til mindre ego!

 

Her er jeg helt enig med deg. Også må jeg akseptere at sånn er verden skrudd sammen, for tiden. Hvor lenge vi skal ha det sånn, vet vi ikke, men det er håp om at nødvendigheten av en mer global rettferdig fordeling vil tvinge frem en bedre måte å fungere helhetlig på.

 

Ego er en grei sak, men alt med måte, og i dag er det slik at egoet til forbrukeren trigges på alle måter og kontinuerlig - slik at det som egentlig er en liten lyst, blir nesten en livsnødvendighet, eller noe man bare må ha, for å føye seg inn i rekken av vellykkede mønsterborgere.

enig meen uenig

verdens rike har (til dels for lengst) passert hinzides alt som kan forsvares.

selv om man tenker forsikring.

jeg har en ny teori (dessverre likeb trist):

penger gir makt.

men - hva skal man med ded denne makten?

er det b'ra at noen har så mye makt?

en ting gutta mangler: kjernevåpren.

ønsker vi en verden der pengene avgjør dette?

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva atomvåpen har med saken å gjøre.

 

Dersom du tror det er sannsynlig at rikinger skaffer seg atomvåpen tror jeg du må ta deg en bolle.

kanskje ikke ii norge, og uaansett er jeg mer bekymret for dem som ARVER mye penger.

før eller siden dukker det opp noen ganske syke i denne voksennde gruppen (som er mer og mer liberale til dop (som demper hemninger og endrer virhetsoppdf<atningen))

Lenke til kommentar

kanskje ikke ii norge, og uaansett er jeg mer bekymret for dem som ARVER mye penger.

før eller siden dukker det opp noen ganske syke i denne voksennde gruppen (som er mer og mer liberale til dop (som demper hemninger og endrer virhetsoppdf<atningen))

 

Jeg er ikke så bekymret for om rike skulle arve penger. Jeg er derimot litt mer usikker på om du har en litt endret virkelighetsoppfatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke penger i seg selv som er det skumle - det skumle er ideene og viljen som folk har til å sette galskapen ut i livet som er farlig. Har man en "god" ide, så er sannsynligvis pengene ikke langt unna heller.

Lenke til kommentar

Det er mye usosialt lederskap i det private næringslivet. Det ligger nesten litt i naturen til hvordan kapitalismen fungerer. Et eksempel kan være en gruppe med private investorer som ved hjelp av masse gjeld tar over en bra bedrift med forholdsvis lite gjeld og så begynner å presse marginene. Slik at på sikt blir en utrivelig arbeidsplass for de som trivdes der fra før, altså en strategi som over tid er ødeleggende for arbeidsmiljøet, men på kort sikt gjør at de kan ta ut større marginer og videreselge med fortjeneste. Eventuelle offer av strategien, de som ikke tåler presset, vil det offentlige måtte ta seg av. Det som ser ut til å være virkeligheten er at det må være gode spilleregler for å regulere den mangel på moral (utover det økonomisk lønnsomhet og regler dikterer). Endel av de tingene burde vært at bedrifter fikk ett større ansvar for sine ansatte, slik at de ikke bare kunne fraskrive seg ansvaret hvis noen ble syke.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det er mye usosialt lederskap i det private næringslivet. Det ligger nesten litt i naturen til hvordan kapitalismen fungerer. Et eksempel kan være en gruppe med private investorer som ved hjelp av masse gjeld tar over en bra bedrift med forholdsvis lite gjeld og så begynner å presse marginene. Slik at på sikt blir en utrivelig arbeidsplass for de som trivdes der fra før, altså en strategi som over tid er ødeleggende for arbeidsmiljøet, men på kort sikt gjør at de kan ta ut større marginer og videreselge med fortjeneste. Eventuelle offer av strategien, de som ikke tåler presset, vil det offentlige måtte ta seg av. Det som ser ut til å være virkeligheten er at det må være gode spilleregler for å regulere den mangel på moral (utover det økonomisk lønnsomhet og regler dikterer). Endel av de tingene burde vært at bedrifter fikk ett større ansvar for sine ansatte, slik at de ikke bare kunne fraskrive seg ansvaret hvis noen ble syke.

jo, men nlivet er stort. aantall rikingr vokser.

folk som aldri har hatt en virkelig bkymring.

men de ønsker å endre verden.

 

en annen er at øynnene mine ikke klarer slike massive tekstder

linjeskift?

 

dette er bare en side av ppengesyke

her hjeme r vi nok ike de sykeste ikke at d r et mål

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

ref overskrriften

jeg er ganske sikker på at fremtiden (ikke lenge til)9 vvil se at lønningene er meninsløst latterlige.

 

sits:

du bbor i en av Norgdes 10 pen

destee bolivvger nedbeta.lt

hytte ved sjøøren l og på fjelleet

200 mill l på konto

båt m lubgarer til 50 pers

+

 

trenger du sykt høy lønn

tankene gaar til prisene i østtyskland ettr føørste vkrig, der et brød koustet 1mill mark

er det det man er redd for?

Lenke til kommentar

Kan du gjøre et lite forsøk på å skrive noenlunde forståelig? Vær så snill?

 

Jeg har svart deg før i tråden. Spørsmålet er snudd på hodet av deg. Spør deg heller hvorfor de skulle takke nwi til høye lønninger når de kan få det.

 

Men regner med det ikke er så mye fornuftig svar å få fra den kanten, din intense avsky for alle som har mer enn deg er vel for sterk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er mye en kan gjøre: Jeg tror muligens jeg hadde laget meg et palass:) Kunne kanskje tom. ha laget meg en egen by:o

 

Men det spørs om jeg hadde hatt tid til det da.

 

En kan jo ogå risiskere at det "går sport i det", dvs. at det blir en slags besettelse og tjene enda mer etterhvert, akuratt som det for noen er et mål om å jogge eller sykle langt bare fordi det er lenger enn sist gang. Det er ikke så viktig å tjene penger for å bruke dem til noe spesiellt, men de blir på en måte en indikator på egen suksess.

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...