Gå til innhold

[Løst] Hvordan forberede seg til cooptest?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har coopertest i morgen, så jeg lurer på hvordan jeg kan forberede meg best mulig. Tenker på hva jeg burde spise, oppvarming, hvordan disponere løpet osv. Løp testen på mandag, men følte at jeg fikk en veldig tung start og at jeg egentlig burde løpt lengre. Håper at jeg klarer og løpe lengre denne gangen med deres hjelp! :)

 

På forhånd takk for alle svar.

 

Mvh

 

EmilWL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så viktig hva du gjør før løpet. Bare pass på at du verken er sulten eller mett når du skal løpe, spis normalt. Prøv å bygg opp spenningen; adrenalin hjelper deg.

 

Når det kommer til hvordan du skal disponere løpet så kommer det litt an på deg, men det er best å holde et jevnt tempo, men ikke begynn for rolig, du vil aldri ta igjen den tapte tiden. Da er det bedre å bite tennene sammen de siste rundene. Når du tror du er helt i kjelleren har du enda en del å gå på. Blodsmak og tunnelsyn må du regne med.

 

Husk pusten hele veien, konsentrer deg om å puste skikkelig ut.

 

Hvor langt løp du da du testet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så viktig hva du gjør før løpet. Bare pass på at du verken er sulten eller mett når du skal løpe, spis normalt. Prøv å bygg opp spenningen; adrenalin hjelper deg.

 

Når det kommer til hvordan du skal disponere løpet så kommer det litt an på deg, men det er best å holde et jevnt tempo, men ikke begynn for rolig, du vil aldri ta igjen den tapte tiden. Da er det bedre å bite tennene sammen de siste rundene. Når du tror du er helt i kjelleren har du enda en del å gå på. Blodsmak og tunnelsyn må du regne med.

 

Husk pusten hele veien, konsentrer deg om å puste skikkelig ut.

 

Hvor langt løp du da du testet?

 

Jeg løp 2800 meter, men følte jeg hadde mer å gi. Fikk som sagt en dårlig start. Brukte noen runder på å komme inn i en bra rytme.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg ville sett meg eit mål om kor langt eg skulle springe f.eks 3000 meter og så disponerer du løpet som at du skal springe 3000 meter så fort som mogeleg. Det er mykje meir motiverande å springe ei viss lengde framfor å vite at du skal hate i 12 minutt uansett kor fort du spring. Så får du evt slite deg nokon meter til dersom du skulle vere ferdig med 3000 meter før tida er ute.

Endret av Assbear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...