Gå til innhold

Galaxy S III kan bli forbudt


Anbefalte innlegg

Det er fullstendig latterlig å tro at aluminium og glass er bedre enn plast. Det gir en mer eksklusiv følelse, men ikke kom her og bruk påstander som 'dårligere kvalitet'.

 

Prøv å slipp en Thinkpad (plast) og en Macbook Pro (aluminium) og se hvilken som kommer ut med bulker og knust skjerm. Det samme gjelder droptesting av iPhone 4(g) og hvilken som helst Samsung-, HTC- eller LG-telefon.

 

Ikke at dette er på noen måte relevant til artikkelen, men ThinkPad maskiner er bunnsolide fordi det er forsterker med glassfiber og karbonfiber. Kjøper du en SL-serie ThinkPad som er bare plastikk så tåler de ikke allverden for å si det sånn (tror meg, har hatt SL300).

 

Dessuten så sammenligner du jo med det som kanskje er den mest solide av alle bærbare maskiner på markedet (om vi ser bort ifra tykke og gigantiske ToughBooks osv..), tar vi den generelle kvaliteten på maskiner laget av plastikk opp imot kvaliteten på unibody aluminium Mac maskiner så er det liten tvil om at sistnevnte ikke bare føles mer solid, men det er også det.

 

 

Nå handler jo kvalitet om mer enn bare det å tåle mest også da, om noen verdsetter kvalitetsfølelse høyt og føler at en telefon, bærbarmaskin eller hva det måtte være føles bedre når det er bygget i metall istedenfor plastikk så er jo det faktisk en høyst reell faktor selv om du kanskje ikke har de samme prioriteringene på dine enheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det ikke Apple som bestemmer hva som det kan tas patent på. Det er patent styret som bestemmer og avgjør hvilke produkter og tjeneter som skal bli godkjent for en patent. Om et produkt kvalifiserer for patent, vil et selskap måtte betale mange penger for en slik produkt sikkring. Da er det bare rett og rimelig at om noen forsøker å stjele andres ideer, som er beskyttert, får betale den straffen det måtte medføre. Heia Apple!!! (i denne saken) Men skulle Apple eller andre selskaper også stjele en patent, måtte de også få samme straff. Men å kladre selkapene blir feil, de beskytter kun produktene sine, hvem ville ikke gjort det??
Så enkelt er det ikke. I rettsaken mellom Google og Oracle, påstod Oracle at Google brøt sju patenter. Etter en eksaminasjon av patentstyre i USA, ble fem av patentene kjent ikke gyldig. og retten kom fram til at Google ikke hadde brutt de to siste patentene. Apple gikk til ITC for å klage på HTC i mars 2010. De påstod at HTC brøt ti patenter. Apple trakk selv seks av patentene og ITC sa at HTC haddde brutt en av dem som gjenstod. Altså 10% av de opprinnelige patentene. Det patentet Apple fikk igjennom er det som på engelsk blir kalt for for "data tapping patent" I korthet omhandler patentet følgende. Du får en sms som inneholder ett telefonnummer til en annen person. Du kan ikke trykke på det telefonnummeret og legge det til i kontaktene dine, for det har Apple patent på. Apple%2Ballegation%2Bof%2Bcontinued%2Binfringement%2Bby%2BHTC.png Jeg mener at ett sånt patent ikke burde vært kjent gyldig og jeg regner med når vi kommer till en ordentlig rettssak, at det blir kjent ikkegyldig. Noe annet vil overraske meg voldsomt.

 

Husker eg rett kunne eg gjøre det der på en av de første nokia mobilene eg kjøpte

Lenke til kommentar

 

Husker eg rett kunne eg gjøre det der på en av de første nokia mobilene eg kjøpte

 

 

For den som er interessert i hvordan Apple presenterer patentet sitt, kan les mer her. Det er riktignok Florian Mueller som skriver, han er ikke alltid å stole på, men vil tro at han presenterer Apple sin sak godt nok.

 

Han får allerede penger fra Oracle og Microsoft. Om Apple også betaler skulle ikke forundre meg.

 

Slik presenterer Apple patentet sitt. Er det noen som virkelig mener at dette var noe nytt i 1996? Noe som ikke var selvsagt?

 

The '647 patent generally relates to a computer-based system and method for detecting structures and performing computer-based actions on the detected structures. In particular, this invention recognizes that computer data may contain structures, for example, phone numbers, post-office addresses, and dates, and performs related actions with that data. The '647 patent accomplishes this by identifying the structure, associating candidate actions to the structures, enabling selections of an action, and automatically performing the selected action on the structure. For instance, the system may receive data that includes a phone number, highlight it for a user, and then, in response to a user's interaction with the highlighted text, offer the user the choice of making a phone call to the number.
Endret av Gaute65
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...