Gå til innhold

Noen har prøvd å bruke kortet mitt i amerika! Hjelp!


Skyb3rt

Anbefalte innlegg

Hei, i dag fikk jeg en sms fra banken min, at noen har prøvd å bruke kortet mitt i amerika, men siden jeg har regionsperre så gikk ikke det, og de ble avvist, heldigvis!

 

Det som stod i sms'en:

 

Ditt kort *kortnummeret mitt* er avvist hos SAUDI ARABIAN SV LAS VEGAS/Amerikas forente stater. Beløp: NOK 18477.58. Mvh. *banken*

 

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan har de fått det til?

 

Eneste jeg har handla er e-bay og en nettside som jeg ikke handla noe, men jeg bestillte og der oppga jeg kortnummeret mitt, men det fjerna jeg igjen etter en kort tid, og avbrøyt bestillingen. Det var denne nettsiden btw: subarugenuineparts.com

 

pluss kjente norkse nettsider...

 

edit: kom på jeg kjøpte noen apper på android market for ikke så lenge siden, men det er vel til å stole på?

Endret av Umuligt
Lenke til kommentar

Microsoft security essentials er oppdatert og kjører scan jevnlig, eller den skal iallefall gjøre det!

Eh ja først og fremst avinstaller mse så installerer du avast som også har en gratis versjon som er kjempe bra, så laster du ned og installerer malwarebytes og kjører en grundig skann av maskinen med den og finner ikke den noe så er du i de fleste tilfeller sikker på at maskinen er ren.

 

Sier høyt at mse er noe dritt, standard antivirus program hevet inn på ungdommenes maskiner på vgs i nordland, der jeg kan av egen erfaring si at det er ikke ofte den stopper noe som helst med tanke på det ekstreme antallet virus fjerninger jeg har utført da jeg var lærling.

 

Avast har et godt web skjold som skanner all http trafikken din og vil avbryte tilkoblingen om den finner noe muffens, hver fil som blir lastet ned blir skannet, den sluker heller ikke mye resurser så hvorfor alle er så raske med å anbefale mse aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Takker for svar, nå er avast og malwarebyte installert! :) nå holder jeg på å skanne.

 

Spørs hvor sikker (og seriøs) subarugenuineparts.com faktisk er, når den ikke slår på kryptering for å logge inn / registrere seg..

 

Jeg ville aldri bestilt fra denne siden.

 

Det er de jeg er litt skeptiske til ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...