Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deo under armene fungerer ikke med hårvekst!


Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg svetter ikke nevnverdig mye, men som de fleste andre kommer det litt svette på varme sommerdager. Jeg bruker også deo (roll-on type) daglig. Problemet er at den bare gjør ting verre. Væsken som kommer ut fester seg i for det meste i hårene og forblir her uten å størkne, og lager f.eks. "svettemerker" av deokremen, i stedet for å størkne og hindre svetting. På de områdene rundt selve hårdotten fungerer den fint. Jeg trimmer under armene, så jeg har ikke veldig mye hår heller. Jeg kan løse dette ved å ta på deo, vente til alt i "bunn" har størknet, for å så tørke vekk det overflødige med håndkle, men det er stress.

 

Jeg har også prøvd å google litt rundt, uten å finne personer med lignende problemer. Er jeg virkelig den eneste som ikke får til å bruke deodorant under armene pga. hårveksten her?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damen vil jeg skal trimme, så jeg trimmer det nokså langt ned. Men jeg er gutt og har ikke lyst å barbere alt vekk. Kan prøve andre produkter, jeg føler det hjelper bedre med stick enn med roll-on, og den roll-on jeg har nå tror jeg kan være en av de dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt litt over normal produksjon av svette under armene de siste årene, spesielt i sommerhalvåret. Ble derfor anbefalt Stop24 som jeg skulle bruke på kvelden før jeg la meg. I begynnelsen hadde ikke dette produktet noen god virkning, men så forsøkte jeg å bruke høvelen under armene og det gjorde at Stop24 fungerte mye bedre. Selv vanlig deodorant fungerer atskillig bedre. Ja, det er både uvant og det føles "feil" å barbere seg under armene når man er mann, men når virkningen er såpass god er det verdt det. Bare vær obs på at det stikker og klør noe forferdelig i begynnelsen når hårene vokser ut igjen de første gangene man barberer seg der.

Lenke til kommentar

Jeg er jente og har selv slitt med svette som bådes syntes og luktes. Jeg dro til apoteket og fikk anbefalt Aliminiumklorid. Dette er som en helt vanlig deodorant, bare at den virker 100% !!! Jeg kunne verken gå med lyse farger eller trange, nå er jeg kvitt det problemet for godt.

 

Du trenger ikke engang bruke det hver dag, 1-2 ganger i uka holder (hvertfall for meg, og tro meg svetten min var ILLE¨. Men du kan gjerne bruke det flere ganger i uka).

 

Du bruker den etter å ha dusjet, men det må være tørt der før du tar den på. På meg svir det litt (de første 5-10 minuttene dersom jeg nylig har barbert meg) ettersom jeg barberer meg jevnlig, men du sier at du ikke barberer deg. Så det blir ikke noe problem. Du får kjøpt den på alle apotoker (reseptfritt) og den koster bare 169,-. Ettersom man ikke trenger å bruke den så ofte, holder den ganske lenge. Dessuten har den en mye lenger holdbarhet enn andre deodoranter. Så du både slutter å svette så sinnsykt (det blir selvsagt litt dersom man trener, jobber hardt osv, men ikke i nærheten av tidligere), du sparer "tid" og penger. Anbefales sterkt :)

 

Legger ved bilde av flaska. Den er ca. like stor som en vanlig deodorant.

 

913931_large.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mistenker at du kanskje bruker alt for mye - hvor mange "rull" legger du på under hver arm? Hvis håret under begge armene blir klissvått, tror jeg du legger på mye mer enn hensiktsmessig.

Et par "rull" tur-retur skal holde fint for en normal dag uten ekstraordinær aktivitet.

Lenke til kommentar

http://www.blivakker.no/product/hudpleie/biotherm-homme/BIH0004/biotherm-homme-day-control-roll-on-deodorant-75ml-

Bruker denne og den fungerer best av ymse deoprodukter jeg har prøvd i livet.

 

Brukte aluminiumklorid som vist over her en stund, og det fungerer selvsagt bedre. Det stopper rett og slett alt, men jeg synes den var noe ubehagelig når jeg trente (svie/irritasjon). Jeg brukte den ca. 2 kvelder i uken (dusj, påfør, la tørke, legge seg). Under alu-klor-perioden min brukte jeg ingen andre deo-produkter - på grunn av svie.

Lenke til kommentar

Ikke bra å stoppe svetten, kontinuerlig bruk skader lymfeanlegget som sitter i armhulen. Det holder å ta litt på fingeren og under armen, så tørker du det inn i genseren :p Da kan du svette slik som verdenskreatoren la opp til mens andre ikke kan lukte det. Vinn-vinn situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...