Gå til innhold

eBay og frakt?


Anbefalte innlegg

God kveld! Var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, så jeg må bare beklage hvis jeg har postet feil sted.

 

Jeg ble 18 i september i fjor. Har bare kjøpt spill gjennom Steam, og andre ting som lastes direkte ned til PC-en. Nå vil jeg ta det et skritt lengre: Å få varen sendt hjem.

 

Jeg fant en billig klokke fra Kina, på eBay. (Må selvfølgelig være falsk, da de selger den til 10 kroner). Det sto følgende på eBay:

 

$1.54

+ $12.99

shipping

 

Jeg må altså betale rundt 90 kroner totalt. Men er dette alt jeg må betale? Å betale 80 kroner for å få fraktet en klokke fra Kina til Norge hørtes utrolig billig ut. Er det faktisk så billig?

Jeg har utrolig lyst på klokka, uansett hvor dårlig og falsk den måtte være, men jeg er redd for å betale tusenvis av kroner i frakt. Kunne dere fortalt meg litt om frakt og slikt?

 

Er totalsum 90 kroner, eller MÅ jeg betale mer? For som sagt, så høres 80 kroner utrolig billig ut.

 

Jeg håper noen her kan hjelpe meg så raskt som mulig. Tusen takk! :)

 

Edit:

Her er klokka jeg snakker om.

Endret av stigah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God kveld! Var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, så jeg må bare beklage hvis jeg har postet feil sted.

 

Jeg ble 18 i september i fjor. Har bare kjøpt spill gjennom Steam, og andre ting som lastes direkte ned til PC-en. Nå vil jeg ta det et skritt lengre: Å få varen sendt hjem.

 

Jeg fant en billig klokke fra Kina, på eBay. (Må selvfølgelig være falsk, da de selger den til 10 kroner). Det sto følgende på eBay:

 

$1.54

+ $12.99

shipping

 

Jeg må altså betale rundt 90 kroner totalt. Men er dette alt jeg må betale? Å betale 80 kroner for å få fraktet en klokke fra Kina til Norge hørtes utrolig billig ut. Er det faktisk så billig?

Jeg har utrolig lyst på klokka, uansett hvor dårlig og falsk den måtte være, men jeg er redd for å betale tusenvis av kroner i frakt. Kunne dere fortalt meg litt om frakt og slikt?

 

Er totalsum 90 kroner, eller MÅ jeg betale mer? For som sagt, så høres 80 kroner utrolig billig ut.

 

Jeg håper noen her kan hjelpe meg så raskt som mulig. Tusen takk! :)

 

Edit:

Her er klokka jeg snakker om.

 

Dersom det står 12.99 i frakt må du ikke betale mer en det nei.

 

Bør kansje være litt obs når du bestiller falske ting på nettet. Jeg er ikke sikker på hvordan tollvesene reagerer på dette dersom de oppdager at du har bestillt en falsk klokke. Piratkopierte varer er forbudt i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk skal dere ha! Var redd jeg måtte betale tusenvis av kroner i frakt.

 

Men den der er jo ikke falsk? Den er ikke gammel eller verdifull eller noe, men det er ikke en "Rålleks" heller. Kjøp den og kos deg!

Det var det første som slo meg da jeg fant en så billig klokke, hehe.

Endret av stigah
Lenke til kommentar

13 USD er faktisk ganske mye i porto. Det er ikke noe problem å få mindre pakker sendt for 2-3 USD på andre siden av jorden.

 

I verste fall må du betale for et forenklet fortollingsgebyr, jeg tror postens slik ligger på 80,-, men dersom avsender har fortollet korrekt ungår du det.

 

Et ebay-tips er å gå under advanced på search og velge "show only items available to", velge Norway og under velge "sort by price + shipping, lowest first".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Låner denne litt. Finnes det noen måte og få opp pris på en vare inkludert frakt på ebay? Altså på siden med søkeresultater, slik at man slipper og gå inn på hver enkelt vare for og finne fraktpris?

 

Edit: på den norske siden.

Endret av pOOf
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Faktisk så høres det ut som dyr porto. Nesten alt jeg bestiller fra Kina gjennom Ebay har vært fraktfritt, og jeg har bestilt veldig mye.

 

Låner denne litt. Finnes det noen måte og få opp pris på en vare inkludert frakt på ebay? Altså på siden med søkeresultater, slik at man slipper og gå inn på hver enkelt vare for og finne fraktpris?

 

Edit: på den norske siden.

 

På mange varer skal det komme opp:

 

Varepris

+ Porto

 

Dette skal kunne komme opp i søkekategorien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...