Gå til innhold

Hvor mye skal jeg ha i lønn? Butikkmedarbeider


Anbefalte innlegg

Hei. Skal i sommer jobbe på en malerbutikk, deltidsansatt hver dag i hele sommer. Har jobbet der tre år i butikken og har jobbet ute på byggeplassen et halvt år. Så har 3.5 år ansiennitet. Er 20 år, blir 21 etter sommeren. Skal brukes til alt fra lagerjobbing til ekspedering av kunder og ulike kontoroppgaver.

Har det siste året hatt 109 kroner timen.

Er det for lite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes i hvertfall hakket høyere enn det jeg har erfart på slike jobber.

Der har typen "1. lønnstrinn vært 119,-kr timen, og 2. (noe erfaring + gjerne kursing) vært 125kr,- timen.

Hos meg betyr det en del flying rundt på lager, typisk kontorarbeid og kundebehandling.

 

109,-kr er ganske lite og dårlig, men langt fra unormalt.

 

edit: Når jeg tenker meg om så er det veldig lite når vi snakker om såpass høy annsenitet etc. Jeg ville nok ha hørt om lønnsforhøyelse for det var trasig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hei. Skal i sommer jobbe på en malerbutikk, deltidsansatt hver dag i hele sommer. Har jobbet der tre år i butikken og har jobbet ute på byggeplassen et halvt år. Så har 3.5 år ansiennitet. Er 20 år, blir 21 etter sommeren. Skal brukes til alt fra lagerjobbing til ekspedering av kunder og ulike kontoroppgaver.

Har det siste året hatt 109 kroner timen.

Er det for lite?

109 fy flate det er lite, trudde jeg tjente lite, 146 i timen, men jeg er utdannet, så vet ikke

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet i byggevarekjede fikk jeg 101 kroner som 15 åring. Når jeg fylte 16 gikk jeg opp til 106 kroner timen, og de som var 18 eller eldre tjente 124 kroner i timen. Jeg hadde 101 fra dag 1. Jeg regner med de gidde meg/andre deltidsansatte minstelønn.

Endret av NutrL
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...