Gå til innhold

oppbevaring av øl i rom temp


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg kjøpte en six pack med øl (ringenes) i dag, og det ser ut til at jeg ikke får drukket dette i dag. vil spare det i to uker.

 

to uker altså.

 

kan det stå i romtemperatur i denne perioden eller blir det ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at ØLet står i kjøleskap er nok mest fordi man da kan drikke det kaldt med en gang, og ikke som L4R5 nevnte, av holdbarhetsgrunner.

 

 

Men øl som er over et år eller to, det smaker ikke noe særlig altså. :p

Et par uker er null problem. ;)

 

Er det mørkt eller lyst øl som du er mest glad i da?

 

Selv synes jeg egentlig CB (bryggeriet i kristiansand) er ganske fyldig og godt lyst øl, og som selges på bla. Meny ellers i landet. Dahls og Carlsberg er ikke altfor langt bak det heller. Alle tre er ganske lette å drikke med tanke på fyll og greier også. ^^

 

På polet finnes veldig mye bra, men det koster jo også skjorta. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg er ikke 100 % sikker, men mener det var ca 1,5-2 år gammel, eller så var det 1,5-2år etter holdbarhetsdatoen. Syntes selv det smakte noe rart og spørte derfor mine kjære kompiser som skulle teste meg.

 

Men såklart, jeg var ikke edru og det KAN ha vært litt tilfeldig. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke 100 % sikker, men mener det var ca 1,5-2 år gammel, eller så var det 1,5-2år etter holdbarhetsdatoen. Syntes selv det smakte noe rart og spørte derfor mine kjære kompiser som skulle teste meg.

 

Men såklart, jeg var ikke edru og det KAN ha vært litt tilfeldig. ;)

De fleste typer boksøl blir blakket av utseende og litt vel gjæret av smak etter et par års lagring. Drakk nettopp en Ringnes best før desember 2009. Den gled ned, men var ikke spesielt god...

 

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...