Gå til innhold

Junifest 2012 - HelenaN - 35mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott vinkling...du er utrolig flink med komponeringen :yes:

 

Takk, takk!

 

Det var da en bemerkelsesverdig himmel, ser ut som om tordenværet skal brake løs når som helst. Stilig. Dratt litt i spakene under S/H-konverteringen?

 

Takker! Himmelen var utrolig mörk ("doomsday"-moln - så to andre som også tok bilder og det har jeg aldri sett för her i Heimdal :) ), så jeg har ikke gjort mye med bildet foruten å endre til S&H.

 

Sykkel og bilde 9 ble flott, man kan komme over masse gammelt i skogen som blir flott på et knips. liker det siste her knall lys.

 

Tusen takk!

 

 

Dag 12:

 

Vy fra Uståsen, en kort gåtur fra hjemmet:

 

post-178020-0-70907400-1339524959_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, 1/125, f/5, ISO 100.

Lenke til kommentar

Mange takk for hyggelige kommentarer!

 

Linepusle, er usikker på hvilket bilde du mener for jeg ser ingen vinduer i dagens? :) Dag 11? Intressant forslag. Har aldri prövd å ta frem enkelte farger. Skal teste når jeg får tid.

Ja, det var bilde nr 11 - beklager uklar melding :confused: Og dag 12 med den fine svingete veien gir meg lyst til å gå tur. Endret av Linepusle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Mye bra her, dagens er intet unntak. Liker de kvadratiske formene som går igjen og igjen, eneste jeg har å pirke på er at det kanskje kunne kanskje vært enda tettere utsnitt for å bli kvitt leca-steinene nederst i bildet.

Ellers er den forlatte sykkelen en stor favoritt hos meg også. Dag 11 synes jeg også var bra komponert med fint lys, det gjorde seg virkelig i s/h!

Lenke til kommentar

Tusen takk igjen for hyggelige kommentater! Bra forslag Anfall. Jeg var opptatt av at bildet skulle väre akkurat 1x1, men egentlig trenger det jo ikke å väre det, så jeg har beskåret det litt nå og lastet opp en ny versjon.

 

 

Dag 15:

 

post-178020-0-89004600-1339778201_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, 1/100, f/4.5, ISO 100.

Lenke til kommentar

Forresten, noen som vet hvordan det funker med den personligen utfordringen? Til tross for at jeg er meget fornöyd med dette objektivet fikk jeg helt plutselig veldig lyst å bruke min 50mm noen dager. :) Hvis jeg gjör det, betyr det at jeg ikke har klart Junifesten, eller er den personlige utfordringen kun en målsetting som man kan fragå?

Lenke til kommentar

Forresten, noen som vet hvordan det funker med den personligen utfordringen? Til tross for at jeg er meget fornöyd med dette objektivet fikk jeg helt plutselig veldig lyst å bruke min 50mm noen dager. :) Hvis jeg gjör det, betyr det at jeg ikke har klart Junifesten, eller er den personlige utfordringen kun en målsetting som man kan fragå?

Godt spørsmål. I tidligere fester så har vi sagt at utfordringen er en del av kravet. Men ettersom du er påmeldt som pingle, så er det minst 2 bilder i uka som skal følge utfordringen. Ellers kan du gjøre hva du vil. Men skal du poste bilder med 50mm-eren i denne tråden så bør vel de merkes som "pause-bilder" eller noe slikt. Det har blitt gjort et par ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...